PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Date: Sat, 06 Mar 2004 19:01:17 +0100

    macio; <c2cgo4$3v9$1@mamut.aster.pl> :

    > A moim zdaniem za bezrobocie odpowiedzialne są wysokie koszty pracy.
    > Co ciekawe wszystcy politycy jak i zrzeszenia pracodawców ciągle upatrują
    > przyczyn w podatkach, co moim zdaniem jest kompletną bzdurą. Osobiście
    > uważam, że podatki są wtórne. Największy wzrost kosztów w firmie to
    > zatrudnienie pracownika.

    Spoko głowa - w Urzędzie Pracy widziałem ogłoszenia - zatrudnienie na
    stanowisko v-ce prezesa z pensją 2000 zł, ale najpierw kandydat musi
    "włożyć" 25 tys. na udziały.

    > Kazdy zatrudniony podwyższa znacząco koszty firmy,

    Które są odliczane od kwoty podatku płaconego przez firmę. Zresztą
    zatrudnia się ludzi, żeby przynosili zysk, skoro nie przynoszą "na dzień
    dobry", to znaczy, że pomysł jest do d... .

    > aby nastąpił zwrot wydatków poniesionych na zatrudnionego musi on pracować
    > min. 7 miesięcy za darmo.

    Jak policzysz warsztat pracy to oczywiście, ale jak rozumiem chcesz,
    żeby pracownik, który odbębni swoje 7, miesięcy nabywał na własność
    komputer, oprogramowanie, maszyny i koło od Jaguara Prezesa? :))

    > Tearaz rodzi sie propozycja indywidualnych ubezpieczeń. Dodajcie te 500 zł
    > do już istniejących opłat w ramach ZUS - to nakręca znowu koszty pracy a co
    > za tym idzie narzuca niejako końcowy koszt produktu czy usługi.
    > Płacimy coraz więcej na (kompleksowo) ZUS - a pieniędzy na leczenie i
    > emerytóry jak nie było tak nie ma. Czarna dziura?

    Masz rację - służba zdrowia to Czarna Dziura - nieefektywne zarządzanie,
    gospodarka sprzętem, przerost zatrudnienia i środków trwałych.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)