PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 11. Data: 2004-03-06 22:40:30
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c2cabm$lap$1@inews.gazeta.pl...

    > No tak, ale każdy fanatyczny ideolog polskich nowych czasów
    > i tak ci zawsze powie, że to bezrobotni są winni, że nie mają pracy.

    no toście się zrozumieli widać......... :)

    aby robotnikom było dobrze pracodawcy mają się zadłużać
    i sprzedawać bez narzutów (czyli bez zysku).............

    A to może lepiej zlikwidować dodatkowy stopień redystrybucji długów
    i zaproponować aby bezrobotni sami się zadłużali i dzięki temu żyli
    dostatnio............ a w ramach likwidacji narzutów powinni oferować swoja pracę
    za darmo............

    ................................... :D

  • 12. Data: 2004-03-08 10:57:19
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:c2c96m$hg0$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > >
    > (...)

    > Tu bym się nie zgodził - istnieje zjawisko wręcz przeciwne - tzn. marże są
    > coraz niższe (oczywiście zależy to od branży i stopnia jej
    > konkurencyjności). Przykłady - sprzęt komputerowy - często sprzedając dla
    > klienta końcowego, sklep daje marżę kilkuprocentową. Hipermarkety -
    sprzedaż
    > po kosztach lub nieco powyżej kosztów (bazują raczej na długich i
    > wymuszonych terminach płatności dla dostawców). Oczywiście są branże gdzie
    > marże są bardzo wysokie - kosmetyki, odzież, akcesoria gsm.

    Podsumowujac calkowite narzuty na ceny sa grubo dodatnie.

    Klus

  • 13. Data: 2004-03-08 10:59:22
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No tak, ale każdy fanatyczny ideolog polskich nowych czasów
    > i tak ci zawsze powie, że to bezrobotni są winni, że nie mają pracy.

    Bo ten co tak mowi, to taki wilk, powie tylko to co mu pomoze oskubywac
    owieczke.

    Klus

  • 14. Data: 2004-03-08 11:00:25
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > no toście się zrozumieli widać......... :)
    >
    > aby robotnikom było dobrze pracodawcy mają się zadłużać
    > i sprzedawać bez narzutów (czyli bez zysku).............

    Nie to nei to, ma byc zmieniony system gospodarczy.
    Wreszcie kapitalizm nie jest koncem histori jak tego chce Fukujama.

> [...]
    > i zaproponować aby bezrobotni sami się zadłużali i dzięki temu żyli
    > dostatnio............ a w ramach likwidacji narzutów powinni oferować

    Alternatywa jest WZBG

    Klus

  • 15. Data: 2004-03-08 11:02:31
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Witam
    >
    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A nie uwazasz, ze to jest skutek zbyt duzego deficytu?
    > Rzad sprzedal obligacje i bony skarbowe za ok. 100 mld w zeszlym roku,
    > a w tym za ok.140 mld.
    > Wiec po co bank ma sie bawic w ryzykowne kredyty
    > dla firm? Gdyby nie bylo deficytu (bylby mniejszy) to te pieniadze banki
    > musialaby jakos zagospodarowac (w m.in kredyty dla firm). Oczywiscie nie
    > caly deficyt
    > jest finansowany w polskich bankach, ale na pewno zanczny procent.

    System bankowy ma caly czas nadplynnosc.
    Zgadzasz sie?
    Prosze nie wmawiac, ze mimo to nei ma srodkow na udzielanie kredytow.

    Prosze zobaczyc jak USA sie zadluza
    34 000 000 000 000 USD calkowity dlug (prywatny i publiczny)

    Klus

  • 16. Data: 2004-03-08 11:05:38
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl> napisał w wiadomości
    > <k...@p...onet.pl> pisze:
    > ____________________________________

    > [...]
    >
    > a biorąc kredyty karmimy banki, które w ten sposób tworzą pieniądz

    I tak jest, ze karmimy i banki i brzuszki bankowcow, ktorzy tylko przewalaja
    zapisy ksiegowe meidzy rachunkami.

    Nie pochwalam tego.

    Klus

  • 17. Data: 2004-03-08 11:10:06
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...spamuj.com> napisał w wiadomości

    > tak.. a jak weźmie kredyt to sam stanie się bezrobotny lub na dodatek
    > bezdomny.

    Jak juz jest bezrobotnym to przynajmniej cos zyska i wroci na bezrobocie

    Klus

  • 18. Data: 2004-03-08 11:50:37
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    > System bankowy ma caly czas nadplynnosc.
    > Zgadzasz sie?

    Chyba nie rozumiesz. Gdyby deficyt byl mniejszy
    to rzad by pozyczal od bankow pieniadze na mniejszy procent
    (prawo popytu i podazy),
    wiec kredyt bylby bardziej oplacalny dla banku i bylby
    chetniej udzielany. Gdyby nie bylo tegorocznego
    deficytu to pomysl ile pienedzy by zostalo w bankach.
    Czesc z nich by zostala przeznaczona na udzielenie kredytow
    (nigdy nie twierdze, ze w 100%).

    > Prosze nie wmawiac, ze mimo to nei ma srodkow na udzielanie kredytow.

    Tak, banki zamykaja pieniadze w skarbcu i ich wartosc wzrasta od samego
    patrzenia prezesa na nie;)

    > Prosze zobaczyc jak USA sie zadluza
    > 34 000 000 000 000 USD calkowity dlug (prywatny i publiczny)

    A jak sie ma to do PKB amerykanskiego to juz
    nie zauwazasz? Poza tym zaufanie do dolara jest
    duzo wieksze niz do zlotowki na swiecie.
    Zauwaz tez, ze struktura jest inna. Oni pozyczaja,
    by miec za co prowadzic wojne, finansowac NASA
    rozbudowywac armie i inne programy bezpieczenstwa.
    Natomiast nasz dlug to glownie idzie na wyplate rent,
    emerytur, utrzymanie budzetowki, pomoc spoleczna itp.
    Czyli jest przejadany i nic z niego nie ma.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 19. Data: 2004-03-08 11:57:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    > Alternatywa jest WZBG

    a możesz rozszyfrować codename WZBG bo nie śledzę nowych trendów
    w siłowym uszczęśliwianiu narodów i zatrzymałem się na etapie
    socjalizmu i komunizmu oraz ich odmian z ludzką twarzą :)
    tudzież trzecich dróg rozwoju (ślepych zwykle).........

    Marek Dyjor

  • 20. Data: 2004-03-08 12:03:23
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia Mon, 8 Mar 2004 12:57:08 +0100, osobnik ukrywajacy sie
    pod pseudonimem "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> w wiadomosci
    <c2hn73$mra$1@nemesis.news.tpi.pl> napisal/a:

    >a możesz rozszyfrować codename WZBG bo nie śledzę nowych trendów

    Archiwum pl.sci.ekonomiczne. autor klus144 lub klus6, milej lektury na
    dluugie zimowe wieczory, gdy nie znajdziesz nic ciekawszego do roboty
    :-)

    Przemek