PracaGrupypl.praca.dyskusje › Etat, lista obecnosci, wypadek, odpowiedzialnosc pracodawcy

  • 11. Data: 2010-06-22 12:17:50
    Temat: Re: Etat, lista obecnosci, wypadek, odpowiedzialnosc pracodawcy
    Od: W <...@o...pl>

    W dniu 2010-06-22 09:57, Jackare pisze:
    > Uzytkownik "badzio" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...

    > No i OK. Pracownik potwierdza ze byl w pracy i przepracowal wymagany
    > regulaminem/przepisami czas.
    Czy "byl w pracy" == "przepracowal wymagany regulaminem/przepisami czas"?

  • 12. Data: 2010-06-22 12:21:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "W" <...@o...pl> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...

    > Czy "byl w pracy" == "przepracowal wymagany regulaminem/przepisami czas"?

    Jezeli taka forma ewidencji czasu pracy to jedyny dokument to potwierdzajacy
    to w jaki sposób udowodnisz ze bylo inaczej ?
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2010-06-22 13:27:17
    Od: W <...@o...pl>

    W dniu 2010-06-22 14:21, Jackare pisze:
    > Uzytkownik "W" <...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Jezeli taka forma ewidencji czasu pracy to jedyny dokument to
    > potwierdzajacy to w jaki sposób udowodnisz ze bylo inaczej ?
    Nie udowodnisz i dlatego moze wymagany regulaminem/przepisami czas pracy
    nie ma sensu.

  • 14. Data: 2010-06-22 14:03:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "W" <...@o...pl> napisal w wiadomosci
    czas pracy
    > nie ma sensu.

    Dlatego tez taka ewidencja to narzedzie-minimum zabezpieczajace tak naprawde
    tylko interesy pracodawcy

  • 15. Data: 2010-06-22 14:13:08
    Od: W <...@o...pl>

    W dniu 2010-06-22 16:03, Jackare pisze:
    > Uzytkownik "W" <...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > czas pracy
    >
    > Dlatego tez taka ewidencja to narzedzie-minimum zabezpieczajace tak
    > naprawde tylko interesy pracodawcy
    Chyba pracownika. Te przepisy miaja racje bytu w budzetowce. Czy sie
    lezy czy sie stoi...
    Taka ewidencja ma chronic pracownika. Po 8h ide do domu i mam gdzies co
    na to pracodawca.

  • 16. Data: 2010-06-22 16:55:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-22, Jackare <j...@i...pl> wrote:
    > Uzytkownik "W" <...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > czas pracy
    >
    > Dlatego tez taka ewidencja to narzedzie-minimum zabezpieczajace tak naprawde
    > tylko interesy pracodawcy

    Ale tylko dlatego, że w razie sporu to pracodawca musi udowadniać, że jest niewinny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2010-06-24 16:38:05
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 09:49:18 +0200, TM <t...@o...pl> wklepał(-a):

    >Spotkalem sie z przypadkiem gdy prezes, ktory przychodzi na
    >9:00-10:00, podpisujac sie na liscie widzi kogo jeszcze nie ma, a
    >potem widzi kto jest i o ktorej wychodzi.

    Jeśli pracownicy mają określone godziny pracy, to co w tym dziwnego?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 18. Data: 2010-06-25 12:03:48
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 22 Jun 2010 09:17:11 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2010-06-22, badzio <b...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie jest wymagana.

    Lista obecności, w obiegowym pojęciu oznacza po prostu ewidencję czasu
    pracy.
    Nie prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy lub akt
    osobowych pracowników zostało potraktowane jako wykroczenie z art. 281 pkt
    6 K.p., zagrożone karą grzywny do 30.000.- złotych. W przypadkach naruszeń
    mniejszej wagi, inspektor pracy może zastosować mandat karny w granicach od
    1.000.- zł. do 2.000.- zł.

    > Ale musisz na podstawie czegoś móc wypełnić ewidencję czasu pracy.
    > Są rozwiązania elektroniczne, w dużych zakładach, a w małych polega
    > się właśnie na liście obecności.

    Obowiązek prowadzenia dokumentacji ze stosunku pracy musi być
    interpretowany na tle art. 2981 w powiązaniu z art. 149 K.p.. Na pracodawcy
    ciąży obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy w takim zakresie, jaki
    jest niezbędny dla celów prawidłowego ustalenia wynagrodzenia za pracę i
    innych należnych pracownikowi świadczeń.

    Pracodawca zakłada i prowadzi oddzielnie dla każdego pracownika kartę
    ewidencji czasu pracy w zakresie obejmującym:

    * pracę w niedziele i w święta,
    * pracę w porze nocnej,
    * pracę w godzinach nadliczbowych,
    * pracę w dniu wolnym od pracy, wynikającym z pięciodniowego tygodnia
    pracy, okres pełnionego dyżuru,
    * okres urlopu (wypoczynkowego, okolicznościowego, płatnego i
    bezpłatnego),
    * okres zwolnienia od pracy,
    * okres usprawiedliwionej i nie usprawiedliwionej nieobecności w pracy.

    Pracodawca ma obowiązek przechowywania harmonogramów czasu pracy
    pracowników, łącznie z roczną kartą ewidencji czasu pracy, a także innymi
    ewentualnie prowadzonymi dokumentami, takimi jak listy obecności, karty
    zegarowe itp., jeżeli suma informacji zapisanych w tych dokumentach pozwoli
    dopiero na prawidłowe rozliczenie czasu pracy i obliczenie należnego
    pracownikowi wynagrodzenia.
    Harmonogram czasu pracy sporządzany na dany okres rozliczeniowy musi być
    przechowywany zawsze dlatego, że w stosunku do niego należy dokonywać
    stosownych odliczeń z normatywnego czasu pracy za okresy nieobecności
    pracownika w pracy.
    Jeżeli przykładowo, pracodawca wprowadził zasadę stosowania list obecności,
    w których pracownicy podpisując się zapisują zarówno godzinę przyjścia do
    pracy, jak i godzinę zakończenia pracy, to wówczas taki dokument powinien
    być również przechowywany w ramach szeroko rozumianej ewidencji czasu pracy
    w rozumieniu art. 149 § 1 K.p.

  • 19. Data: 2010-06-25 14:30:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-25, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Lista obecności, w obiegowym pojęciu oznacza po prostu ewidencję czasu
    > pracy.

    W obiegowym pojęciu kogo? Widziałeś Ty kiedyś arkusz do ewidencji czasu
    pracy? Chcesz to dawać pracownikom do wypełniania? :)

    Lista obecności, to lista obecności. Dokument przechowywany w celu poprawnego
    prowadzenia ewidencji czasu pracy. Całkowicie zastępowalny. Można nie prowadzić
    listy obecności, o ile ma się inny system który uwiarygodni liczbę
    przepracowanych godzin.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2010-06-25 16:28:15
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-06-22 13:31, Jackare wrote:
    > No własnie. Ale takie niestety są przepisy.

    A nie jest przypadkiem tak, ze chodzi o wlazenie pracownika na
    krzeslo/drabine/stol o wysokosci 1m (lub wiecej). IMHO ukladanie
    segregatorow na regale, kiedy od ziemi do polki jest 1,5 metra jest OK.

    Pozdro

    Maseł