PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w Sunrise Systems

  • 1. Data: 2010-06-22 18:04:29
    Temat: praca w Sunrise Systems
    Od: PM <p...@g...com>

    Witam
    Czy ktoś może pracował dla Sunrise Systems w Poznaniu?
    Złożyłem tam swoją aplikację i dziś oddzwonili, ale trochę mnie
    zastanawia samo ogłoszenie, chociażby liczba etatów - 18.

  • 2. Data: 2010-06-23 08:58:32
    Temat: Re: praca w Sunrise Systems
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 22 Jun 2010 20:04:29 +0200, PM napisał(a):

    > Czy ktoś może pracował dla Sunrise Systems w Poznaniu?
    > Złożyłem tam swoją aplikację i dziś oddzwonili, ale trochę mnie
    > zastanawia samo ogłoszenie, chociażby liczba etatów - 18.

    Startujesz na handlowca, czy gdzie?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-06-23 13:49:29
    Od: PM <p...@g...com>

    W dniu 2010-06-23 10:58, Kapsel pisze:

    > Startujesz na handlowca, czy gdzie?

    informatyk, nic więcej o stanowisku nie wiem

  • 4. Data: 2010-06-23 14:00:43
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 23 Jun 2010 15:49:29 +0200, PM napisał(a):

    > informatyk, nic więcej o stanowisku nie wiem

    Co najmniej dziwne, nie określono żadnych wymagań? To tak jakby szpital dał
    ogłoszenie, że szuka lekarza ;)

    Akurat jestem z branży i SS trochę znam, firma (jak na branżę) dość duża,
    co niesie pewne zalety i wady, strzelam w ciemno że na starcie zostaniesz
    jakimś wyrobnikiem do budowania witryn stanowiących zaplecze techniczne
    firmy albo coś w ten deseń.
    Branża radzi sobie nieźle, ale o zarobkach w samym SS nic mi nie wiadomo.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2010-06-23 17:51:35
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 16:00:43 +0200, Kapsel <k...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >firmy albo coś w ten deseń.
    >Branża radzi sobie nieźle, ale o zarobkach w samym SS nic mi nie wiadomo.

    W zeszłym roku podawali stawki:
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/a2f95a8f50e8e9cf/b4c5cfff8bab1ee7?
    hl=pl&ie=UTF-8&q=sunrise+system#b4c5cfff8bab1ee7

    --
    Sławomir Szyszło

  • 6. Data: 2010-06-23 18:57:15
    Od: PM <p...@g...com>

    W dniu 2010-06-23 19:51, Sławomir Szyszło pisze:
> [...]
    wse_thread/thread/a2f95a8f50e8e9cf/b4c5cfff8bab1ee7?
    hl=pl&ie=UTF-8&q=sunrise+system#b4c5cfff8bab1ee7

    te stawki mało zachęcające..
    ja wiem, że jestem świeżo po studiach i doświadczenia 5 miesięcy, ale
    2000zł brutto to troszkę mało..
    w hurtowni części motoryzacyjnych u mnie na osiedlu, magazynierzy
    dostają 2500 netto, złożyłbym nawet tam aplikację, ale chcę pracować w
    branży

  • 7. Data: 2010-06-23 20:34:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 20:57:15 +0200, PM <p...@g...com> wklepał(-a):

> [...]
    >w hurtowni części motoryzacyjnych u mnie na osiedlu, magazynierzy
    >dostają 2500 netto, złożyłbym nawet tam aplikację, ale chcę pracować w

    To ogłoszenie było na inne stanowisko, niemniej...

    --
    Sławomir Szyszło

  • 8. Data: 2010-06-24 07:57:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 23 Jun 2010 20:57:15 +0200, PM napisał(a):

> [...]
    > w hurtowni części motoryzacyjnych u mnie na osiedlu, magazynierzy
    > dostają 2500 netto, złożyłbym nawet tam aplikację, ale chcę pracować w

    Wiesz, też przez to przechodziłem, za to dziś zdarza mi się rekrutować i
    widzę to inaczej.
    Bo taki np. magazynier po szybkim przeszkoleniu w przeciągu - strzelam -
    miesiąca, zaczyna generować zysk dla firmy. W tej branży natomiast ludzie
    najczęściej startują bez doświadczenia i w pierwszych miesiącach generują
    firmie stratę, bo trzeba ich szkolić, edukować, itd.
    Biorąc planowaną liczbę stanowisk, to raczej nie szukają specjalistów, a
    ludzi których na tych specjalistów przerobią. Choć to moje luźne dywagacje
    - bo nie wiem jaki jest zakres obowiązków i oczekiwań opisany w ogłoszeniu.

    Zauważ, że wskazane przez Sławka ogłoszenie dotyczy stanowiska handlowego,
    a nie technicznego, stąd IMO stawki i tak są zupełnie dobre (zakładając że
    do tego można wkręcać premie za wyniki ;). Do tego masz stawkę "od", czyli
    dolne widełki - jeśli na rozmowie pokażesz że jesteś wart więcej, zapewne
    coś dałoby się ugrać.

    Ogółem to chciałbym Cię sprowadzić trochę na ziemię, bo studia i 5 miesięcy
    doświadczenia to niewiele w branży IT. Liczy się przede wszystkim to, co
    umiesz, a nie papierek uczelni. 5 miesięcy doświadczenia to już coś na czym
    można się oprzeć (choć nie wszędzie zwrócą na to uwagę), ale znów ważne
    jest, jakie to doświadczenie? Jeśli np. przez pół roku napisałeś ciekawą
    aplikację, która dziś jest wykorzystywana powszechnie w jakiejś dziedzinie,
    no to git ;)

    Na Twoim miejscu dogadałbym z SS kolejno, jakie mają oczekiwania, jakie
    maja widełki na start i jakie są dalsze możliwości rozwoju. Jeśli to
    wszystko da Ci obraz firmy, w której możesz się rozwinąć - aplikuj!
    Pieniądze przy starcie w branży to nie powinien być najważniejszy czynnik.
    Sam stałem kiedyś przed podobnym jak Ty dylematem (sklep turystyczny
    oferował więcej niż firmy IT), ale postawiłem na rozwój i po kilku
    miesiącach to zaczęło mocno procentować.

    I żeby było jasne - nie twierdzę że SS to idealne miejsce do rozwoju - to
    musisz ocenić samodzielnie (po to też są okresy próbne).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net