PracaGrupypl.praca.dyskusje › Emigracja - opinie

  • 31. Data: 2006-06-16 14:00:41
    Temat: Re: Emigracja - opinie
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Mon, 12 Jun 2006 09:10:58 +0200, Immona wrote:

    28.html -
> [...]
    >
    > Oto, nad czym sie zastanawiam i na jakie tematy chcialabym poznac
    > Wasze opinie:
    >
    > 1. Utrata najlepszych, wyjazd "nieudacznikow", oba te zjawiska
    > rownolegle czy
    > zadne z nich? Oceny pojawiajace sie w prasie i na forach potrafia byc
    > dosc
    > skrajne i sprzeczne, a wiarygodnych statystyk jeszcze nie ma. Czy
    > emigracja
    > "zaboli" za jakis czas gospodarke, czy tez pozbycie sie nadmiarowych z
    > punktu
    > widzenia rynku pracy ludzi poprawi sytuacje?

    Powodów emigracji mogłoby być tyle ilu wyjeżdżających. A zjawiska
    towarzyszące stanowią gradient między "utratą najlepszych" a "wyjazdem
    nieudaczników".
    Statystyki zawierają odpowiedzi na _sugerowane_ pytania i podobnie jak
    z testami IQ mogą służyć jedynie statystykom. Parafrazuje tylko
    (chyba) Twoje stwierdzenie, że test IQ może być tylko miernikiem tego
    jak sobie radzi ankietowany z ankietą (testem) danego typu. :-)
    A poważnie rzecz ujmując trzeba mieć jakieś wstępne rozeznanie
    w zakresie robionej statystyki, żeby miała sens.
    Jesli mówimy o gorszym krańcu spektrum zjawisk towarzyszącym wyjazdom,
    czyli "wyjeździe nieudacznkików", uważam, że ma ono niesprawiedliwe
    negatywne zabarwienie emocjonalne, często nacechowane zazdrością.

    Znam tylko dwie osoby które ostatnio wyjechały. Jedna z nich była mocno
    zdesperowana. Brak perspektyw w kraju, wielomiesięczne poszukiwania
    pracy, zatrudnienie na stanowiskach z minimalnymi pensjami wypłacanymi
    w dwóch częściach: płaca minimalna oraz koperta. Osoba ta wyjechała
    niczego nie planując.
    Tutaj była "nieudacznikiem" (według tej terminologii), pracowała jako
    acount manager za śmieszne pieniądze.
    Powiedziała mi już po wyjeździe, że woli pracę kelnera ale za 10 x
    większe wynagrodzenie, niż to co robiła w Polsce. Przeżywała
    kontrowersje polskiej areny politycznej, w szczególności przejawy
    faszyzmu. Zwracała również uwagę na to, że "prawo w Polsce jest
    wykonywane w sposób okrutny i głupi" (publiczna wypowiedź jednego
    z profesorów prawa), z czym trudno się nie zgodzić. :->
    Wreszcie powiedziała, że marzyła o tym żeby poddać się jakiejś
    próbie... :-) Niech to forum oceni, czy osoba ta jest też nieudacznikiem
    w ujęciu potocznym. I tu trudno mi się zgodzić z tak nieskomplikowanie
    wyrażoną opinią, że w Polsce można pracę znaleźć. :-)

    Druga ze znajomych mi osób (być może emigrantów) ma się dobrze - jak
    sądzę - i wypowiada się stosunkowo często na tym forum. ;-)

    Pragnę tylko jeszcze dodać, że mając całkiem niezłe rozeznanie w rynku
    pracy, z racji wykonywanego zawodu, swoje spostrzeżenia w skrócie, nie
    wgłębiając się, mogę streścić następująco: polski kapitalizm ma
    "wilczą mordę". I trzeba będzie za to w przyszłości słono zapłacić...
    Uważam również za całkiem prawdopodobne zawalenie się systemu
    emerytalnego. Ale to już chyba OT. Przepraszam. :-)

    > [...]
    >
    > 4. Czy macie wrazenie (bo ja mam), ze prasa (z GW na czele) prowadzi
    > ostatnio
    > kampanie antyemigracyjna poprzez eksponowanie reportazy i informacji o
    > "doktorach na zmywaku", mekach pracy w Tesco itp. i pomijanie success
    > stories,
    > ktorych by sie sporo znalazlo?

    Być może. :-) Ale jak to w mediach, głównie chodzi o spektakularność
    i (a tym samym) pieniądze. I o... nic więcej.
    Ze słowa pisanego, które ujrzało światło dzienne w naszym kraju, tylko
    Dziennik... Ustaw i Monitor Polski można - i żeby uniknąc problemów,
    należy - traktować względnie poważnie. ;-D
    Szczęka mi opadła, gdy osoba, o której wspominam wcześniej w tej
    wiadomości pokazała mi artykuły napisane przez siebie do tzw. poważnego
    periodyka medycznego podpisane następnie przez osoby legitymujące się
    tytułami naukowymi. Podpisały to chyba bez czytania, bo ja ze swoją bardzo
    ogólną wiedzą medyczną, bez trudu zauważyłem błędy i przekłamania.
    Podsumowując uważam, że gazety tylko na gwóźdź w ustronnym miejscu się
    nadają. :-D Jeśli ktoś jeszcze w ogóle wie co to znaczy...

    Wiedzę radzę zdobywać w inny(ch) sposób (miejscach).

    Pozdrawiam serdecznie - Ciebie Immono i grupowiczów. :-)

    --
    abakan

  • 32. Data: 2006-06-16 17:11:02
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-06-13 05:52:12 +0200, "Immona" <c...@n...gmailu> said:

    > Teza o
    > nieudacznikach jest szczegolnie rozpowszechniona na forum GW.

    I jest prawdziwa niestety. U nas panuje po prostu inny model kariery.
    Nie wykształcenie, kwalifikacje, pracowitość czy "kreatywność" się
    liczą, tylko wstąpienie w szeregi odpowiedniej partyjki. Przykładowo MW
    lub LPR i kariera zapewniona. I co, mają źle? Ci, którzy naiwnie na to
    nie wpadli, są w jakimś tam sensie "nieudacznikami".

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 33. Data: 2006-06-16 18:06:05
    Temat: Re: [OT]Re: Emigracja - opinie
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-06-12 20:20:04 +0200, mvoicem <m...@g...com> said:

    > Vlad the Ripper napisał(a):
    > [...]
    >>

    > Heh, to gdzie tu ten "wyzysk", skoro biedne kraje przestaną być biedne
    > i trzeba będzie znowu następne biedne włączać żeby móc "wyzyskiwać"?

    Bo to Żydzi i międzynarodówka gejów nas bogacą, by potem nas znów móc
    wyzyskiwać i to jeszcze bardziej! A emigracja jest specjalnie zrobiona,
    byśmy z braku luda na miejscu, zmuszeni byli do wpuszczenia tutaj
    Murzynów i Arabów, którzy natychmiast rozrzedzą naszą katolicką krew i
    w ten sposób ostatni katolicki naród zniknie z powierzchni ziemi.
    Powyższe bzdury stanowią podstawowe wyposażenie intelektualne
    katolickich-narodowców.

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 34. Data: 2006-06-17 11:26:25
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Gracjan Abakonowicz napisal:
> [...]
    >niczego nie planując.
    >Tutaj była "nieudacznikiem" (według tej terminologii), pracowała jako

    No bez przesady :) masz skrzywienie inteligencko-wielkomiejskie chcac te osobe
    do takiej kategorii zaliczyc. Pracowala i poza placa minimalna otrzymywala
    jeszcze cos w kopercie. Oczywiscie to zalosna sytuacja z perspektywy Twoich i
    moich standardow, ale z perspektywy tych, ktorzy naprawde naleza do kategorii
    okreslanej mianem "loserow" (to slowo nie implikuje winy) moglaby to byc
    sytuacja godna zazdrosci.

    omentatorom od "nieudacznikow" chodzi o bezrobotna mlodziez z blokowisk (ktore

    sie ponoc staly bezpieczniejsze, jak wielu dresiarzy wyjechalo), o osoby po
    szkole sredniej z malych miasteczek, o mlodziez z bylych PGRow bez
    wyksztalcenia, robotnikow z firm, ktore padly po upadku komuny - generalnie
    tych, ktorzy po transformacji ustrojowej znalezli sie w grupach przegranych. To
    zupelnie inna kategoria i tacy ludzie stanowia spora czesc emigracji do UK. W
    UK "radza sobie" w kategoriach zarabiania dostatecznie wiele, zeby sie
    utrzymac, ale czesto nie ucza sie jezyka, pracuja na czarno, sa oszukiwani i
    okradani przez rodakow z tej samej grupy, nie maja mozliwosci awansu
    spolecznego tak jak magister, ktory bedzie kelnerowal przez pierwszy rok, ale
    potem po oszlifowaniu jezyka i asymilacji znajdzie prace bardziej zgodna z
    wyksztalceniem.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 35. Data: 2006-06-17 16:55:28
    Od: "forest" <g...@w...pl>

    (jak to było - ciach)

    > W najgorszym wypadku jak wroce do PL to moze ktos mnie na bezlaptna praktyke
    > wezmie i nabiore tego doswiadczenia.

    a skąd wiesz, czy na bezpłatnej praktyce będziesz miał okazję nabrać
    doświadczenia ? możesz przez cały okres np. praktyki parzyć kawę , kserować,
    albo porządkować archiwum itd. itp. ktoś to przecież musi zrobić, a najtaniej
    jest powierzyć takie zadania praktykantom - darmowej sile roboczej;
    powarzniejsze prace będą wykonywać pracownicy zatrudnieni na etat, którym
    wypłaca się pensję i za których odprowadza się nie mały zus;

    i na koniec rada - znaj sposób myślenia pracownika, w tym przypadku polskiego
    pracodawcy;

    i przepraszam, że trochę uogólniam;

  • 36. Data: 2006-06-17 16:59:14
    Od: g...@w...pl