PracaGrupypl.praca.dyskusje › EMAR lub EMAR'S - Ostrzeżenie

  • 11. Data: 2005-04-16 22:55:07
    Temat: Re: EMAR lub EMAR'S - Ostrzeżenie
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Mnie w sumie zastanowiło raczej to, że na Allegro taki zestaw idzie
    > nabyć za niecałe 700 zł.

    Pewnie firma ma wyłączność na sprzedaż w Polsce, a na Allegro towar
    dostaje się przez prywatny import. Bo jak nie, to powstaje podobne
    pytanie, dlaczego na giełdach bywają papierosy tańsze niż w fabryce...

    > I to by się zgadzało skoro ów Pan na jednym zestawie wyciąga ponad
    > 500 (reszta pewnie idzie w górę).

    No to ja znam firmę, gdzie prowizja łączna (poza marżą dla klienta)
    dla "sieci" wynosi 21%. Jeżeli np. ten na dole (sprzedawca) uzyskuje
    np. 9%, to ten "nad nim" jeśli ma poziom 15%, dostaje 15%-9%=6%, a
    ten na samym "czubku" 21%-15%=6%. Tylko ten "na czubku" ma np. 6%
    od obrotu dużej grupki, ten w środku od średniej a ten na dole tylko
    od swojej sprzedaży. Tym sposobem cena nie rośnie w nieskończoność,
    a jeżeli towary są w miarę "normalne", to dzięki pomijaniu kilku
    szczebli (producent-import-dystrybucja-hurtownia-sklep-klient
    ), gdzie
    w tradycyjnym handlu marże wynoszą u każdego po kolei 20-30%,
    ostateczna cena ma prawo być nawet niższa, niż za ten sam towar w
    sklepie. Taka jest mniej wiecej filozofia network marketingu. Ale
    życie uczy, że jeżeli ktoś ma towar w swojej wyłącznej sprzedaży,
    usiłuje uzyskać jak najwyższe ceny. Tak jak cytowane ściereczki,
    jakieś wysokogórsko-australijskie pościele o "cudownych"
    właściwościach itp. Wystarczy wyszkolić prezentatorów i już cena
    idzie o 200% w górę...

    > spodobał mi się sam pomysł nachodzenia ludzi po domach i
    > prezentowania towaru. Może mam duszę domokrążcy? :)

    "Nachodzenie" nie jest dobrym pomysłem. Chociaż, kiedyś po takiej
    akcji, w bloku gdzie mieszkałem, większość mieszkań (moje też)
    wzbogaciło się o nieprzewidziane wcześniej "wyciszenie drzwi" :).
    Natomiast wszelkie "łagodne" networki bazują raczej na zainteresowaniu
    przez dystrybutora grona jego znajomych. Jak wiadomo, każda pani używa
    np. kosmetyków. Czemu jej więc nie pokazać "swoich"? Znam osobiście i
    dość dobrze ludzi, co w ten sposób (networki) zarabiają po kilka i
    kilkanaście tysiecy miesięcznie, ale z pewnością nikt z nich nie
    narzuca się innym "nachodzeniem" ani propozycjami na usenecie :).
    Jeśli sądzisz, że masz duszę domokrążcy, możesz to sprawdzić na wiele
    sposobów. Nie musisz wybierć akurat najbardziej udziwnionych spraw do
    sprzedaży lub narzucania się innym ;). Firm i towarów nie brakuje.

    > Z drugiej strony znajoma nabyła te ściereczki i po roku używania się
    > poniszczyły.

    Bo należało oprawić w szkło! Przecież to za drogie na używanie! :-))

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej