PracaGrupypl.praca.dyskusje › anglia??

  • 1. Data: 2004-03-31 18:41:09
    Temat: anglia??
    Od: "Marek Karwacki" <m...@c...pl>

    Chcę wyjechac i znależć prace w Anglii, proszę o informacje na temat,
    zarbków, zakwaterowania i zycia w tym kraju.Jestem elektrotechnikiem i czy
    uprawnienia które mam w polsce bedą sie liczyc takze a Anglii??

    --
    Marek Karwacki
    m...@c...pl

  • 2. Data: 2004-04-01 12:33:57
    Temat: Re: anglia??
    Od: "marek" <m...@b...gmina.pl>

    "Marek Karwacki" <m...@c...pl> wrote in message
    czy uprawnienia które mam w polsce bedą sie liczyc takze a Anglii??

    zazwyczaj w odpowiedzi na takie pytanie, pada inne: a jak dlugi jest
    sznurek?
    (serio!).
    jakie uprawnienia?
    co masz na mysli, piszac "beda sie liczyc"?
    : czy "beda uznane za rowne tym, zdobytym lokalnie" (np certyfikaty CISCO
    czy MS)
    czy "pomoga w zdobyciu pracy"?

    jesli to pierwsze, i jesli faktycznie sa to miedzynarodowe uprawnienia,
    najprawdopodobniej zostana uznane i zaakceptowane. I pomoga w zdobyciu
    pracy.
    Jesli natomiast sa to kursy lokalne takie czy inne, musialbys je:
    a) przetlumaczyc u jakiegos przysieglego w Polsce.
    b) wyslac razem z oplata ok 30 funtow do "organizacji" UK Naric, ktora
    "przelicza" kwalifikacje (zajmuje to do 3-4 tygodni). Niestety ich
    kompetencje dla mnie przynajmniej sa watpliwe, skoro dla nich 5 letnie
    studia mgr w Polsce sa odpowiednikiem brytyjskiego licencjatu. To pewnie
    dlatego, ze poziom studiow generalnie za granica jest o wiele nizszy, niz w
    Wlk Brytanii. A przynajmniej tak im sie wydaje ;)

    btw, zazwyczaj unikalbym okreslenia "England", przed upewnieniem sie, czy
    potencjalny pracodawca nie jest Szkotem lub Walijczykiem. To nie pomoze w
    nawiazaniu pierwszych kontaktow ;)

    marek