PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalnośc gospodarcza zony, a swiadczenie przedemerytalne meza.

  • 1. Data: 2005-05-20 13:11:13
    Temat: Działalnośc gospodarcza zony, a swiadczenie przedemerytalne meza.
    Od: "Rafal..." <r...@i...addr.arpa>

    Witam :)
    Od razu mówię, że patrzyłem w archieum i jakos jakiej sytuacji nie
    znalazłem :) Do rzeczy:

    Sytauacja taka: żona prowadzi działalnośc gospodarczą, handel detaliczny,
    obwoźny itp. Oprócz tego pracuje na całym etacie w innej firmie. Mąż
    natomiast jest obecnie na świadczeniu przedemerytalnym. Może ileś tam
    zarobic dodatkowo bez żadnych konsekwekcji, mniejsza o to. Natomiast jest
    teraz pytanie: czy żona w swojej firmie może zatrudnić męża, powiedzmy na
    1/8 etatu (1/8, bo chodzi o wysokośc zarobków...) ??? Bo chodzi o to, że
    mąż działalności prowadzić nie może, bo na świadczeniu nie można. Jeśli to
    ma znaczenie to do tej pory rozliczali się z dochodów wspólnie (firmy
    jeszcze nie ma, zastanawiamy się jak to zorganizować, żeby uniknąć
    płacenia zusu, zakładając firmę na zupełnie kogoś innego, kto nie pracuje,
    bo nie wiadomo jak działalnosć wypali...). Dziękuję za jakies porady :)

    FUT: pl.praca.dyskusje

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów

  • 2. Data: 2005-05-20 13:58:18
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...addr.arpa> napisał w wiadomości
    > czy żona w swojej firmie może zatrudnić męża, powiedzmy na
    > 1/8 etatu (1/8, bo chodzi o wysokośc zarobków...) ???
    Z tego co wiem, w ogole zona nie moze meza zatrudnic na umowe o prace, czy
    jakakolwiek inna umowe.

    Kania

  • 3. Data: 2005-05-20 14:02:14
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Kania napisał(a):
    > Z tego co wiem, w ogole zona nie moze meza zatrudnic na umowe o prace, czy
    > jakakolwiek inna umowe.
    czemu?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-05-21 21:29:13

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
    > czemu?
    bo jest osobą współpracującą w świele przepisów ZUS>