PracaGrupypl.praca.dyskusjeDostałem pierwszą umowę o pracę - co teraz? › Re: Dostałem pierwszą umowę o pracę - co teraz?
    From: "fotech" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dostałem pierwszą umowę o pracę - co teraz?
    Date: Thu, 8 Jul 2004 14:08:58 +0200

    > Dostałem pierwszą umowę o pracę, jakie w związku z tym mam obowiązki
    względem
    > państwa oraz jakie przywileje (Mam umowe na czas określony do końca 2008r,
    pełen
    > etat, 824zł brutto, w umowie mam "zastrzega sie okres wypowiedzenia 14
    dni).

    Tos ucieszyl kolegów :)
    Obowiązek masz (taki, ktory sie wykonuje przez Ciebie osobiscie), to do
    konca kwietnia przyszłego roku się rozliczyc z podatkow za bieżący rok,
    rozliczenia tego dokonasz na podstawie zestawienia pobranych zaliczek i
    podatkow, ktore to zestawienie otrzymasz od pracodawcy obecnego i
    ewentualnie innego, jesli by w tym roku zaistnial. Jeśli pracujesz tylko u
    tego jednego rpacodawcy w ciagu roku i nie robisz żadnych odliczeń, to
    możesz złożyć oświadczenie u swojej kadrowej, ze chcesz , zeby Cie
    pracodawca rozliczyl.
    Innych oprocz pracowania obowiazkow nie masz. Przywilej masz - mozesz isc na
    urlop - zaleznie od stazu i wykszatalcemnia po odpowiednim okresie pracy -
    obecnie to sie jakos na Twoja korzysc zmienilo.

    Gratuluje wypasionego wynagrodzenia, jakie swojemu pracodawcy na te kilka
    lat zagwarantowałes :)

    Wojtek