PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dorywczo administrator

  • 1. Data: 2006-08-08 13:28:00
    Temat: Dorywczo administrator
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    Witam
    Ide na rozmowe w sprawie dorywczej pracy jako admin:
    nic wielkiego 10 komputerow z win i office, praca głównie to dbanie o
    działanie komputerów i sieci LAN , myśle że kilka razy w miesiącu po kilka
    godzin .
    Ile warta jest taka praca na godzinę
    Praca w Warszawie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2006-08-08 14:11:07
    Temat: Re: Dorywczo administrator
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 8 Aug 2006 15:28:00 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > nic wielkiego 10 komputerow z win i office, praca głównie to dbanie o
    > działanie komputerów i sieci LAN , myśle że kilka razy w miesiącu po kilka

    50zl/h

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2006-08-08 14:39:49
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nic wielkiego 10 komputerow z win i office, praca głównie to dbanie o
    > działanie komputerów i sieci LAN , myśle że kilka razy w miesiącu po kilka

    To co napisales nie wymaga zbyt wielkiej wiedzy,
    wiec biorac pod uwage, ze moglby sie tym zajac
    pewnie co drugi student nie liczylbym na wiecej
    niz 10-20 pln/h. (netto)

    Pzdr
    Piotr

  • 4. Data: 2006-08-08 15:48:14
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Piotr Chmielewski wrote:

    > Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To co napisales nie wymaga zbyt wielkiej wiedzy,

    Zebys sie nie zdziwil jak nie bedziesz umial poradzic sobie z
    prostym dla doswiadczonego admina problemem.
    To, ze komputery "widza sie" w M$Network nie oznacza jeszcze, ze
    siec dobrze dziala.
    Znam przypadek kiedy wlasciciel hurtowni placil "firmie" 170
    zlotych na miesiac ale problem "bankowosci elektronicznej"
    przerosl mozliwosci tej "firmy" i wolali specjaliste.
    Moim zdaniem stawka jaka kiedys tu padla czyli 100zl od komputera
    na miesiac wyglada uczciwie tylko trzeba na nia zapracowac a nie
    przywozic raz na miesiac fakture.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 5. Data: 2006-08-08 20:14:14
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    wiadomości news:ebabm2$bp1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Moim zdaniem stawka jaka kiedys tu padla czyli 100zl od komputera
    > na miesiac wyglada uczciwie tylko trzeba na nia zapracowac a nie

    Nie polemizuje ile jest naprawde warta taka praca,
    tylko na ile realnie mozna liczyc przy oszczednosciach
    jakie robia firmy. Wiekszosc tych drobnych prac moze
    jednak wykonac kazdy, kto liznal troche wiedzy o windows
    (nie mowie o lekturze komputer swiata). A wspomniana
    firma, jakby byla sprytniejsza, to zadzwonilaby z problemem
    do hotline MS zamiast placic specjaliscie.

    Pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2006-08-08 21:47:07
    Temat: [OT] Re: Dorywczo administrator
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl> wrote in

    > (nie mowie o lekturze komputer swiata). A wspomniana
    > firma, jakby byla sprytniejsza, to zadzwonilaby z problemem
    > do hotline MS zamiast placic specjaliscie.

    widac, ze nigdy nie dzwoniles do M$; nie ma zadnego wsparcia do
    produktow OEM - tzn. na poczatku rozmowy musisz sie przed nimi
    zidentyfikowac - zas na produkty boxowe wsparcie niby jest - ale
    na boxowe officy masz w pudelkowej cenie 2 interwencje wsparcia
    technicznego; na windowsy boxowe nie wiem ile jest - ale Ty
    mi powiedz kto kupuje windowsy boxowe; pomoc poza boxowy limit
    jest znacznie drozsza niz wynajecie kogos za 50PLN/h;

    poza tym jest jeszcze cos takiego jak CZAS; wytlumacz mi po co
    pan Heniek ma wisiec 2 godziny na telefonie z pomoca techniczna
    M$ i konfigurowac jakas nowa funkcjonalnosc, skoro wynajety
    ktos znajacy sie na danym produkcie wyklika to w 5 minut?

    poza tym jest jeszcze cos takiego jak INFORMACJA; w Twoim modelu
    wygladaloby to tak, ze duza czesc pracownikow mialaby pelny
    dostep do swoich windowsow - a to po pierwsze oznacza calkowity
    brak bezpieczenstwa, a po drugie niechybnie prowadzi to duzej
    liczby szpiegujacych paskow do Exploratora ("bo antywirus mi
    przeszkadzal a znam haslo na konto z uprawnieniami to wylaczylem");

    pzdrv;
    adas;

  • 7. Data: 2006-08-09 06:01:11
    Temat: Re: [OT] Re: Dorywczo administrator
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > mi powiedz kto kupuje windowsy boxowe; pomoc poza boxowy limit
    > jest znacznie drozsza niz wynajecie kogos za 50PLN/h;
    Widac, ze nie masz pojecia o szczegolach zasad wsparcia.
    Do systemow OEM nie ma wsparcia, za to do problemow z IE jest
    dla kazdego, kto posiada legalny system i to bez limitow.
    (a konkretny problem z "bankowoscia elektroniczna" bez problemu
    podpada pod IE, o ile chodzilo o to co mysle).

> [...]
    > M$ i konfigurowac jakas nowa funkcjonalnosc, skoro wynajety
    > ktos znajacy sie na danym produkcie wyklika to w 5 minut?
    Nie pan Heniek, tylko ta "firma" robiaca uslugi informatyczne
    moglaby zadzwonic i dostac rozwiazanie jak czegos nie
    wiedza. Poza tym i tak wciaz taniej jest wziac kogos za 200
    /miesiac i zaplacic od czasu do czasu fachowcowi 500 za
    interwencje niz placic 1000. Kiedy ten rachunek dla danej
    firmy przestanie byc korzystny, wtedy rzeczywiscie zacznie
    szukac kogos solidniejszego (i drozszego). Podejrzewam,
    ze tak jest niestety w wiekszosci firm z ograniczonym
    budzetem.

> [...]
    > liczby szpiegujacych paskow do Exploratora ("bo antywirus mi
    > przeszkadzal a znam haslo na konto z uprawnieniami to wylaczylem");
    A co moj "model" ma do dostepu pracownikow do kompow?
    Zarowno fachowiec jak i ktos mniej obeznany moze ograniczyc
    dostep do wielu funkcji. Choc przyznam, ze w sieci bez domeny
    (pewnie taka jest przy 10 kompach) i na windowsach HE (bo pewnie
    takie sa) to jest rzezba w g....

    Pzdr
    Piotr

  • 8. Data: 2006-08-09 16:39:06
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    adasiek wrote:

> [...]
    > liczby szpiegujacych paskow do Exploratora ("bo antywirus mi
    > przeszkadzal a znam haslo na konto z uprawnieniami to

    Dodalbym jeszcze calkowity brak kontroli nad tym co sie dzieje w
    sieci skad juz prosta droga do rezydentnych wirusow, keyloggerow
    czy zobmie do rozsylania spamu.

  • 9. Data: 2006-08-09 17:37:50
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Piotr Chmielewski wrote:

    > (a konkretny problem z "bankowoscia elektroniczna" bez problemu
    > podpada pod IE, o ile chodzilo o to co mysle).

    Niestety nie, chodzilo o poprawne dzialanie programu do laczenia
    sie z bankiem (Videotel ?? byly wersje przez modem i przez
    Internet). Uslyszalem od "admina" za 170 zlotych, ze winne jest
    NetWare 4.11 (fileserver) ze oprogramowanie na stacji Windows nie
    moze sie polaczyc z bankiem.

> [...]
    > szukac kogos solidniejszego (i drozszego). Podejrzewam,
    > ze tak jest niestety w wiekszosci firm z ograniczonym

    Jak firma pojdzie z dymem przez brak nadzoru to moze sie nauczy,
    ze trzeba cenic swoje dane troche drozej niz 170 zlotych na
    miesiac. Wielu wlascicieli niestety ma tak krotki wzrok.
    Poza tym jest jeszcze problem efektywnosci wykorzystywanych
    narzedzi informatycznych, ktos majacy pojecie moze podpowiedziec
    co i jak zmienic aby podniesc wydajnosc.

  • 10. Data: 2006-08-09 20:00:34
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Uzytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisal w
    wiadomosci news:ebd35d$8jp$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dodalbym jeszcze calkowity brak kontroli nad tym co sie dzieje w
    > sieci skad juz prosta droga do rezydentnych wirusow, keyloggerow
    > czy zobmie do rozsylania spamu.

    Jasne, ze jakby wszyscy mieli pelne prawa to mogloby sie tak
    dziac. Na szczescie nikt nie zaklada takiego scenariusza.

    Pzdr
    Piotr