PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracodawca - zwiazki zawodowe

  • 1. Data: 2006-08-08 09:06:01
    Temat: pracodawca - zwiazki zawodowe
    Od: "flis.man.torun.pl" <t...@t...pl>

    Czy moglby ktos pomoc w nastepujacym temacie:

    1. Jakie obowiazki ustawowe wzgledem zwiazkow zawodowych sa nalozone na
    pracodawce, oprocz udostepnienia lokalu oraz urzadzen technicznych
    niezbednych do prowadzenia dzialalnosci zwiazkowej

    2. Czy pracodawca i na jakiej podstawie ponosi koszty na przyklad delegacji
    sluzbowej zwiazkowca zwiazanej z dzialalnoscia zwiazkowa.

    3. Czy sa dokumenty/ustawy/rozporzadzenia itp okreslajace inne koszty
    dzialanosci zwiazkowej, ktore pokrywa obligatoryjnie pracodawca. /oprocz
    wynagrodzen i zus/

    Pozdrawiam,
    Maria

  • 2. Data: 2006-08-08 09:13:14
    Temat: Re: pracodawca - zwiazki zawodowe
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > 1. Jakie obowiazki ustawowe wzgledem zwiazkow zawodowych sa nalozone na
    > pracodawce, oprocz udostepnienia lokalu oraz urzadzen technicznych

    obowiązki ustawowe? jedyne co jest nałożone ustawowo na pracodawcę to
    konieczność negocjacji ze związkami...

    > 2. Czy pracodawca i na jakiej podstawie ponosi koszty na przyklad
    delegacji
    > sluzbowej zwiazkowca zwiazanej z dzialalnoscia zwiazkowa.

    nic mi o tym niewiadomo :)

    może ta strona http://www.solidarnosc.org.pl/rozwoj/drz/ Ci pomoże

  • 3. Data: 2006-08-08 09:21:53
    Od: "flis.man.torun.pl" <t...@t...pl>

    Użytkownik "candina" <candina[malpa]@o2.pl> napisał w wiadomości

    > obowiązki ustawowe? jedyne co jest nałożone ustawowo na pracodawcę to
    > konieczność negocjacji ze związkami...

    > delegacji
    >
    > nic mi o tym niewiadomo :)

    Czyli rozumiem, ze jezeli zwiazkowiec sam sie deleguje na wyjazd w sprawach
    sluzbowych
    zwiazanych z dzialalnoscia ZWIAZKU to pracodawca nie ma obowiazku pokrycia
    kosztow
    tej delegacji ?

  • 4. Data: 2006-08-08 09:33:42
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

> [...]
    > sluzbowych
    > zwiazanych z dzialalnoscia ZWIAZKU to pracodawca nie ma obowiazku pokrycia

    Zwiazki zawodowe utrzymują się jedynie ze składek, które związkowcy
    odprowadzają na poczet członkostwa. Obowiązkiem pracodawcy nie jest
    utrzymywanie związku ani pokrywania kosztów wynikających z jego
    działalności.

  • 5. Data: 2006-08-08 10:32:20
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > odprowadzają na poczet członkostwa. Obowiązkiem pracodawcy nie jest
    > utrzymywanie związku ani pokrywania kosztów wynikających z jego

    Hyhyhy, bylo by dobrze, gdyby tak bylo.

    sz.

  • 6. Data: 2006-08-08 10:57:24
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "flis.man.torun.pl" <t...@t...pl> napisał

> [...]
    sprawach
    > sluzbowych zwiazanych z dzialalnoscia ZWIAZKU to pracodawca nie ma

    No wiesz, to chyba logiczne, że nie, bo niby na jakiej podstawie?
    Pracodawca nie ma obowiązku ponosić kosztów, które nie są w żaden sposób
    powiązane z przychodem.

    M.

  • 7. Data: 2006-08-08 13:21:02
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Hyhyhy, bylo by dobrze, gdyby tak bylo.

    właśnie, pracodawca nie będzie utrzymywał 'organu' który mu będzie kopał pod
    nogami ;-)

  • 8. Data: 2006-08-08 14:08:21
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    >
    > No wiesz, to chyba logiczne, że nie, bo niby na jakiej podstawie?
    > Pracodawca nie ma obowiązku ponosić kosztów, które nie są w żaden sposób

    No wlasnie niezupelnie.

    Przejrzyj Ustawe o Zwiazkach Zawodowych (DU 79/2001 poz. 854), w
    szczegolnosci art. 25 ust.2.

    Jakby przejrzec dokladniej, pewnie wiecej sie takich kwiatkow
    znajdzie...

    --

    glos

  • 9. Data: 2006-08-08 14:16:53
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał

    > Przejrzyj Ustawe o Zwiazkach Zawodowych (DU 79/2001 poz. 854), w
    > szczegolnosci art. 25 ust.2.

    Dzięki, przejrzę w wolnej chwili, choć mnie na szczęście na razie ZZ nie
    dotyczą ;-)

    M.

  • 10. Data: 2006-08-08 14:43:25
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Nixe napisał(a):
    > "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał

    > Dzięki, przejrzę w wolnej chwili, choć mnie na szczęście na razie ZZ nie
    > dotyczą ;-)

    szczesciar [z|a] ! :)

    --

    glos