PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do kiedy MUSZE zglosic sie jako bezrobotny - PILNE...

  • 1. Data: 2004-07-05 21:21:47
    Temat: Do kiedy MUSZE zglosic sie jako bezrobotny - PILNE...
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Byc moze bylo to juz na tej grupie, ale naprawde bardzo zalezy mi na czasie
    i na jednoznacznej odpowiedzi, poniewaz nie jestem pewien, czy nie
    przekroczylem dopuszczalnego terminu, uprawniajacego do pobierania zasilku
    dla bezrobotnych.

    Od dnia 01.07.2003. do dnia 30.06.2004. bylem zatrudniony na podstawie umowy
    na czas okreslony w pelnym wymiarze czasu pracy, a zgapilem sie trpche z
    terminami - z roznych powodow i i nie jestem pewien, do kiedy MUSZE zglosic
    sie do urzedu zatrudnienia, aby nie stracic prawa do zasilku dla
    bezrobotnych.

    Bardzo prosze o odpowiedz, poniewaz nie wiem, czy juz jutro jest OSTATECZNY
    termin, czy byc moze on juz....minal....:-((

    Pozdrawiam
    zf

  • 2. Data: 2004-07-05 21:28:47
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    możesz się zgłosić do UP w dowolnym momencie. Żeby sie starać o zasiłek dla
    bezrobotnych, musisz mieć w ostatnim półtopra roku mieć przepracowane (na
    umowę o pracę, a nie umowy - zlecenia lub o dzieło! przy stawce co najmniej
    minimum krajowego) jeden rok kalendarzowy. Jest to dokładnie w przepisach,
    bodajże na 540 dni być zatrudnionym przez okres 360 dni.
    A co do terminów - po prostu pójdź jutro do swojego UP i się dowiedz.

  • 3. Data: 2004-07-05 21:30:09
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "zwykly_facet" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    > [cut]

    Wlasnie doczytalem post pod tytulem "zasilek" - ale czy tak jest w
    rzeczywistosci, to znaczy czy nie ma zadnych terminow obowiazujacych przy
    zglaszaniu sie jako "bezrobotny"? Nie chcialbym przez kilkudniowe zagapienie
    sie utracic jedynego w tej chwili dostepnego dla mnie zrodla utrzymania -
    raz jeszcze prosze o wiazaca odpowiedz.

    Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam
    zf

  • 4. Data: 2004-07-05 21:37:59
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > [cut]
    > A co do terminów - po prostu pójdź jutro do swojego UP i się dowiedz.

    Pracowalem na podstawie umowy na czas okreslony, ale dokladnie przez 365 dni
    i przy wymaganym minimalnym wynagrodzeniu, wiec o to sie nie boje. Co do
    terminow, z tego co wczesniej napisales - co wynika z calego watku - mam na
    to pol roku, jutro natomiast nie za bardzo mi posuje i dlatego sie boje,
    zeby jeden czy dwa dni nie zawazyly na tym.

    Polecam tez lekture tego, co w tej chwili znalazlem w internecie - byc moze
    komus jeszcze sie przyda.

    http://www.wiadomosci.ngo.pl/labeo/app/cms/x/62640;j
    sessionid=CB39A938395029
    26C3349C121A8C50CF

    Pozdrawiam
    zf

  • 5. Data: 2004-07-05 21:46:24
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    http://www.wiadomosci.ngo.pl/labeo/app/cms/x/62640;j
    sessionid=CB39A938395029
    26C3349C121A8C50CF

    Poprawka - zle wstawilo hiperlacze, to znaczy niekompletne, ale to jest ten
    adres - ja natomiast nie potrafie zrobic tego, jak nalezy, gdyz przenosi i
    rozdziala mi ten adres.

    Pozdrawiam
    zf

  • 6. Data: 2004-07-05 21:46:36
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    Tak, wynika z tego że masz na to 6 miesięcy (jako że w ciągu ostatnich 18
    miesięcy musisz mieć przepracowane 12). Ale im szybciej się zgłosisz, tym
    szybciej zasiłek będzie ci przyznany,a tym samym bardziej opłaca ci się to
    zrobić jutro niż pojutrze.
    Dodatkowo, jeżeli ty zrezygnowałeś z pracy to będziesz ten zasiłek dostawał
    dopiero po 3 miesiącach i tylko przez trzy miesiące. Ale wracając do rzeczy,
    im szybciej się zarejestrujesz tym dla ciebie lepiej (przy rejestracji
    musisz mieć wszystkie świadectwa pracy, dowód, piszący długopis)

    > to pol roku, jutro natomiast nie za bardzo mi posuje i dlatego sie boje,
    > zeby jeden czy dwa dni nie zawazyly na tym.

    nie zaważą, jeżeli nie minie okres 12/18 (miesięcy)

    gromax

  • 7. Data: 2004-07-05 21:55:36
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    > Tak, wynika z tego że masz na to 6 miesięcy (jako że w ciągu ostatnich 18
    > miesięcy musisz mieć przepracowane 12)

    Yeeees - kamien z serca... ;-))

    > Ale im szybciej się zgłosisz, tym
    > szybciej zasiłek będzie ci przyznany,a tym samym bardziej opłaca ci się to
    > zrobić jutro niż pojutrze.

    Tak, to jest dla mnie oczywiste, ale to, o co tak sie balem, a tutaj wrecz
    spanikowalem jest w tej chwili poza tematem - uff...

    > Dodatkowo, jeżeli ty zrezygnowałeś z pracy to będziesz ten zasiłek
    dostawał
    > dopiero po 3 miesiącach i tylko przez trzy miesiące.

    Wygasla umowa na czas okreslony - tym niemniej dzieki i za te informacje.

    > nie zaważą, jeżeli nie minie okres 12/18 (miesięcy)

    Dziekuje, naprawde DZIEKUJE...

    Serdecznie pozdrawiam
    zf

  • 8. Data: 2004-07-05 22:06:36
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    nie dziękuj mnie, a na przyszłość proponuję znaleźć odpowiednie przepisy i
    sobie na ich temat poczytać. Wtedy nikt nie będzie mógł później zagiąć. to
    na prawdę pomaga

  • 9. Data: 2004-07-06 06:28:20
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    zwykly_facet wrote:
> [...]
    > adres - ja natomiast nie potrafie zrobic tego, jak nalezy, gdyz przenosi i

    1. Pomaga czasem trochę wstawienie linka w ten sposób :

    <http://sdfsdf.sdfdfs.sdfsdf......>

    2. A najlepiej :

    http://www.tinylink.com/

    --