PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do Piotra K

  • 1. Data: 2004-11-16 18:53:34
    Temat: Do Piotra K
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kreglicki" <p...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:cncm2g$nv3$1@inews.gazeta.pl...

    > A nie jest tak? Czy mamy tylko i wyłącznie znakomitych pracowników,
    > niepijących, nie kradnących, znakomitych fachowców w swoich dziedzinach,
    > pracowitych aż do przesady, którzy są wykorzystywani przez pracodawców,
    > będących bez wyjątku szujami i oszustami?

    Wiesz, pracowałes może kiedy za granicą?
    Uważasz że tam są inni ludzie (pracownicy) bo ja uważam że gorsi.
    Jak sie nie ma zielonego pojęcia do kierowania ludzimi to może należy
    zmienić prace, a nie twierdzic że to wina pracowników.
    Jeśli nie potrafisz zorganizować pracy, jesli nie znasz pracowników(ich
    możliwości), jak ty nie wiesz jak należy dane zadanie wykonać, to do kogo
    masz pretensje.

    > Przecież partiom zależy na jak najszybszym opracowaniu list, ze by móc
    > zacząc kampanię wyborcza.

    Żartujesz, to czemu ich nie ogłaszają! Czy jakiś przepis broni?

    > Ależ prosze cię bardzo, głosowałem na Zyte Gilowską z PO. Nadal nie wiem
    > po co ci ta informacja.
    >
    > P. Kręglicki

    Olechowski miesiąc, dwa po wyborach w telewizji stwierdza że oni mają
    program który zapewni rozwój gospodarczy, no to jak, rządzili przez 4 lata
    i wcześniej, robiąc bagno a teraz już mają ??(mieli)nagłe olśnienie.
    Sądzisz że jak wygra PO to coś się zmieni, czy za dwa lata powiedzą że
    opozycja im nie pozwoliła.

    Józek

    > Mianowicie...?
    >
    > P. Kręglicki

    Został uruchomiony wzrost gospodarczy, bardzo silny.
    Trzeba było znać Polskę lat 60 i 70 i to porównać, ja znam.
    Nie chce oczyszczać Gierka, bo ślepy w karty nie gra.
    Przeczytaj "Przerwana dekada"

    Józek

    Ps. Coś mnie zablokowało.

  • 2. Data: 2004-11-16 21:19:36
    Temat: Re: Do Piotra K
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

> [...]
    > Jeśli nie potrafisz zorganizować pracy, jesli nie znasz pracowników(ich
    > możliwości), jak ty nie wiesz jak należy dane zadanie wykonać, to do kogo

    A po czym wnosisz, że ja jestem kierownikiem jakimś? Prorok czy cuś?
    Pracowałem za granicą. Wiesz jaka jest fundamentalna różnica? Przeciętny
    Smith czy Schmidt ma na ogół świadomość tego, że od jego pracy zalezy
    kondycja firmy a co za tym idzie jego własna sytuacja. W Polsce
    natomiast zbyt wielu pracowników ma mentalność - jak to określił
    Ziemkiewicz - fornali lub chłopów pańszczyźnianych. Liczy się
    kombinowanie "jak tu zrobić, żeby sie nie narobić" i jak by oszukać tego
    wrednego "bogacza". Żeby było smieszniej ci sami ludzie pracując
    zagranicą bardzo często zmieniają się nie do poznania i sa wzorowymi
    pracownikami.
    Pracodawcy też nie są ideałami, nie przeczę. Tyle, że to jest system
    naczyń połączonych. Jedni kształtują zachowanie drugich i vice versa. I
    jedni i drudzy są nadal obciążeni PRLowskimi nawykami.

    > Żartujesz, to czemu ich nie ogłaszają! Czy jakiś przepis broni?

    Dżizas, weź sobie poczytaj o tym jak wygląda u nas procedura wyborów do
    parlamentu zamiast zadawać takie pytania.

> [...]
    > i wcześniej, robiąc bagno a teraz już mają ??(mieli)nagłe olśnienie.
    > Sądzisz że jak wygra PO to coś się zmieni, czy za dwa lata powiedzą że

    Olechowski z PO nie ma obecnie wiele wspólnego. Co do wcześniejszych
    rządów. Ile mieli do powiedzenia ludzie, którzy wtedy byli w koalicji
    rządowej a obecnie są w PO, w rządzie zdominowanym przez zlepek
    populistycznych partii pod szyldem AWS? Przypomnij mi kto zablokował
    reformę systemu podatkowego Balcerowicza, która dawała szansę
    przynajmniej częściowego uporządkowania finansów? I kto pod koniec
    kadencji licytował się z SLD w rozdawnictwie kasy, o której wiadomo było
    że jej nie ma?

    > Został uruchomiony wzrost gospodarczy, bardzo silny.
    > Trzeba było znać Polskę lat 60 i 70 i to porównać, ja znam.
    > Nie chce oczyszczać Gierka, bo ślepy w karty nie gra.
    > Przeczytaj "Przerwana dekada"

    Jaki silny wzrost gospodarczy? Ściagnieto troche niezbyt świeżych
    technologii z Zachodu i coś tam sie faktycznie poprawiło chwilowo.
    Reszta kasy poszła na zapełnienie półek w sklepach coby ludzie władze
    polubili. I tyle. Ludziom się chwilowo polepszyło. W porównaniu z
    siermiężnymi czasami Gomułki to była spora różnica, rzeczywiście. Tylko
    na ile to starczyło?
    A "Przerwana dekada"... ot takie wyżalanie się komucha, że on chciał
    dobrze ale mu nie dali bo jakby dali to on by tu zrobił raj. Nie on
    pierwszy i nie ostatni.

    P. Kręglicki

  • 3. Data: 2004-11-16 23:41:44
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > A po czym wnosisz, że ja jestem kierownikiem jakimś? Prorok czy cuś?

    Dlatego "ty" napisałem z małej litery.
    > Pracowałem za granicą. Wiesz jaka jest fundamentalna różnica? Przeciętny
    > Smith czy Schmidt ma na ogół świadomość tego, że od jego pracy zalezy
    > kondycja firmy a co za tym idzie jego własna sytuacja.

    Więc mamy różne opinie.

> [...]

    > przynajmniej częściowego uporządkowania finansów? I kto pod koniec
    > kadencji licytował się z SLD w rozdawnictwie kasy, o której wiadomo było

    Ze złodziejami nie miałem nic wspólnego.
    Zobacz jak tłumaczysz balcerowicza i spółkę , to czemu nie spróbujesz w
    ten że sposób wytłumaczyć Gierka.

    > Jaki silny wzrost gospodarczy? Ściagnieto troche niezbyt świeżych
    > technologii z Zachodu i coś tam sie faktycznie poprawiło chwilowo.

    Nawet nie jesteś w stanie sobie wyobrazić, w zależności od rejonu.

> [...]
    > polubili. I tyle. Ludziom się chwilowo polepszyło. W porównaniu z
    > siermiężnymi czasami Gomułki to była spora różnica, rzeczywiście. Tylko

    Z dziecka którego rodziców nie stać było na łyżwy kupiłem sobie motocykl,
    w domach pojawiły się pralki(Franie),lodówki, radia, telewizory.
    Strzechy zaczęto zamieniać na piętra, .................

    > A "Przerwana dekada"... ot takie wyżalanie się komucha, że on chciał
    > dobrze ale mu nie dali bo jakby dali to on by tu zrobił raj. Nie on
    > pierwszy i nie ostatni.
    >
    > P. Kręglicki
    Czy pamiętasz jakie były postulaty Solidarności w 80 roku,
    to nie miało nic wspólnego ze zmianą ustroju.

  • 4. Data: 2004-11-17 00:20:26
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Więc mamy różne opinie.

    Najwyraźniej.

    > Ze złodziejami nie miałem nic wspólnego.
    > Zobacz jak tłumaczysz balcerowicza i spółkę , to czemu nie spróbujesz w
    > ten że sposób wytłumaczyć Gierka.

    Nazwiska pisze się z dużej litery. Nawet jeśli się kogoś nie lubi. Tak
    nakazuje dobre wychowanie.
    Balcerowicz w odróżnieniu od Gierka jest fachowcem, stąpającym twardo po
    ziemi i liczy sie z realiami. Nie jest nieomylny ale też wcale tak nie
    twierdzi. Miał tego pecha, że zbyt często otaczali go głupcy i populiści.
    A Gierek na czym sie znał? Posługiwania się partyjnym bełkotem każdy
    głupi się może nauczyc. Czemu mam tłumaczyc faceta, który przykładał
    ręke do budowy chorego ustroju i robił to świadomie?

    > Z dziecka którego rodziców nie stać było na łyżwy kupiłem sobie motocykl,
    > w domach pojawiły się pralki(Franie),lodówki, radia, telewizory.
    > Strzechy zaczęto zamieniać na piętra, .................

    No bardzo fajnie. Tylko zauważ, że punkt wyjścia był bardzo niski -
    mówie o poziomie życia.
    Poza tym ten nagły wzrost siły nabywczej nie miał nijak pokrycia we
    wzroście gospodarczym czy wzroście wydajności pracy. To było za
    pożyczone pieniądze. Gierek sie tym różnil od swoich towarzyszy, ze
    chciał być lubiany. W ten sposób sobie to kupował i utwierdzał się w
    przekonaniu o 10-tej potędze gospodarczej świata.

    > Czy pamiętasz jakie były postulaty Solidarności w 80 roku,
    > to nie miało nic wspólnego ze zmianą ustroju.

    Oczywiscie że nie. I tak zostało do tej pory. Wiekszości członków
    Solidarności marzył sie socjalizm tyle, że z pełnymi półkami.

    Ta dyskusja mimo wszystko zmierza donikąd.

    P. Kreglicki

  • 5. Data: 2004-11-17 09:45:08
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ziemi i liczy sie z realiami. Nie jest nieomylny ale też wcale tak nie
    > twierdzi. Miał tego pecha, że zbyt często otaczali go głupcy i

    Tak, jest świetnym fachowcem, tylko nie wiem czy jego wizja Polski służy
    nam Polakom, pamiętam jedno podstawowe hasło "musimy zrobić WSZYSTKO aby
    stworzyć klasę średnią" i to wszystko wychodzi nam bokiem.

    > A Gierek na czym sie znał? Posługiwania się partyjnym bełkotem każdy
    > głupi się może nauczyc. Czemu mam tłumaczyc faceta, który przykładał
    > ręke do budowy chorego ustroju i robił to świadomie?

    Problem jest w tym że ludziom żyło się lepiej w chorym ustroju niż dziś.

> [...]
    > chciał być lubiany. W ten sposób sobie to kupował i utwierdzał się w
    > przekonaniu o 10-tej potędze gospodarczej świata.

    Wszyscy chcą być lubiani, a przynajmniej większość.

    > Oczywiscie że nie. I tak zostało do tej pory. Wiekszości członków
    > Solidarności marzył sie socjalizm tyle, że z pełnymi półkami.
    >
    > Ta dyskusja mimo wszystko zmierza donikąd.
    >
    > P. Kreglicki

    Jest to wymiana poglądów i prawie zawsze prowadzi donikąd.
    Pewne rzeczy przychodzą same z siebie i nie docenia się ich gdy są, i
    dopiero po latach okazuje się co stracili.
    Dopiero dziś mogę docenić jaki skok zrobiliśmy w latach 70.
    Znam złe strony PRL i dla mnie to nie miało nic wspólnego z socjalizmem,
    bo jeśli Kania w 80 roku mówi że ma 7 milionów złotych to co z niego był
    za komunista.
    I wcale nie chciałbym powrotu do tamtego ustroju(PRL).

    Józek

  • 6. Data: 2004-11-17 11:13:00
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Tak, jest świetnym fachowcem, tylko nie wiem czy jego wizja Polski służy
    > nam Polakom, pamiętam jedno podstawowe hasło "musimy zrobić WSZYSTKO aby
    > stworzyć klasę średnią" i to wszystko wychodzi nam bokiem.

    Bo ta klasa średnia na dobrą sprawe nie powstała. A to ona jest podstawą
    stabilności i rozwoju gospodarki.

    > Problem jest w tym że ludziom żyło się lepiej w chorym ustroju niż dziś.

    Ja bym powiedział, że wszystkim (za wyjątkiem notabli) żyło się równie
    kiepsko. PRL gwarantował jakieś tam niewielkie minimum a i z tym były
    problemy.

    > Wszyscy chcą być lubiani, a przynajmniej większość.

    Towarzyszom partyjnym Gierka i jego poprzednikom było w zasadzie
    obojętne co społeczeństwo o nich myśli. Gierek natomiast jakąś wage do
    tego przywiązywał. A czemu? To już nie wnikam.

> [...]
    > dopiero po latach okazuje się co stracili.
    > Dopiero dziś mogę docenić jaki skok zrobiliśmy w latach 70.

    Skoro to był taki skok to czemu ledwie kilka lat później wszystko się
    zaczeło walić? Jeśli to był tak duzy wzrost gospodarczy to jak to się
    stało, ze nie przyniósł długofalowych efektów tylko kartki?

    P. Kręglicki

  • 7. Data: 2004-11-17 12:12:05
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Bo ta klasa średnia na dobrą sprawe nie powstała. A to ona jest podstawą
    > stabilności i rozwoju gospodarki.

    Ja się z tym zgadzam, tylko że ta klasa ma się zbudować sama na zdrowych
    zasadach, nawet przy jakiejś pomocy państwa a nie partii czy polityków
    wogóle.

> [...]
    > obojętne co społeczeństwo o nich myśli. Gierek natomiast jakąś wage do
    > tego przywiązywał. A czemu? To już nie wnikam.

    A pokaż mi dzisiaj partyjniaków, bez względu na kolor, którym zależy.

> [...]
    > zaczeło walić? Jeśli to był tak duzy wzrost gospodarczy to jak to się
    > stało, ze nie przyniósł długofalowych efektów tylko kartki?

    I to właśnie należy do zagadek lat 80, wieś produkowała pełną parą i nie
    było problemu z mięsem a mimo tego były kartki, cukru były pełne magazyny
    a były kartki, wyprodukowanie alkoholu żaden problem a były kartki,
    podobnie z papierosami, papierosów brakowało :-))))))))
    Co ciekawe przy rozdziale kartek nie było kontroli i tej kontroli nie było
    poza sklepem, to znaczy sklep się rozliczał ale tego już nikt nie liczył.
    Czy ktoś się przyznał do bohaterstwa jakim było przyspawanie pociągu w
    Lublinie?

    Józek

  • 8. Data: 2004-11-17 12:32:45
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Ja się z tym zgadzam, tylko że ta klasa ma się zbudować sama na zdrowych
    > zasadach, nawet przy jakiejś pomocy państwa a nie partii czy polityków
    > wogóle.

    Politycy mogą skutecznie utrudnić ten rozwój. Prywatni przedsiębiorcy
    nie są tak "atrakcyjnym" elektoratem jak rolnicy czy górnicy.

    > A pokaż mi dzisiaj partyjniaków, bez względu na kolor, którym zależy.

    Tych partyjniaków ktoś wybiera. Z nieba nie spadli.

> [...]
    > poza sklepem, to znaczy sklep się rozliczał ale tego już nikt nie liczył.

    Rolnikom się nie opłacało oficjalnie oddawać do skupu skoro przyjechał
    "miastowy" i wziął mięso za kilkakrotnie wyższą cene. Dla nich to były
    złote czasy.

    > Czy ktoś się przyznał do bohaterstwa jakim było przyspawanie pociągu w
    > Lublinie?

    Z imienia i nazwiska? Szczerze mówiąc nie wiem.

    P. Kręglicki

  • 9. Data: 2004-11-17 13:08:32
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Politycy mogą skutecznie utrudnić ten rozwój. Prywatni przedsiębiorcy
    > nie są tak "atrakcyjnym" elektoratem jak rolnicy czy górnicy.

    Niestety mam jakieś przeczucie(bo nie umie udowodnić) że w tym skutecznym
    utrudnianiu czynny udział bieże Balcerowicz.

    > Tych partyjniaków ktoś wybiera. Z nieba nie spadli.

    Już przerabialiśmy, uważam za celowy system.

    > Rolnikom się nie opłacało oficjalnie oddawać do skupu skoro przyjechał
    > "miastowy" i wziął mięso za kilkakrotnie wyższą cene. Dla nich to były
    > złote czasy.

    Bez przesady, bo traktowano to jak zdrade narodową.

    > Z imienia i nazwiska? Szczerze mówiąc nie wiem.
    >
    > P. Kręglicki

    A to ciekawe prawda.Nie można nigdzie znalez.

    Józek

  • 10. Data: 2004-11-17 14:47:58
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Niestety mam jakieś przeczucie(bo nie umie udowodnić) że w tym skutecznym
    > utrudnianiu czynny udział bieże Balcerowicz.

    Niestety mam jakieś przeczucie (bo nie umiem udowodnić), że Kowalski
    jest złodziejem i aferzystą. Ale powiedzieć głośno zawsze mogę, co to
    szkodzi nie?

    Z mojej strony EOT.

    P. Kręglicki