PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo Piotra K › Re: Do Piotra K
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Do Piotra K
    Date: Wed, 17 Nov 2004 10:45:08 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@bzw4.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Piotr Kreglicki" <p...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:cne5gc$7oi$1@inews.gazeta.pl...

    > Balcerowicz w odróżnieniu od Gierka jest fachowcem, stąpającym twardo po
    > ziemi i liczy sie z realiami. Nie jest nieomylny ale też wcale tak nie
    > twierdzi. Miał tego pecha, że zbyt często otaczali go głupcy i
    > populiści.

    Tak, jest świetnym fachowcem, tylko nie wiem czy jego wizja Polski służy
    nam Polakom, pamiętam jedno podstawowe hasło "musimy zrobić WSZYSTKO aby
    stworzyć klasę średnią" i to wszystko wychodzi nam bokiem.

    > A Gierek na czym sie znał? Posługiwania się partyjnym bełkotem każdy
    > głupi się może nauczyc. Czemu mam tłumaczyc faceta, który przykładał
    > ręke do budowy chorego ustroju i robił to świadomie?

    Problem jest w tym że ludziom żyło się lepiej w chorym ustroju niż dziś.

    > No bardzo fajnie. Tylko zauważ, że punkt wyjścia był bardzo niski -
    > mówie o poziomie życia.
    > Poza tym ten nagły wzrost siły nabywczej nie miał nijak pokrycia we
    > wzroście gospodarczym czy wzroście wydajności pracy. To było za
    > pożyczone pieniądze. Gierek sie tym różnil od swoich towarzyszy, ze
    > chciał być lubiany. W ten sposób sobie to kupował i utwierdzał się w
    > przekonaniu o 10-tej potędze gospodarczej świata.

    Wszyscy chcą być lubiani, a przynajmniej większość.

    > Oczywiscie że nie. I tak zostało do tej pory. Wiekszości członków
    > Solidarności marzył sie socjalizm tyle, że z pełnymi półkami.
    >
    > Ta dyskusja mimo wszystko zmierza donikąd.
    >
    > P. Kreglicki

    Jest to wymiana poglądów i prawie zawsze prowadzi donikąd.
    Pewne rzeczy przychodzą same z siebie i nie docenia się ich gdy są, i
    dopiero po latach okazuje się co stracili.
    Dopiero dziś mogę docenić jaki skok zrobiliśmy w latach 70.
    Znam złe strony PRL i dla mnie to nie miało nic wspólnego z socjalizmem,
    bo jeśli Kania w 80 roku mówi że ma 7 milionów złotych to co z niego był
    za komunista.
    I wcale nie chciałbym powrotu do tamtego ustroju(PRL).

    Józek