PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo Piotra K › Re: Do Piotra K
    From: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Do Piotra K
    Date: Wed, 17 Nov 2004 12:13:00 +0100

    Józek napisał(a):

    > Tak, jest świetnym fachowcem, tylko nie wiem czy jego wizja Polski służy
    > nam Polakom, pamiętam jedno podstawowe hasło "musimy zrobić WSZYSTKO aby
    > stworzyć klasę średnią" i to wszystko wychodzi nam bokiem.

    Bo ta klasa średnia na dobrą sprawe nie powstała. A to ona jest podstawą
    stabilności i rozwoju gospodarki.

    > Problem jest w tym że ludziom żyło się lepiej w chorym ustroju niż dziś.

    Ja bym powiedział, że wszystkim (za wyjątkiem notabli) żyło się równie
    kiepsko. PRL gwarantował jakieś tam niewielkie minimum a i z tym były
    problemy.

    > Wszyscy chcą być lubiani, a przynajmniej większość.

    Towarzyszom partyjnym Gierka i jego poprzednikom było w zasadzie
    obojętne co społeczeństwo o nich myśli. Gierek natomiast jakąś wage do
    tego przywiązywał. A czemu? To już nie wnikam.

    > Jest to wymiana poglądów i prawie zawsze prowadzi donikąd.
    > Pewne rzeczy przychodzą same z siebie i nie docenia się ich gdy są, i
    > dopiero po latach okazuje się co stracili.
    > Dopiero dziś mogę docenić jaki skok zrobiliśmy w latach 70.

    Skoro to był taki skok to czemu ledwie kilka lat później wszystko się
    zaczeło walić? Jeśli to był tak duzy wzrost gospodarczy to jak to się
    stało, ze nie przyniósł długofalowych efektów tylko kartki?

    P. Kręglicki