PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problemy z wypowiedzeniem

  • 1. Data: 2004-11-16 16:37:01
    Temat: Problemy z wypowiedzeniem
    Od: "edihof" <e...@p...onet.pl>

    Mam bardzo poważne pytanie i pilnie czekam na odpowiedz. Chcę się zwolnić z
    pracy, którą podjąłem na czas określony. Nie mam w umowie paragrafu o możliwości
    wypowiedzenia (2 tygodnie). Dowiedziałem się, że jedyna możliwość to
    porozumienia stron. Napisałem takie pismo, że chcę się zwolnić za porozumieniem
    stron i z jaką datą i Dyrektor je podpisał. Czy powinienem dostać jakieś zwrotne
    pismo że firma zgadza się mnie zwolnić, czy samo podpisanie mojego wypowiedzenia
    wystarczy aby odejść.

  • 2. Data: 2004-11-16 16:55:03
    Temat: Re: Problemy z wypowiedzeniem
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    zwrotne
    > pismo że firma zgadza się mnie zwolnić, czy samo podpisanie mojego

    to masz problem

    generalnie jesli pismo tylko wplynelo powinno byc slowko "wplynelo" i data,
    jesli zas gosc wyraza zgode to powinien napisac jasno "wyrazam zgode"

    tutaj kazda watpliwosc moze byc interpretowana na twoja niekorzysc

    najlepiej podejsc i grzecznie porozmawiac jak dyrektor to rozumie i
    poprosic, ze jesli sie zgadza, niech napisze nad podpisem "wyrazam zgode",
    albo po prostu ustal z nim i z kadrami, by dali ci pismo do podpisania w
    naglowkiem "wypowiedzenie za porozumieniem stron" - to drugie nawet
    pewniejsze

  • 3. Data: 2004-11-16 18:04:32
    Od: "edihof" <e...@p...onet.pl>

    Tylko, że ja byłem w PIPie i prawnik mi powiedział, że wypowiedzenie to jest
    wiążące, tylko zapomniałem zapytać czy oprócz tego muszę mieć jakieś jeszcze
    potwierdzenie.

  • 4. Data: 2004-11-16 18:08:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 16 Nov 2004 17:55:03 +0100, "gosc"
    <s...@w...pl> zakodował:

    >"wypowiedzenie za porozumieniem stron" - to drugie nawet
    >pewniejsze

    Nie ma takiego zwierza - albo wypowiedzenie, albo porozumienie. Skoro
    wypowiedzenie w tym wypadku odpada, to należy"

    "Porozumienie stron.

    Strony zgodnie oświadczają, iż umowa....
    Ulega rozwiązaniu z dniem...."

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2004-11-16 18:37:50
    Od: "edihof" <e...@p...onet.pl>

    ale czy wystarczy podpis na moim piśmie, który już mam czy firma musi mi
    jakis papier dodatkowy wręczyć (bo jeśli tak to nie mam co na niego liczyć
    a zależy mi na czasie)

  • 6. Data: 2004-11-16 19:07:21
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "edihof" <e...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2e9a.0000020f.419a2cac@newsgate.onet.pl...
> [...]
    jakieś zwrotne
    > pismo że firma zgadza się mnie zwolnić, czy samo podpisanie mojego

    Jeżeli dyrektor wyraził zgodę, to skontaktuj się z kadrową i zapytaj
    czy ten podpis dyrektora oznacza zgodę na rozwiązanie umowy o pracę za
    porozumieniem stron w proponowanym przez Ciebie terminie i czy w
    ostatnim dniu zatrudnienia będziesz mógł odebrać świadectwo pracy.
    Wydanie świadectwa pracy będzie definitywnie oznaczać rozwiązanie
    umowy o pracę.
    Przepisy nie wymagają pisemnej formy przy rozwiązaniu umowy o pracę na
    mocy porozumienia stron. Ale w większych firmach oprócz świadectwa
    pracy sporządza się wcześniej pisemne porozumienie stron.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-11-16 19:30:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 16 Nov 2004 19:37:50 +0100, "edihof"
    <e...@p...onet.pl> zakodował:

    >ale czy wystarczy podpis na moim piśmie, który już mam czy firma musi mi
    >jakis papier dodatkowy wręczyć (bo jeśli tak to nie mam co na niego liczyć
    >a zależy mi na czasie)

    IMO nie. Bo jak dojdą do wniosku, ze jednak im się przydasz, to sobie
    mogą do tego podpisu dodać "wpłynęło dnia x.y.2004" a potem "Odmawiam
    dnia z.11.2004"

    Napisz pisemko, jak proponowałem i powalcz o podpis z datą.

  • 8. Data: 2004-11-17 17:19:26
    Od: "edihof" <e...@p...onet.pl>

    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy na złożone pismo o chęci rozwiązania umowy za
    porozumieniem pracodawca musi dać w ciągu 7 dni pisemną odpowiedź? Jeśli tak
    to czy jak jej nie da to ma się rozumieć, że rozwiązanie umowy wchodzi w
    życie?

  • 9. Data: 2004-11-17 18:04:57
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Mam jeszcze jedno pytanie. Czy na złożone pismo o chęci rozwiązania
    umowy za
    > porozumieniem pracodawca musi dać w ciągu 7 dni pisemną odpowiedź?

    Kodeks pracy nie zobowiązuje pracodawcy do pisemnej odpowiedzi na
    pisemne wnioski pracowników, a tym samym nie określa terminu
    udzielenia odpowiedzi.

    Jeśli tak
    > to czy jak jej nie da to ma się rozumieć, że rozwiązanie umowy
    wchodzi w
    > życie?

    Z braku pisemnej odpowiedzi nie można wyciągać takiego wniosku.
    Porozumienie stron oznacza zgodną wolę obydwu stron, która nie powinna
    być wyrażona pod presją.
    Osiągnięcie porozumienia stron wymaga niejednokrotnie pewnych zabiegów
    dyplomatycznych, negocjacji.

    Pozdrawiam

    wa