PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dni wolne od pracy

  • 1. Data: 2004-08-10 13:03:38
    Temat: Dni wolne od pracy
    Od: "Ewa" <e...@o...pl>

    Jestem zatudniona w wymiarze 1/2 etatu od wtorku do piątku. Jeśli tzw, czerwony
    dzień wypada w moim dniu wolnym od pracy (np. 3 maja - poniedziałek)to należy
    mi się inny wolny dzień tak jak np. za 1 maja - sobota ?
    Jeśli tak to proszę o podanie podstawy prawnej.
    Dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-08-10 13:16:18
    Temat: Re: Dni wolne od pracy
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "Ewa" <e...@o...pl> wrote in news:

    > Jestem zatudniona w wymiarze 1/2 etatu od wtorku do piątku. Jeśli tzw,
    > czerwony dzien wypada w moim dniu wolnym od pracy (np. 3 maja -
    > poniedzialek)to nalezy mi sie inny wolny dzien tak jak np. za 1 maja -
    > sobota ? Jeśli tak to prosze o podanie podstawy prawnej.
    > Dziekuje za odpowiedL.

    Moze na poczatek warto byloby przyblizyc znaczenie "czerwonego dnia"?
    Pracujac na samym poczatku na 3/4 etatu mialem wolny dzien co dwa
    tygodnie, a w zasadzie dwa wykorzystywane na studia zaoczne. Do
    przedstawionego przypadku odnosi sie to tak, ze jesli masz wolny kazdy
    poniedzialek, to jaka jest podstawa do specjalnego traktowania tego dnia?
    Ja poradzilem sie firmowej specjalistki do spraw kadr, wyliczylismy
    godziny i bylo po sprawie.

    Oczywiscie materia sluzbowa zmusza do wyjatkow. A wiec w przypadku, kiedy
    pracuje sie do 14, zostawania do 18 i dalej. Tyle ze to nie ma nic
    wspolnego z ustanowionym prawem, podstawa prawna rowniez niczego nie
    zmieni. Predzej rozmowa z szefem i dogadanie sie co tego dnia. Dobre
    uzasadnienie nie bedzie tu mialo koniecznie pokrycie w paragrafach.

    /silver

    --
    http://www.prast.pl/forum/

  • 3. Data: 2004-08-12 07:31:58
    Od: "Ewa" <e...@o...pl>

> [...]
    > zmieni. Predzej rozmowa z szefem i dogadanie sie co tego dnia. Dobre
    > uzasadnienie nie bedzie tu mialo koniecznie pokrycie w paragrafach.

    Tzw. czerwony dzień to dzien świateczny np. 1 maja wypadał w dzień ustawowo
    wolny - sobotę. Z mocy prawa należał się inny wolny dzień. Dla mnie dniem
    ustawowo wolnym jest sobota i poniedziałek. Jeśli dzień świateczny wypada w
    poniedziałek to czy należy mi się inny dzień tak jak za sobotę ? Właśnie o to
    mi chodziło. Dziękuję z informacje

  • 4. Data: 2004-08-24 14:35:11
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Ewa" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    należy
    > mi się inny wolny dzień tak jak np. za 1 maja - sobota ?
    > Jeśli tak to proszę o podanie podstawy prawnej.

    Pracownik zatrudniony w wymiarze 1/2 etatu winien przepracować połowę
    czasu pracy obowiązującego w danym okresie rozliczeniowym pracownika
    pełnoetatowego, czyli w maju 2004 r.: 1/2 x 19 dni x 8 godzin = 76 godzin.
    Jeżeli przepracowałaś więcej należą się wolne godziny lub zapłata za
    nadgodziny.

    Pozdrawiam

    wa