PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??

  • 1. Data: 2008-09-02 19:49:48
    Temat: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Tak sobie mysle ze jest to strasznie wkurzajace - delikatnie mowiac - Widze
    ogloszenie wysylam zapraszaja i niby ok ale

    W zadnym z ogloszen nie podaja proponowanego wynagrodzenia, co mnie
    strasznie kluje w oczy poniewaz nie wiem czy wogole warto isc na taka
    rozmowe. Ostatnio pracodawca potencjalny pytal mnie ile bym chcial zarabiac
    (zreszta standartowe pytanie) a na moje pytanie w stylu ile bym chcial
    zarabiac uslyszalem ze takie informacje uzyskam na drugim etapie jesli
    przejde

    Wydaje mi sie ze jest to chora sytuacja.
    Pracuje od 7.30-15.30 i nie mam zbytniej mozliwosci wyskoczenia w ciagu
    pracy na rozmowe (zdaza sie ale zadko) a potencjalni pracodawcy zadko chca
    sie umawiac w innych godzinach i juz wogole nie podaja proponowanego
    wynagrodzenia. Tym samym za kazdym albo prawie za kazdym razem musze brac
    dzien wolnego aby jechac na rozmowe (szkoda urlopu)

    Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?
    Jak rozwiazujecie takie sprawy?

    dzieki

  • 2. Data: 2008-09-02 20:10:49
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    > Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?
    > Jak rozwiazujecie takie sprawy?

    Moze wpisuj oczekiwane wynagrodzenie w CV. Niektorym firmom moze sie to nie
    spodobac, inna nie zwroca uwagi, ale generalnie pewnie wiekszosc przeczyta i
    jesli sie okaze, ze chcesz duzo wieksze pieniadze niz ich mozliwosci, nie
    zaprosza Cie na rozmowe.

    Inna opcja jest wywiad w necie, wsrod znajomych itd. jakie sa srednie stawki
    w firmie, do ktorej aplikujesz.

  • 3. Data: 2008-09-02 20:56:26
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > dzien wolnego aby jechac na rozmowe (szkoda urlopu)
    >
    > Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

    ostatnio sie zdziwilem kiedy zobaczylem w kilku ogloszeniach PowerMedia
    konkretne kwoty. co prawda widelki ale to juz cos!
    pzdr.,
    uC

  • 4. Data: 2008-09-02 21:02:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-02, Kris <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    "Towar/usługa": praca
    Sprzedawca: pracownik

    To kto wg Ciebie ma podać cenę za swoje usługi?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-09-02 22:08:02
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Kris wrote:
> [...]
    >
    > W zadnym z ogloszen nie podaja proponowanego wynagrodzenia, co mnie
    > strasznie kluje w oczy poniewaz nie wiem czy wogole warto isc na taka

    Postaw się na chwilę w roli pracodawcy i podaj choć jeden argument za
    tym, aby to wynagrodzenie podawać w ogłoszeniu.

    Będzie to trudne w przypadku firmy, która płaci pracownikom mniej niż
    inne podobne firmy. Przyjmij więc dla uproszczenia, że firma ta płaci
    wszystkim swoim pracownikom więcej niż wynosi średnia w danej branży i
    na danym stanowisku.

    Podaj choć jeden sensowny argument, aby ta firma miała się tym faktem
    chwalić w ogłoszeniu o poszukiwaniach pracownika.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 6. Data: 2008-09-02 22:20:43
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 03 Sep 2008 00:08:02 +0200, Wojciech Malinowski <v...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Podaj choć jeden sensowny argument, aby ta firma miała się tym faktem
    >chwalić w ogłoszeniu o poszukiwaniach pracownika.

    Analogicznie jak w przypadku ogłoszeń typu "kupię-sprzedam". Te, przy
    których ogłoszeniodawca nie raczy podać ceny, wymagają włożenia
    dodatkowej pracy tylko po to, by dowiedzieć się, czy w ogóle są warte
    zainteresowania. Te "bezcenne" aż się proszą: "olej mnie, olej mnie!".
    Nie są olewane tylko i wyłącznie dlatego, że mniej więcej wszyscy
    pracodawcy w Polsce lojalnie trzymają się tej idiotycznej maniery.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 7. Data: 2008-09-02 22:26:08
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Wojciech Malinowski wrote:

> [...]
    >
    > Podaj choć jeden sensowny argument, aby ta firma miała się tym faktem
    > chwalić w ogłoszeniu o poszukiwaniach pracownika.

    A co tu argumentowac? Sensem ogloszenia jest to aby jego adresat
    sie nim zainteresowal, a pracuje sie dla pieniedzy.

  • 8. Data: 2008-09-02 22:45:06
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Kris napisał(a):

    > Ostatnio pracodawca potencjalny pytal mnie ile
    > bym chcial zarabiac (zreszta standartowe pytanie)

    Bo do P. jak przyjedzie cyrk to w wtedy w nim jest normalnie.
    To jest takie podpuszczanie a nuż da się wyhaczyć jelenia.
    Ja odpowiadam zawsze z uśmiechem "Jak najwięcej"

    > Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?
    > Jak rozwiazujecie takie sprawy?

    W Polsce, na obecnie moim pułapie, komfort. W urzędzie pracy na
    ogłoszeniach podają wynagrodzenia a oferty trafiają się nawet w okolicy
    3tys netto. Tu miasto małe...

    --
    mariusz

  • 9. Data: 2008-09-03 06:47:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > zarabiac (zreszta standartowe pytanie) a na moje pytanie w stylu ile bym
    > chcial zarabiac uslyszalem ze takie informacje uzyskam na drugim etapie

    W tym momencie - to sygnał, że nie warto marnować czasu na tą firmę.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2008-09-03 06:49:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    pitero pisze:

> [...]
    > jesli sie okaze, ze chcesz duzo wieksze pieniadze niz ich mozliwosci, nie

    Naiwny...

    > Inna opcja jest wywiad w necie, wsrod znajomych itd. jakie sa srednie stawki
    > w firmie, do ktorej aplikujesz.

    Należy przed spotkaniem, jak jesteśmy zapraszani - po prostu zadać
    pytanie. O jakim stanowisku się rozmawia i o budżecie na to stanowisko.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl