PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG - czy warto?

  • 1. Data: 2002-09-05 09:05:11
    Temat: DG - czy warto?
    Od: "Critique" <c...@p...onet.pl>

    Mam taki dylemat - od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zalozenia DG, mam
    jednak pewien problem. Mianowicie przeraza mnie cala papierkowa robota -
    pilnowanie terminow rozliczen, PIT-y, VAT-y ZUS-y i co tam jeszcze.
    Chociaz z drugiej strony DG bardzo ulatwilaby mi wspolprace z innymi
    firmami. No wiec potrzebna mi jakas mobilizacja:))

    Czy mozecie podzielic sie wlasnymi doswiadczeniami z prowadzenia DG - czy
    poczatki byly trudne i generalnie czy warto. A przede wszystkim, czy mozna
    zapanowac nad papierkami:))

    A moze jednak nie warto sie w to pakowac?

    Pozdrawiam,
    C.

  • 2. Data: 2002-09-05 09:21:01
    Temat: Re: DG - czy warto?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <al776p$ela$2@news.onet.pl> Critique napisał(a):
> [...]
    > poczatki byly trudne i generalnie czy warto. A przede wszystkim, czy mozna

    Można, jeśli nie będziesz umiał sobie z tym poradzić, to proponuję raczej pracę na
    budowie... ;)
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 3. Data: 2002-09-05 14:13:03
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message

    > Można, jeśli nie będziesz umiał sobie z tym poradzić, to proponuję raczej
    pracę na
    > budowie... ;)

    Miły jesteś wyjątkowo, nawet ten usmieszek niewiele daje....

  • 4. Data: 2002-09-05 14:18:35
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    "Critique" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > poczatki byly trudne i generalnie czy warto. A przede wszystkim, czy mozna

    Nie prowadze DG, ale jesli nie bardzo panowłąbyś nad papierami i terminami
    to zawsze mozesz sie zgłosic do jakiegos biura rach, które poprowadzi to
    Ciebie- wypełni papiery, przypomi o terminach płatności i doradzi jak
    potrzeba.

    Jesli chodzi i koszt to musisz a popytac znajomych, które biura w Twoim
    miescie sa godne polecenia i podzwonic pytając o ceny.
    > A moze jednak nie warto sie w to pakowac?

    Tego nie wiem. Mozesz się tez rozliczać ze zleceniodawcami na zasadzie umów
    cywilo-prawnych.

    > Pozdrawiam,
    > C.
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2002-09-05 14:41:24
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <al7o7h$15kd$1@news2.ipartners.pl> Evian napisał(a):

    > czy
    > mozna

    > pracę na
    >
    > Miły jesteś wyjątkowo, nawet ten usmieszek niewiele daje....

    Nie rozumiem, o co Ci chodzi - napisałem, że można sobie z tym poradzić. Na pewno
    wierzysz w swoje siły, więc druga część zdania Ciebie nie dotyczy, prawda? :)

  • 6. Data: 2002-09-05 15:02:35
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    .
> [...]
    Z Twojego postu wynika, ze jesli sobie z tymi papierkani nie poradzi to
    nadaje sie tylko na budowe...
    IMO to złośliwe
    A poza tym inicjator watku nie pytał gdzie się może zatrudnić jesli papierki
    go "przerosną" chyba ze wiesz cos czego ja nie wiem ....

  • 7. Data: 2002-09-05 15:41:20
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Czy mozecie podzielic sie wlasnymi doswiadczeniami z prowadzenia DG - czy
    > poczatki byly trudne i generalnie czy warto. A przede wszystkim, czy mozna
    > zapanowac nad papierkami:))
    Prowadzilem _mala_ DG od 1996 do 2000 i nawet z pewnymi sukcesami - kilka
    postepowan administracyjnych z USK, pare mandatow od 50 do 150 PLN,
    ale musze powiedziec, ze to glownie za lenistwo (np. nie chcialo mi
    sie wyslac jakiegos kwita do 15.01 tylko wyslalem 31.03, rozliczylem jakis VAT
    niepoprawnie itd. - czlowiek sie uczy na bledach...).
    Nie mialem pracownikow (to wazne).
    Zasady ogolne (KPiR) i VAT.

    Kwitologia sredniomiesiecznie zajmowala godzine i to prowadzona wylacznie
    przy pomocy Excela (zadnych programow specjalizowanych - choc dla klientow
    takie pisalem ;-) - szewc bez butow? - nie, chcialem wiedziec jak to sie robi
    na piechote...)

    Musze powiedziec, ze DG _bez pracownikow_ to nic strasznego,
    stowka miesiecznie na KCH (ew. piec stowek jesli sie nie ma etatu w zanadrzu)
    + pare zlotych na znaczki na polecone do USK i ZUS.
    Jak sie nie jest zbyt aroganckim to urzednicy ZUS i USK sa dosc pomocni
    i da sie z nimi zyc.

    > A moze jednak nie warto sie w to pakowac?
    Jak nie masz klientow - to nie warto.
    Jak klienci daja sie zrobic w umowe-zlecenie lub o dzielo, to nie warto.
    jak masz pomysl na DG i klientow gwarantujacych zarobienie na ZUS i znaczki,
    i jeszcze troche, ktorzy nie chca z Toba gadac jak nie masz DG - to warto.

    DG dla DG - kiepski pomysl, GD dla dochodow - OK.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 8. Data: 2002-09-06 11:25:44
    Od: "Peter" <a...@p...onet.pl>

    Warto.

    Ale jest kilka obowiązków:

    http://www.e-ursynow.pl/modules.php?name=Sections&so
    p=viewarticle&artid=27

    Za niewielkie pieniądze można kupić program do prowadzenia ksiąg, drukowania
    pitów.

    P.

  • 9. Data: 2002-09-08 20:17:13
    Od: "Critique" <c...@p...onet.pl>

    > Można, jeśli nie będziesz umiał sobie z tym poradzić, to proponuję raczej
    pracę na
    > budowie... ;)

    A co ja, biedna niewiasta mam na tej budowie robic? Cegly przerzucac? Az
    taka feministka nie jestem:)))

    C.

  • 10. Data: 2002-09-08 20:18:22
    Od: "Critique" <c...@p...onet.pl>

    No i o taki konkret mi chodzilo. Dzieki!

    C.