PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG - czy warto? › Re: DG - czy warto?
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DG - czy warto?
    Date: 5 Sep 2002 15:41:20 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > Czy mozecie podzielic sie wlasnymi doswiadczeniami z prowadzenia DG - czy
    > poczatki byly trudne i generalnie czy warto. A przede wszystkim, czy mozna
    > zapanowac nad papierkami:))
    Prowadzilem _mala_ DG od 1996 do 2000 i nawet z pewnymi sukcesami - kilka
    postepowan administracyjnych z USK, pare mandatow od 50 do 150 PLN,
    ale musze powiedziec, ze to glownie za lenistwo (np. nie chcialo mi
    sie wyslac jakiegos kwita do 15.01 tylko wyslalem 31.03, rozliczylem jakis VAT
    niepoprawnie itd. - czlowiek sie uczy na bledach...).
    Nie mialem pracownikow (to wazne).
    Zasady ogolne (KPiR) i VAT.

    Kwitologia sredniomiesiecznie zajmowala godzine i to prowadzona wylacznie
    przy pomocy Excela (zadnych programow specjalizowanych - choc dla klientow
    takie pisalem ;-) - szewc bez butow? - nie, chcialem wiedziec jak to sie robi
    na piechote...)

    Musze powiedziec, ze DG _bez pracownikow_ to nic strasznego,
    stowka miesiecznie na KCH (ew. piec stowek jesli sie nie ma etatu w zanadrzu)
    + pare zlotych na znaczki na polecone do USK i ZUS.
    Jak sie nie jest zbyt aroganckim to urzednicy ZUS i USK sa dosc pomocni
    i da sie z nimi zyc.

    > A moze jednak nie warto sie w to pakowac?
    Jak nie masz klientow - to nie warto.
    Jak klienci daja sie zrobic w umowe-zlecenie lub o dzielo, to nie warto.
    jak masz pomysl na DG i klientow gwarantujacych zarobienie na ZUS i znaczki,
    i jeszcze troche, ktorzy nie chca z Toba gadac jak nie masz DG - to warto.

    DG dla DG - kiepski pomysl, GD dla dochodow - OK.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek