PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student? › Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    From: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie
    student?
    Date: Thu, 1 Aug 2002 14:46:33 +0200
    Sender: c...@f...onet.pl@195.136.95.12

    "Poink" <p...@o...z.pl> wrote in message
    news:aib8rk$ead$1@news2.tpi.pl...

    > O twojej kulturze osobistej wiem niewiele, wiem natomiast ze latwo sie
    > denerwujesz, a co za tym idzie nie nadajesz sie na stanowiska kierownicze.

    Zawsze moge byc nerwowym kierownikiem.

    > Nie pisalem tez o tobie tylko o grupach spolecznych. Dalej nie zrozumiales
    > faktu, ze biorac 100 os. z wyksztalceniem srednim i 100 z wyzszym napewno
    > przytlaczajaca wiekszosc ludzi poradzi sobie z problemami po studiach.

    Na pewno? A co ci daje te pewnosc?

    > Zauwaz ze ci z wyksztalceniem wyzszym zaliczaja sie do tych ze srednim -
    > jest szczebelek w ich rozwoju, natomiast w rozwoju osoby poprzestajacej na
    > szkole sredniej jest to koniec edukacji.

    Ok, ja zrobilem 2 szkoly, czas nauki o pol roku krotszy niz studia,
    zagadnienia z matmy ktore przerabialem bily zagadnienia ktore przerabiali
    kolesie na polibudzie bialostockiej - ot taki kaprys pani mgr ktora nie
    wiedziala, ze za wysokie progi na niestudenckie nogi.

    > Jesli dalej tego nie rozumiesz to moze tak. Jest 10 os. ze srednim i 10 z
    > wyzszym. Razem 20. Z tego 20 skonczylo szkole srednia a 10 wyzsza. Wiec
    > dlaczego mialo by byc tak ze gorzej wykwalifikowani maja miec rowne szanse
    > tymi lepiej wykwalifikowanymi skoro jest ich wiecej ?

    A kto mowi ze sa gorzej wykwalifikowani? Mylisz kwalifikacje z papierkiem.

    > Zauwaz rowniez fakt ze nie masz mozliwosci pisac obiektywnie o studentach
    > skoro nim nie byles. A ja bedac studentem juz ponad 3 lata (jeden rok na
    > innym kierunku) moge napisac o szkole sredniej.

    Blablabla - za to wyobraz sobie kilku studentow znam - moge ci przedstawic
    ludzi ktorzy na cale te studia pluja, pracujac jako informole i chca po
    prostu miec papier.

    > mnie?
    >
    > W szkole sredniej masz codzienny kontakt z osobami ktorzy skonczyli studia
    > (mgr)
    > Na uczelni wyzszej z profesorami, doktorami. Sprawdza sie stare
    powiedzenie
    > "z jakim przystajesz takim sie stajesz".

    Znaczy przestajesz z profesorami - stajesz sie profesorem, tak? Bo taka jest
    twoja logika. Dla twojej wiadomosci, jako prac soc miale zajecia glownie z
    doktorami i profesorami z dorobkiem naukowym, bazgrzacymi ksiazki ktorych
    nikt nie czytal, i poza swoja waska dziedzina wiedzy nie majacymi zupelnie
    nic do powiedzenia.
    Myslisz ze na wykladach profesor przekaze ci wiecej wiedzy niz doktor lub
    magister?

    >A w twoim przypadku, jesli jestes
    > wypuszczony na niszczacy psychike rynek nieprzygotowany do zycia tak jak
    > absolwenci uczelni wyzszych sprawdza sie powiedzenie o wronach i krakaniu
    > razem z nimi.

    No wiec ja jestem majacym dobra prace leszczem wypuszczonym na niszczacy
    psychike (swoja droga coz za ladne okreslenie) rynek pracy, a ty kim
    jestes?? Wg mnie niedowartosciowanym studencikiem, nie majacym na tym rynku
    szans, ale pocieszajacym sie, ze jest lepszy, bo piec lat chlal z kolesiami
    i kul na amfie przed kolami (bez urazy ale wiekszosc studentow ktorych ja
    znam bawi sie wlasnie w ten sposob)

    > chwili
    >
    > Mysle ze zakladanie z gory tego do czego mam dostep a do czego nie jest
    > kolejnym przykladem na to, ze nie jestes osoba ktorej kultura osobista
    miala
    > okazje wyksztalcic sie na wyzszej uczelni.

    Jasne, powiedz ze nie mam racji, moj ty kulturalny kolego.

    >Od razu przypominaja mi sie
    > potyczki slowne i wyzwiska ze sredniej szkoly, ktore mam okazje porownac z
    > bytowaniem wsrod innych stodentow (Ty niestety takiej mozliwosci nigdy
    nie
    > miales)

    Az mi sie zrobilo zal samego siebie. Tak, nie mialem okazji bytowac ze
    studentami. Rozbrajasz mnie swoimi stwierdzeniami, ale skoro ten sposob
    dowartoscowywania sie dobrze wplywa na twoje samopoczuie - nie krepuj sie.

    > Jak juz pisalem, w moim przykladzie zalozylem ze 5% osob ze srednim nadaje
    > sie lepiej do tego samego co Ci z wyksztalceniem wyzszym. Jest to moze z
    > "czapki" ale tak mniejwiecej uczy mnie doswiadczenie.

    Zakladam, ze tego doswiadczenia nie masz zbyt wiele.

    > Sam bedac na III roku
    > informatyki na UZ (byla PZ) widze czego sie tam na uczylem a czego
    nauczylem
    > sie w domu. Nalezy jednak pamietac ze okres studiow to miedzy innymi okras
    > rozwijania swoich umiejetnosci pozaprogramowym (np. w postaci hobby -
    > grafika, administracja sieciami itd.) Na to przewaznie nie maja szansy Ci,
    > ktorzy decyduja sie isc do pracy na 8 godzin dziennnie i zmagac z nia
    > fizycznie lub psychicznie (stres) do tego stopnia, ze po powrocie do domu
    > mozna tylko isc spac albo dziabnac sobie 3 piwka przy telewizorze
> [...]

    A ja sie uczylem latek pare, i dobrze sie bawilem, rozwijajac
    zainteresowania pozazawodowe. I po pracy mialem mnostwo czasu - teraz
    zreszta tez mam.

    > sobie
    >
    > Tego nawet nie trzeba komentowac. Wogole nie wiem czy byl sens pisania
    tego
    > calego posta jak czytam to stwierdzenie.
    Mysle ze nie bylo - jak podrosniesz to zrozumiesz, ze nie jest wazne gdzie
    ktos przebimbal pare lat, tylko to co faktycznie potrafi i jakim jest
    czlowiekiem. To, ze ktos studiuje nie znaczy, ze jest inteligentny, madry i
    cudowny - ale jak powiedzialem, skoro musisz sie jakos dowartosciowac....
    Pogadamy za pare latek, jak cie sie juz ten siwy wlos od psychicznych
    osmiogodzinnych zmagan sypnie i poznasz troche zycia, panie student.
    /p