PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?

  • 51. Data: 2002-08-01 10:21:49
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    vXhz <v...@w...pl> napisał(a):

    > a nie przyszlo wam do glowy, ze praca nie ma polegac na obsludze ww
    > programow, tylko jest cos jeszcze... i do tego czegos wlasnie potrzebna jest
    > znajomosc tych programow i wyksztalcenie wyzsze?
    >
    > --
    > pozdr
    > vXhz

    Z tego ogłoszenie nie wynika nawet, o jakie studia tutaj chodzi. Jeśli ktoś
    jednak potrzebuje osoby o kwalifikacjach A, to nie daje w ogłoszeniu
    informacji, że poszukuje osoby z kwalifikacjami B.

    Sądząc z tego, co jest tam napisane mamy do czynienia z typową firmą, która
    ma sieć opartą na NT, posługuje się oprogamowanie biurowym MS Office i
    kontaktuje się ze światem poprzez Internet. Poszukuje "informatyka", czyli
    osoby która będzie zapewniać funkcjonowanie tej infrastruktury i pomagać
    uzytkowniko w ich codziennych kłopotach z komputerami.

    Do takiej pracy nie są potrzebne żadne studia, bo tego na studiach nie uczą i
    bardzo słusznie. Lepszy jest tutaj jakiś certyfikat MS i doświadczenie z tego
    typu softwarem.

    Obawiam się nawet, że osoba po studiach będzie nawet tutaj kiepskim
    pracownikiem, na takich samych zasadach, jak absolwentka renomowanej uczelni
    będzie kiepską sekretarką. Pomijam także to, że absolwent uczelni ma wyższe
    wymagania płacowe niż osoba bez studiów. Jak mu się zaoferuje gorsze warunki,
    niż oczekuje, to albo się nie zatrudni, albo potraktuje taką pracę jak
    przechowalnie i szybko nawieje, jak mu się trafi coś lepszego.

    Reasumując: wszystko to świadczy o głupocie pracodawcy, który sam nie wie,
    czego chce.

  • 52. Data: 2002-08-01 10:23:40
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 53. Data: 2002-08-01 10:27:23
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 54. Data: 2002-08-01 10:35:20
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Obawiam się nawet, że osoba po studiach będzie nawet tutaj kiepskim
    > pracownikiem, na takich samych zasadach, jak absolwentka renomowanej uczelni
    > będzie kiepską sekretarką.

    jakie to zasady?
    bo nie wiem dlaczego mialbym byc kiepska sekretarka (pomijajac na chwile fakt
    mojego kosmicznego bledziarstwa, ale to akurat Word potrafi zatuszowac ;-))

    pozdrawiam

    romekk

  • 55. Data: 2002-08-01 11:03:00
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    vXhz <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]

    osoby która będzie zapewniać funkcjonowanie tej infrastruktury i pomagać
    uzytkownikom w ich codziennych kłopotach z komputerami.

  • 56. Data: 2002-08-01 11:10:16
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czesc
    >
    > (ten post odnosi sie do wszystkich wypowiedzi w tym watku)
    >
    > Tak sobie to wszystko czytam i jestem po prostu wniebowziety!
    > 50 postów w ciagu 24 godzin, emocje jak na premierze "Titanika" i do
    > tego nie trzeba placic za bilet.
    > Wreszcie pojawil sie jakis kacik dla niewyzytych...
    > Po prostu rewelacja.
    > :PPPPPPPPPPPP

    uaaaa.... i może będzie lepszy wynik niż wątek o formacie CV jako załącznika
    z grudnia 2000, hehe.... ;-))))

    pozdrowka, slavo

  • 57. Data: 2002-08-01 11:21:32
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > uaaaa.... i może będzie lepszy wynik niż wątek o formacie CV jako
    załącznika
    > z grudnia 2000, hehe.... ;-))))

    nie nie - stanowczo za duzo zajmuje odpisywanie na te dlugasne lmaile ;)

  • 58. Data: 2002-08-01 11:32:01
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Poink" <p...@o...z.pl> wrote in message
    <cut>
    > grupe ? Nie musze chyba wspominac o poziomie kultury osobistej, ktora
    > wyniesiona z uczelni wyzszej jest nieporownywalna do tej ze szkoly
    sredniej.

    ROTFL. No i nie wiem koles, czy mam sie obrazic czy nie? Co ty wiesz o
    kulturze osobistej, ktora ja reprezentuje? Moze sprecyzuj laskawie, dlaczego
    ludzie po studiach maja wyzsza - niporownywalnie zreszta - kulture ode mnie?

    > Reasumujac : biarac pod uwage losowa grupe stu technikow i stu mgr inz.
    > mozna byc pewnym ze przytlaczajaca wiekszosc osob ktora lepiej sobie
    poradzi
    > z jakims problemem (nawet zyciowym :) nalezy do tej drugiej grupy.
    <cut>
    Uaaaaaaaa - sorry za to ziewniecie, ale zycia to ty nie znasz. W tej chwili
    ja (facet ktory ma pracownika socjalnego i technika informatyka zrobionego w
    ZDZ-tach) mam dostep do technologii, ktorych ty zapewne nie zobaczysz na
    oczy, a w zespole w ktorym pracuje na 6 osob 2 ma wyzsze - nie koniecznie
    informatyczne zreszta.
    Param sie z roznymi problemami i radze sobie z nimi jakos, moi kumple
    rowniez. Malo tego, moi znajomi z bardzo powaznych firm, zajmujacy sie
    daleko powazniejszymi sprawami niz ja, zeby bylo smieszniej tez zakonczyli
    na techniku, i uwazaja, ze to wystarczy. I wiesz co? Pracodawcy tez tak
    uwazaja, bo zatrudniaja nas, a nie tych wspanialych studentow, ktorzy sobie
    ze wszystkim radza. Coz, witamy na rynku pracy.
    pozdr
    /p

  • 59. Data: 2002-08-01 11:46:36
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Pracodawcy tez tak
    > uwazaja, bo zatrudniaja nas, a nie tych wspanialych studentow, ktorzy
    sobie
    > ze wszystkim radza. Coz, witamy na rynku pracy.
    > pozdr

    hi hi - ale student ma szanse na awans pionowy, ty raczej tylko na poziomy
    :)

  • 60. Data: 2002-08-01 11:49:49
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Pracodawcy tez tak
> [...]
    sobie
    > ze wszystkim radza. Coz, witamy na rynku pracy.

    No i pamiwetaj - ty inwestujesz w doswiadczenie, student w wyksztalcenie. Sa
    rozne zawody i rozne stanowiska. Niektore wcale nie wymagaja papierka i
    wiedzy teoretycznej a li tylko praktyczna.

    Czesc ludzi uwaza ze mozna polaczyc praktyke zawodowa z wyksztalcenie
    studiujac zaocznie...