PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto inwestować w sprzęt komputerowy? Pyt. do grafików, programistów itp.

  • 1. Data: 2006-01-30 21:57:16
    Temat: Czy warto inwestować w sprzęt komputerowy? Pyt. do grafików, programistów itp.
    Od: Michał <m...@k...pl>

    Witam

    Mam pyt. do osób pracujących przy komputerach... czy Waszym zdaniem warto
    inwestować w sprzęt? Wiadomo, że większość środowisk programistycznych da
    się uruchomić na starych kompterach... ale jaki wtedy komfort pracy?
    Chciałbym żebyście napisali na jakich komputerach pracujecie i co robicie i
    czy szybki sprzęt ułatwia i przyśpiesza rzeczywiście pracę?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-30 22:11:18
    Od: Emi <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > wtedy komfort pracy? Chciałbym żebyście napisali na jakich komputerach
    > pracujecie i co robicie i czy szybki sprzęt ułatwia i przyśpiesza

    tak...

    nie ma nic gorszego, niż wolno działający komp, szczególnie gdy masz
    kogos na lini i szybko musisz wyszukać jakąś informację...

    poza tym, jak widzę, że mi sie coś wolno otwiera, to moje "obroty" też
    spadają... odechciewa się... bo co z tego, że zrobisz jakąś czynność
    sprawnie, jeżeli potem musisz czekać, aż się wszystko "załaduje"

    --
    E_m_i_

    "Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
    mieć mocne skrzydła.
    Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
    K. Chopin "Przebudzenie"

  • 3. Data: 2006-01-30 22:34:45
    Od: "tk" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:drm233$21v6$1@omega.artcom.pl...
> [...]
    > Chciałbym żebyście napisali na jakich komputerach pracujecie i co robicie
    > i czy szybki sprzęt ułatwia i przyśpiesza rzeczywiście pracę?

    W sprzet warto inwestowac ale z glowa. Wszystko zalezy do czego potrzebujesz
    kompa. Ja osobiscie jeszcze nie pracuje (studia) ale zajmuje sie
    programowaniem (drobne zlecenia). To co mi sie przydaje to duzy ekran 19cali
    widze wtedy wiecej linijek kodu, poprstu lepszy komfort pracy. Nie
    potrzebuje mocnego procka wiec 1,5-2Mhz wystarcza, ram 512 rowniez. Co do
    hdd to mam sporo kodow zrodlowych tak wiec dysk 120Gb jest dla mnie
    wystarczajacy. Na grafice nie zalezy mi zupelnie.

    pozdrawiam tk

  • 4. Data: 2006-01-31 05:41:16
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Mam pyt. do osób pracujących przy komputerach... czy Waszym zdaniem warto
    > inwestować w sprzęt? Wiadomo, że większość środowisk programistycznych da
    > się uruchomić na starych kompterach... ale jaki wtedy komfort pracy?

    Ja kiedyś do grafiki-dtp miałem PII266, 64 RAMu, 3,2 GB HD. jak większość
    kilka dobrych lat temu. A dziś ludziom się wmawia "...AMD64 3000+ nadaje się
    tez do pracy biurowej..." - cytat z jakiejś komp gazetki. Nic dziwnego, że
    moja dziewczyna mnie się pyta czy PIII500, 256 Ram ... nada się do internetu
    i pisania w wordzie?...

    > Chciałbym żebyście napisali na jakich komputerach pracujecie i co robicie
    > czy szybki sprzęt ułatwia i przyśpiesza rzeczywiście pracę?

    Obecnie dostępne komputery są wystarczające do wszystkiego. Coraz więcej
    osób pracuje na kompach i nie mają elementarnej wiedzy o nich. Znajomy na
    kompie klasy P4 3Ghz, narzekał na szybkość pracy. A pracował głównie w
    office 97 !!! Wystarczyło zdefragmentować dysk :-) A był tak
    rozdefragmentowany że Norton defraga robił 8 godzin !!!
    O komputer trzeba też dbać i przeciętnemu człowiekowi wystarczy na długie
    lata. Nawet najszybszy komputer można tak zaśmiecić, że będzie wolny jak
    muł.

    Pozdr
    Kriss

  • 5. Data: 2006-01-31 05:48:34
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > tez do pracy biurowej..." - cytat z jakiejś komp gazetki. Nic dziwnego,
    > że moja dziewczyna mnie się pyta czy PIII500, 256 Ram ... nada się do
    dżizas, to sa jeszcze normalnie myslacy?
    po co wydawać 2 tysiące na sprzęt który będzie wykorzystany w niewielkim
    procencie jak można mieć za kilkaset w pełni odpowiadający oczekiwaniom...
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-01-31 07:21:19
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Michał porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > wtedy komfort pracy? Chciałbym żebyście napisali na jakich komputerach
    > pracujecie i co robicie i czy szybki sprzęt ułatwia i przyśpiesza
    Full rebuild duzej aplikacji powerbuilderowej pod Athlon 2000XP i 512MB
    a PIV 2.4GHz i 1GHz - jest duza roznica
    Chec testowania na vmware - kazdy MB RAMu jest cenny.
    Ale dla mnie najwazniejsza jest karta dwumonitorowa i podlaczone dwa
    monitorki - na jednym kod a na drugim wymiennie poczta ze zgloszonymi
    bledami, kolejne zadania do zrobienia czy dokumentacja. Jak przez pewien
    czas musialem wrocic do trybu jednomonitorowego czulem sie jak bez reki
    No i na koniec - z racji ze programuje tez PPC to dodatkowe karty z
    portami USB i im wiecej portow wyprowadzonych na zewnatrz, na przedni
    panel wzglednie przedluzaczami na biurko tym lepiej.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2006-01-31 07:26:48
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Kriss [Tue, 31 Jan 2006 06:41:16 +0100]:

    > Ja kiedyś do grafiki-dtp miałem PII266, 64 RAMu,
    > 3,2 GB HD. jak większość kilka dobrych lat temu.

    Nm, ja też. Odpal sobie na nim renderowanie powiedzmy
    kulki szklanej na kolorowej podlodze - i przez nastepne
    kilka godzin możesz sobie odpoczywać ;)

    Ogólnie się z Tobą zgadzam, ale jednak są miejsca,
    gdzie w sprzęt zainwestować warto. Nie dlatego, że
    na słabszym się nie da - dlatego, że wygodniej się
    pracuje po prostu.

    Kira

    --
    _____
    // //))) priv: kira(a)wwt.pl ~ lub: 1565217 ~ wybierz sobie ;) |

  • 8. Data: 2006-01-31 09:25:03
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > Mam pyt. do osób pracujących przy komputerach... czy Waszym zdaniem warto
    > inwestować w sprzęt? Wiadomo, że większość środowisk programistycznych da
    > się uruchomić na starych kompterach... ale jaki wtedy komfort pracy?

    Właśnie. Da się _uruchomić_. I tylko tyle IMHO. Wpakuj sobie na komputer
    porządne, rozbudowane IDE (Visual Studio 2003, Visual Studio 2005, Zend
    Studio) + jakąś intensywnie wykorzystywaną bazę, to się tak zacznie mulić,
    że o komforcie pracy nie ma mowy. A biorąc pod uwagę, że można jeszcze
    w tle słuchać radia internetowego i mieć z boku google desktop (przydatny
    do różnych notatek na szybko, sprawdza też pocztę). Oczywiście na
    wolniejszych komputerach też się da pracować, ale wtedy lepiej zapomnieć o
    IDE, które mają dobre podpowiadanie argumentów funkcji, bo takie potrafią
    strasznie dużo przymulać. Poza tym wygoda pracy przy stanowisku, przy którym
    siedzisz 8-12h/dzień jest chyba dość istotna, nie? Po co się męczyć...

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2006-01-31 09:57:29
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > gdzie w sprzęt zainwestować warto. Nie dlatego, że
    > na słabszym się nie da - dlatego, że wygodniej się

    Jasne, to sie nazywa świadome potrzeby. Ale ile jest takich ludzi ? Dla
    grafika 3D, moc obliczeniowa zawsze w cenie, ale czy officowiec musi się
    przesiąś z PIII500 na AMD64 X000+ bo mu mocy nie starcza ? Chyba bardziej
    chodzi, że Mu jakaś gierka nie działa ;-)

    Pozdr
    Kriss

  • 10. Data: 2006-01-31 09:59:08
    Od: HERAKLES <h...@g...com>

    Michał wrote:

> [...]
    > Chciałbym żebyście napisali na jakich komputerach pracujecie i co robicie
    > i czy szybki sprzęt ułatwia i przyśpiesza rzeczywiście pracę?

    To zależy, jeśli chodzi o programowanie to różnie to bywa, bo jak masz
    odpalonych kilka systemów operacyjnych w vmware żeby testować aplikację to
    0.5GB ramu jest za mało, do tego jak masz kiepski monitor to cię tylko oczy
    bolą i kiepsko piszesz. Pozatym szybki sprzęt faktycznie BARDZO UŁATWIA i
    PRZYŚPIESZA pracę.