PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto inwestować w sprzęt komputerowy? Pyt. do grafików, programistów itp.

  • 11. Data: 2006-01-31 10:00:31
    Temat: Re: Czy warto inwestować w sprzęt komputerowy? Pyt. do grafików, programistów itp.
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > dżizas, to sa jeszcze normalnie myslacy?
    > po co wydawać 2 tysiące na sprzęt który będzie wykorzystany w niewielkim
    > procencie jak można mieć za kilkaset w pełni odpowiadający oczekiwaniom...

    Dlatego namówiłem kobietę do kupienia kompa z demobilu PIII500, 256 Ram... +
    17 cali monitor wszystko Compaq. cena 350 zł. I działa jak szatan :-)

    pozdr
    Kriss

  • 12. Data: 2006-01-31 11:02:01
    Od: "supp" <s...@N...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:drn48q$2un$2@inews.gazeta.pl...
    > Full rebuild duzej aplikacji powerbuilderowej pod Athlon 2000XP i 512MB a
    > PIV 2.4GHz i 1GHz - jest duza roznica
    > Chec testowania na vmware - kazdy MB RAMu jest cenny.
    > Ale dla mnie najwazniejsza jest karta dwumonitorowa i podlaczone dwa
    > monitorki - na jednym kod a na drugim wymiennie poczta ze zgloszonymi
    > bledami, kolejne zadania do zrobienia czy dokumentacja.

    Dwa monitory to zbedny luksus, no ale jesli pracodawca nie ma nic przeciwko
    temu to w koncu wszystko jest dla ludzi.

    Ja osobiscie pracuje na laptopie 15,4", 2Ghz Athlon 1GB RAM bo:
    * jest przenosny i moge zabrac prace np. do sali konf. jesli open-space mnie
    wk**wia :)
    * w domu jesli cos mi przyjdzie do glowy to zaraz to zapisze razem z innymi
    notatkami
    * w podrozy nie trace czasu na patrzenie przez okno tylko np. czytam
    e-booka, ogladam film itd :)

    Generalnie to dobry sprzet, dopasowany do specyfiki pracy, to jest podstawa,
    bez ktorej pracodawca utrudnia lub wrecz unimozliwia tobie wykonywanie
    pracy.

    .

  • 13. Data: 2006-01-31 11:13:32
    Od: Staruszek <s...@u...gazeta.pl>

    Kira wrote:

    > Nm, ja też. Odpal sobie na nim renderowanie powiedzmy
    > kulki szklanej na kolorowej podlodze - i przez nastepne
    > kilka godzin możesz sobie odpoczywać ;)

    Heheh, dawne czasy - na AMD233MHz + 96RAM robiłem screeny i animacje
    symulacji oświetlenia jednego z hoteli (prawie 250.000 trójkątów w
    LightWave). Czas wykonania renderów - ponad miesiąc.
    --
    -=:| Staruszek GG:320000 |:=-

  • 14. Data: 2006-01-31 12:36:18
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Kriss <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Obecnie dostępne komputery są wystarczające do wszystkiego.

    moja firma tworzy oprogramowanie do analizy sieci komórkowych. Często
    trzeba załadować wiele GB danych do pamięci w celu przeprowadzenia
    zaawansowanej analizy statycznej. Takie zadania wykonują głównie
    testerzy na maszynach zbliżonych do tego co rekomendujemy klientowi, ale
    często programiści też je wykonują na własnych komputerach, testując
    działanie jakiegoś fragmentu kodu - przy czym wersja Debug na której
    pracują programiści jest znacznie wolniejsza od wersji Release (bo
    nieoptymalizowana i wykonująca całą masę dodatkowych testów
    integralności programu). Ponadto wiekszość programistów wiele razy na
    dzień wykonuje unit tests i buduje poszczególne komponenty (dziesiątki
    tyś linii kodu). Czasami muszą też przebudować na swojej maszynie cały
    pakiet (miliony linii kodu). Więc nie pisz mi że dzisiejsze komputery są
    wystarczające do wszystkiego. Akurat do programowania czasami nie
    wystarczają nawet najmocniejsze maszyny. Już nie mówiąc o tym że
    najnowsze IDE też swoje zabierają, w zamian dając lepszy podgląd budowy
    programu w czasie pisania. Ale oczywiście, należy inwestować mądrze -
    część kasy musi pójść na oprogramowanie (biblioteki, kompilatory,
    narzędzia) , nie ma sensu ładować wszystkiego w absurdalnie potężne
    maszyny .

    B.

  • 15. Data: 2006-01-31 12:48:39
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Chodziła mi bardziej o dom, biuro, projektowanie. Super komputery to nie
    temat wątku. Więdz nie goń wątku w inny temat. Przed zakupem trzeba pomyśleć
    i zastanowić się co chcemy, za ile i na jak długo. To chyba zasada odnosi
    się do wszystkich kompów.

    Pozdr
    Kriss

  • 16. Data: 2006-01-31 12:49:50
    Od: orzel <o...@p...onet.pl>

    > * w podrozy nie trace czasu na patrzenie przez okno tylko np. czytam
    > e-booka, ogladam film itd :)

    Widzisz cos poza komputerem?

  • 17. Data: 2006-01-31 12:55:04
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Więc nie pisz mi że dzisiejsze komputery są
    > wystarczające do wszystkiego. Akurat do programowania czasami nie
    > wystarczają nawet najmocniejsze maszyny.

    Skoro masz problem z poczekaniem jakiegoś czasu na wynik pracy, to może
    porwałeś się z "motyką na..." Myślę że firma IBM miałaby co Ci zaoferować
    aby skrócić te godziny do sekund :-)

    Kriss

  • 18. Data: 2006-01-31 13:09:55
    Od: "supp" <s...@N...pl>

    Użytkownik "orzel" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Widzisz cos poza komputerem?

    Mnostwo rzeczy, dziekuje za troske

    .

  • 19. Data: 2006-02-01 13:23:12
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Kriss <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Skoro masz problem z poczekaniem jakiegoś czasu na wynik pracy, to
    > może porwałeś się z "motyką na..."

    Zapewniam Ciebie że tak nie jest.

    B.

  • 20. Data: 2006-02-01 13:44:34
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Zapewniam Ciebie że tak nie jest.

    Zaznaczam, że nie atakuję Twojej profesjalności.
    "...Więc nie pisz mi że dzisiejsze komputery są wystarczające do
    wszystkiego..." - tak mi napisałeś i wnioskuję ze masz problem z wydajnoscią
    sprzętu. A przecież biurkowe komputery to nie kres mocy obliczeniowej.

    Kriss