PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto być w pracy lojalnym

  • 11. Data: 2008-04-23 14:37:21
    Temat: Re: Czy warto być w pracy lojalnym
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Jackare" <1...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:fumtg6$j9k$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jeżeli zależy Ci na projekcie i kliencie - skontaktuj się z nim i zostań
    > szefem projektu ze strony klienta. Szybko udupisz kierowniczka - znasz
    > wszystkie słabe strony projektu.
    Hmmm... Nigdy czegoś podobnego nie robiłem i nie mam pojęcia, jak by to miało
    wyglądać? Miałbym nagle stać się osobą, która staje po drugiej stronie lady i
    jest tą, która naciska na byłego kierownika w kwestii terminów itd. ? Nawet nie
    mam pojęcia, jakbym miał o tym rozmawiać z klientem.

  • 12. Data: 2008-04-23 14:39:49
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Jackare" <1...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Chodzi tylko o przywrócenie po to abyś to Ty złożył wypowidzenie firmie
    Czy wypowiedzenie może być "bez powodu"? Znaczy mówię "odchodzę" i obowiązuje
    mnie okres wypowiedzenia. Podpisałem odejście za porozumieniem stron, by nie
    psuć sobie papierów (nie mieć w papierach rozwiązania za porozumieniem stron),
    jednakże to porozumienie też jest troszkę naginane, bo najpierw, do końca maja,
    mam wykorzystać zaległy urlop, a potem jest miesiąc, w którym płacą mi, ale
    zwalniają mnie z obowiązku świadczenia pracy. Zaqstanawiam się, czy gdybym
    jednak nacisnął na szefa, by dopisał wyraźnie, że przez czerwiec zwalnia mnie z
    obowiązku świadczenia pracy to sąd pracy mógłby zakwestionować takie
    "porozumienie"? Na dokumencie mam, że pracuję formalnie do 30 czerwca.

  • 13. Data: 2008-04-23 19:39:44
    Od: "Piotr S." <n...@g...pl>

    jaQbek pisze:

> [...]
    > obowiązku świadczenia pracy to sąd pracy mógłby zakwestionować takie
    > "porozumienie"? Na dokumencie mam, że pracuję formalnie do 30 czerwca.

    Oczywiscie wszystkie warunki wypowiedzenia za porozumieniem stron masz
    na piśmie ?
    Pytam sie bo z Twojej wypowiedzi nie potrafie wyciagnac jednoznacznych
    informacji.
    O co chodzi z dopisaniem wyraźnie nieświadczenia pracy w czerwcu ?

  • 14. Data: 2008-04-23 21:04:52
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Piotr S." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiscie wszystkie warunki wypowiedzenia za porozumieniem stron masz na
    > piśmie ?
    Na piśmie mam, że umowa zostaje rozwiązana dnia 30 czerwca, natomiast do dnia 29
    maja mam wykorzystać zaległy urlop. Co ma być między 30 maja a 30 czerwca, nie
    zostało pisemnie sprecyzowane. Ustnie tylko przekazano mi, że zostaję zwolniony
    z obowiązku świadczenia pracy w tym okresie

  • 15. Data: 2008-04-24 06:14:39
    Od: "Piotr S." <n...@g...pl>

    jaQbek pisze:

> [...]
    > 30 czerwca, nie zostało pisemnie sprecyzowane. Ustnie tylko przekazano
    > mi, że zostaję zwolniony z obowiązku świadczenia pracy w tym okresie

    W sytuacji konfliktowej lepiej miec wszystko na pismie. MZ jeśli nie
    przyjdziesz do pracy w czerwcu to prezes bedzie mógł sie wyprzec tego co
    powiedzial i zwolnic Ciebie dyscyplinarnie za nieusprawiedliwiona
    nieobecnosc w pracy. Mozliwe ze to kierownik wymyslil po złosci i
    namowil do tego prezia. Pamietaj ze wszystko sie może zdarzyć.

  • 16. Data: 2008-04-24 21:08:50
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    > powiedzial i zwolnic Ciebie dyscyplinarnie za nieusprawiedliwiona
    > nieobecnosc w pracy. Mozliwe ze to kierownik wymyslil po złosci i namowil
    > do tego prezia. Pamietaj ze wszystko sie może zdarzyć.

    Czyli podsumowując
    z tego co czytam między wierszami:
    dogadaliście się że odejdziesz i to nazywasz porozumieniem stron
    "w papierach" zostało złożone wypowiedzenie umowy przez pracodawcę (lub
    Ciebie) i taka klasyfikacja będzie w świadectwie pracy
    Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy - koniecznie i bezwzględnie na
    piśmie. Nie mając pisemnego potwierdzenia możesz wylecieć dyscyplinarnie i
    nie otrzymać pieniędzy które Ci obiecano.

  • 17. Data: 2008-04-24 21:46:46
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > dogadaliście się że odejdziesz i to nazywasz porozumieniem stron
    > "w papierach" zostało złożone wypowiedzenie umowy przez pracodawcę (lub
    > Ciebie) i taka klasyfikacja będzie w świadectwie pracy
    Czyli co. Poprosić o dopisanie "zwalniam ze świadczenia pracy w takim a takim
    okresie", iść z tym do sądu pracy by uznał to za wypowiedzenie przez pracodawcę,
    bez podania przyczyny, domagać się w sądzie pracy przywrócenia do pracy po czym
    samemu złożyć wypowiedzenie? Da się tak?

  • 18. Data: 2008-04-27 00:48:18
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

> [...]
    > pracodawcę, bez podania przyczyny, domagać się w sądzie pracy przywrócenia
    > do pracy po czym samemu złożyć wypowiedzenie? Da się tak?

    Nie. Poprosić o pisemną informację, że jesteś zwolniony z obowiązku
    świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia umowy o pracę.
    Pracodawca ma prawo do czegoś takiego, w końcu i tak płaci Ci za okres gdy
    nie pracujesz więc jesteś do przodu. Ta pisemna informacja to "dupochron"
    dla Ciebie na wypadek sytuacji gdy Ty po ustnym tylko ustaleniu nie
    przychodzisz do pracy, nie ma żadnego śladu w dokumentach że możesz nie
    przychodzić, i dostajesz od pracodawcy dyscyplinarkę za bumelkę. Takie
    przypadki miały miejsce więc lepiej miec ten dupochron.

    Co do sądu: to tak naprawdę tylko i wyłącznie Twoja decyzja i Ty musisz
    ocenić czy gra jest warta świeczki. Wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony
    złożone przez pracodawcę musi zawierać uzasadnienie. Uzasadnienie musi być
    rzeczywiste i ważne (rzeczywite = mieć pokrycie w dowodach, ważne = dowody
    muszą potwierdzać istotność przyczyn na podstawie których Cię zwolniono) Od
    wypowiedzenia złożonego przez pracodawcę możesz się odwołać do Sądu Pracy
    bez szukania dodatkowych przyczyn i na wypowiedzeniu musi być takie
    pouczenie o możliwości i terminie odwołania się umieszczone. Jeżeli nie ma -
    możesz je zaskarżać jako prawnie nieskuteczne.
    Jeżeli zwolniono Cię i jako uzasadnienie podano np niską jakość pracy a cały
    czas otrzymywałeś premię uznaniową lub regulaminową i/lub podwyżki to jest
    duża szansa że masz sprawę wygraną. Pogadaj z prawnikiem od prawa pracy lub
    z jakimś doradcą ze związków zawodowych (nawet z innej firmy). Na prawnika
    uważaj o tyle że w jego interesie jest "mieć sprawę" do prowadzenia a nie ją
    wygrać, więc może nakłaniać Cię tak czy tak do korzystania ze swych usług.

    Przy wypowiedzeniu złożonym przez pracodawcę przysługują Ci także dodatkowe
    dwa lub trzy dni wolne na poszukiwanie pracy. Ilość dni zależna od stażu
    pracy, szczegóły w KP.
    --
    Jackare

  • 19. Data: 2008-04-27 07:48:44
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

> [...]
    > interesie jest "mieć sprawę" do prowadzenia a nie ją wygrać, więc może
    > nakłaniać Cię tak czy tak do korzystania ze swych usług.
    Ale jest też coś takiego, jak Państwowa Inspekcja Pracy i tam bezpłatnie
    udzielają porad w takich sytuacjach. Wiem, bo kiedyś miałem problem z
    pracodawcą, który zwinął interes i nie chciał zapłacić mi za przepracowany
    miesiąc :(

  • 20. Data: 2008-04-27 07:50:23
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Jackare" <1...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony złożone przez pracodawcę musi
    > zawierać uzasadnienie.
    A czy jeśli było to niby za porozumieniem stron, to w świadectwie pracy będzie
    coś o przyczynach rozstania?