PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podwyzki

  • 1. Data: 2008-04-21 14:03:21
    Temat: Podwyzki
    Od: "Tomek Renik" <t...@g...pl>

    Wszyscy dostają podwyżki, a jeden pracownik nie dostaje (tak od 3 lat)
    Niby wszystko w porządku, brak zarzutów, nie ma zastrzeżeń, pracownik
    wydaje sie potrzebny aczkolwiek nigdy nie wiadomo co 3 osobowy zarząd
    sobie mysli. Firma 20 osobowa.

    Jak sie zachowac ????
    Pracownik powinien iść po podwyżke do szefa ?

    jak może być odebrany pracownik, który nie gada z szefem o podwyżkach,
    tylko przychodzi do pracy i robi swoją robotę ?

    --
    Tomasz Renik - nr 5231666765

  • 2. Data: 2008-04-21 14:14:14
    Temat: Re: Podwyzki
    Od: Krzysztof Kordulasinski <k...@g...com>

    Tomek Renik wrote:
> [...]
    >
    > jak może być odebrany pracownik, który nie gada z szefem o podwyżkach,
    > tylko przychodzi do pracy i robi swoją robotę ?

    Nie chce nikogo obrazac, ale ta osoba ma negatywny wplyw nie tylko na
    siebie, ale takze na pozostale osoby pracujace w tej firmie. Trzeba sie
    cenic i znac swoja wartosc.

    pozdrawiam
    Pozor

  • 3. Data: 2008-04-21 14:22:23
    Od: sz <s...@b...no>

    Tomek Renik wrote:
    [...]
    > jak może być odebrany pracownik, który nie gada z szefem o podwyżkach,
    > tylko przychodzi do pracy i robi swoją robotę ?
    >
    > --Tomasz Renik - nr 5231666765

    jezeli juz pogodziles sie z tym ze jestes numerem to moze byc za pozno
    na zmiany ;-)

  • 4. Data: 2008-04-21 14:38:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek Renik" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...
> [...]
    >
    > jak może być odebrany pracownik, który nie gada z szefem o podwyżkach,
    > tylko przychodzi do pracy i robi swoją robotę ?

    Tak, ze nie ma z nim w tym obszarze problemu, wiec sie mu nie daje podwyzki.
    Zwykle czlowiek, ktory sie nie upomina jest uznawany za zadowolonego.

  • 5. Data: 2008-04-21 15:33:07
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Tomek Renik" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...
    > jak może być odebrany pracownik, który nie gada z szefem o podwyżkach, tylko
    > przychodzi do pracy i robi swoją robotę ?
    Zależy, jak w firmie traktowane jest wynagradzanie pracowników. Jesli firma ma
    małą rentowność, jak to się mówi "przędzie bo przędzie", to wynagrodzenie jest
    traktowane po prostu jako koszt, który pracodawca musi poniesć, by pracownik
    chciał cokolwiek u niego robić. I wówczas, jak szef ma pracownika, który nei
    wychyla się, nie narzeka, tylko robi swoje za X zł, to nie ma celu, by płacić mu
    za to samo X*2. Są jednak firmy, gdzie wynagrodzenie jest czynnikiem
    motywującym, na zasadzie "pracuję tu, bo mi dobrze płacą, a nie bo muszę". I
    woczas, jesli w takim gronie jest ktoś, kto pensją znacznie odstaje w dół od
    reszty, i reszta o tym wie, to, tak jak już zostąlo napisane, nie działa to
    dobrze na zespół.

  • 6. Data: 2008-04-22 17:28:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Tomek Renik <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Niby wszystko w porządku, brak zarzutów, nie ma zastrzeżeń, pracownik
    > wydaje sie potrzebny aczkolwiek nigdy nie wiadomo co 3 osobowy zarząd
    Najpierw przeczytać art. 18^3c (najlepiej cały rozdział, a jeszcze lepiej
    całą ustawę) KP.
    Druga sprawa to ilość pracowników (pracowników w rozumieniu KP). Jeśli co
    najmniej 20 to musi być regulamin wynagradzania, trzeba go przeczytać.

    > Pracownik powinien iść po podwyżke do szefa ?
    Co to znaczy "powinien"? Niech idzie jeśli chce albo nie idzie jeśli nie
    chce.

    > jak może być odebrany pracownik, który nie gada z szefem o podwyżkach,
    > tylko przychodzi do pracy i robi swoją robotę ?
    Wg mnie jak wygodny dla "szefa" idiota i/lub tchórz.
    Inflacja rośnie, podwyżki cen prawie wszystkiego, a on tę samą robotę robi
    za tę samą kwotę, która ma coraz mniejszą siłę nabywczą.
    No chyba, że jakość jego pracy też ulega inflacji... ;)

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-04-22 18:15:50
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2008 19:28:35 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > za tę samą kwotę, która ma coraz mniejszą siłę nabywczą.
    > No chyba, że jakość jego pracy też ulega inflacji... ;)

    trafne...

    obawiam się, że jest dużo takich firm... gdzie płace nie idą wraz z
    inflacją w górę...
    Szczególnie z towarami sprzedawanymi za dolary, dolar spada, szef ma tyle
    samo USD ale mniej PLN, a pracownicy chcą podwyżek w PLN... co wtedy zrobić
    ?
    Podnieść ceny towarów ? A jeśli po podniesieniu cen towarów nie będzie
    zbytu ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 8. Data: 2008-04-22 18:35:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fula0v$car$1@achot.icm.edu.pl Krzysztof 'kw1618' z
    Warszawy <a...@z...pl> pisze:

> [...]
    > Szczególnie z towarami sprzedawanymi za dolary, dolar spada, szef ma tyle
    > samo USD ale mniej PLN, a pracownicy chcą podwyżek w PLN... co wtedy
    Nie wiem, nie jestem pracodawcą. W Polsce nie ma obowiązku bycia pracodawcą,
    za to obowiązującą walutą jest złoty polski.

    > Podnieść ceny towarów ? A jeśli po podniesieniu cen towarów nie będzie
    > zbytu ?
    To znaczy, że "byznesmenek" podjął złe decyzje.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-04-23 10:05:15
    Od: sz <s...@b...no>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > ?
    > Podnieść ceny towarów ? A jeśli po podniesieniu cen towarów nie będzie

    mozna zrobic glosowanie wsrod pracownikow czy chca likwidacji firmy czy
    obnizki pensji :)

  • 10. Data: 2008-04-23 14:16:15
    Od: "Tomek Renik" <t...@g...pl>

    Dnia 22-04-2008 o 20:15:50 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@z...pl> napisał(a):

    > Podnieść ceny towarów ? A jeśli po podniesieniu cen towarów nie będzie
    > zbytu ?

    Zmienic branżę, handlować za EURO a nie USD, nie wysyłać towarów do
    Ameryki i innych stref dolarowych.

    --
    Tomasz Renik - nr 5231666765