PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy studia mają sens???

  • 1. Data: 2005-04-17 18:31:01
    Temat: Czy studia mają sens???
    Od: Robert Zawodny <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl>

    Witam.
    Jestem osobą, która mocno stąpa po ziemi i obserwuję co się dzieje. Jest
    wielkie bezrobocie. Firmy prywatne zatrudniają rodzinę i znajomych.
    Budżetówka samą rodzinę. Studia nie gwarantuję nawet tego, ze ktoś się do
    Ciebie odniesie z szacunkiem /być może studia skończyłeś po znajomości i
    nic nie umiesz, a będziesz zawracał tutaj głowę/. Wiadomo, że po studiach
    nie ma się za wiele wiadomości praktycznych. Pytam, więc po co się
    starać, marnować czas i pieniądze na marne studia. Analizując ogłoszenia
    można dojść do wniosku, że wystarczy szkoła średnia i biegła znajomość
    kilku języków obcych i parę innych dupereli.

    Mój Boże co za czasy. Jak Ja się czuję oszukany :(

  • 2. Data: 2005-04-17 18:32:57
    Temat: Re: Czy studia mają sens???
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Jestem osobą, która mocno stąpa po ziemi ....ciach[]

    Większośc się zgadza tylko część przepisów mówi iż : musi posiadać min.
    wykształcenie wyższe...

    jako ekspert przy unijmych programach - akredytacje dostaje
    kilkadziesiątysięcy firm co roku
    i po to min jest potrzeby papier, mozesz miec wielkie doswidczenie lecz dla
    pracodawcy to nie wystarczy

    rafal

  • 3. Data: 2005-04-17 18:43:28
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    lepiej być bezrobotnym z wyższym wykształceniem, niż bez.

  • 4. Data: 2005-04-17 18:47:40
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Robert Zawodny [Sun, 17 Apr 2005 18:31:01 +0000 (UTC)]:

    > Firmy prywatne zatrudniają rodzinę i znajomych.

    Bzdurus totalis. Chyba ze rodzina faktycznie ma jakiestam
    kwalifikacje. Bo prywaciarz ma to do siebie, ze sie musi
    z tej swojej firmy utrzymac. Tylko idiota kopie pod samym
    soba dolki, nawet ze wzgledu na rodzine.

    Taniej wychodzi puszczac tej rodzinie same przelewy niz
    ryzykowac ze Ci firma padnie na pysk.

    > Studia nie gwarantuję nawet tego, ze ktoś się do Ciebie
    > odniesie z szacunkiem

    A powinny? Wybacz, ale akurat narybek prosto ze studiow
    czasami sprawia ze zyc sie odechciewa ;) No dobra, jest
    to tez czesto dosc zabawne...

    Ludzi nie szanuje sie za papier. Ludzi sie szanuje za to
    kim sa i co soba reprezentuja. Skonczenie studiow nic nie
    daje komus, kto nie posiada paru cech osobowosciowych...

    > Wiadomo, że po studiach nie ma się za wiele wiadomości
    > praktycznych.

    Ano jak sie idzie po papier to sie nie ma. Znajomy teraz
    na 3 roku zarzadzania tworzyl sobie firme "testowa", na
    podstawie ktorej zamierza pisac magisterke ;) Kumple po
    informie maja glownie doswiadczenie, bo uczyli sie tego,
    co i tak robia i uwielbiaja robic.

    Grunt to dobry wybor, a nie "ide tam bo po tym to bede
    miec zajefajny zawod!".

    > Pytam, więc po co się starać, marnować czas i pieniądze
    > na marne studia.

    IMO dla wlasnej satysfakcji. Ale mozna sie nie zgadzac.

    > Analizując ogłoszenia można dojść do wniosku, że wystarczy
    > szkoła średnia i biegła znajomość kilku języków obcych i parę
    > innych dupereli.

    A bo widzisz, to jest tak:
    - jak wiesz kto Ty jestes i co potrafisz, i faktycznie cos
    potrafisz a nie tylko twierdzisz ze potrafisz, to czy masz
    te studia czy nie masz, to i tak z glodu nie zdechniesz.
    - jak powyzszego nie ma, to i doktorat nie pomoze...

    > Mój Boże co za czasy. Jak Ja się czuję oszukany :(

    A kto Cie oszukal?

    Kira

  • 5. Data: 2005-04-17 18:48:21
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: bca [17 Apr 2005 20:43:28 +0200]:

    > lepiej być bezrobotnym z wyższym wykształceniem, niż bez.

    A co za roznica? :) Tym z wyzszym manna z nieba leci? ;)

    Kira (zainteresowana)

  • 6. Data: 2005-04-17 18:52:15
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Adamzrk [Sun, 17 Apr 2005 20:56:27 +0200]:

    > może trochę krytykuję ale moje zainteresowania informatyczne
    > (j2ee) wcale nie pokrywają sie z programem nauczania.:(

    To piernicz to, lec po linii najmniejszego oporu na uczelni,
    a w miedzyczasie znajdz sobie prace albo chociaz praktyki
    (platne) tak, zebys startowal z doswiadczeniem a nie papierem.

    Jak masz dyplom jako dodatek a nie wartosc glowna, to calkiem
    inaczej wygladasz.

    Kira

  • 7. Data: 2005-04-17 18:56:27
    Od: "Adamzrk" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Zawodny" <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:l3a5619oaok71oinkmjlsho4t2c045jebi@4ax.com...
> [...]
    > kilku języków obcych i parę innych dupereli.
    >
    > Mój Boże co za czasy. Jak Ja się czuję oszukany :(

    Ja tak samo uważam. Studiuję informatykę, tego co mi się do znalezienia
    pracy i w pracy przyda uczę się sam w domu, bo u mnie tego nie uczą - może
    trochę krytykuję ale moje zainteresowania informatyczne (j2ee) wcale nie
    pokrywają sie z programem nauczania.:( Przyznam, iż najchętniej rzuciłbym
    studia, gdyż nic z nich nie wynoszę i sam siedział w domu się uczył. Jednak
    wszędzie wymagają ukończonych studiów :(( Studia dużo nie dają - wszystko
    zależy od człowieka, jego talentu,samozaparcia i pracowitości.

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2005-04-17 19:34:39
    Od: "YamUasica" <s...@T...net.pl>

    jestes tego pewna??
    tez tak uwazalem dopoki nie poslyszalem o firmie DGT
    (DGT - hi-tech [podobno] - centrale robia, mieli zamowienia od wojska, a
    firma ledwo zipie)

    --
    pozdrawiam
    yam

    s i d [ n a ] s i d . n e t . p l
    skype: ianconnor

  • 9. Data: 2005-04-17 19:44:46
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: YamUasica [Sun, 17 Apr 2005 21:34:39 +0200]:

    > jestes tego pewna??

    A konkretnie czego, bo jakos nie moge dopasowac tego:

    > tez tak uwazalem dopoki nie poslyszalem o firmie DGT
    > (DGT - hi-tech [podobno] - centrale robia, mieli zamowienia
    > od wojska, a firma ledwo zipie)

    do mojego posta...?

    Kira

  • 10. Data: 2005-04-17 20:09:27
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:l3a5619oaok71oinkmjlsho4t2c045jebi@4ax.com Robert
    Zawodny <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl> pisze:

    > Firmy prywatne zatrudniają rodzinę i znajomych.
    > Budżetówka samą rodzinę.
    Nieprawda. Pracuję m.in. w budżetówce i nigdy nie załatwiłem tam pracy komuś
    z rodziny a wyłącznie kilka razy znajomym.
    A studiować warto, zawsze. Wierz mi.

    Jotte