PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy należy obsmarowywać byłego pracodawcę na rozmowie kwalifikacyjnej?

  • 1. Data: 2010-02-10 12:50:57
    Temat: Czy należy obsmarowywać byłego pracodawcę na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Witam,

    Z tego co wiem, to na rozmowach kwalifikacyjnych
    niejednokrotnie pada pytanie o to, dlaczego zrezygnowało
    się z poprzedniej pracy. Podobno należy unikać negatywnego
    wypowiadania się o byłych pracodawcach. Z drugiej strony
    symulator interview z pracuj.pl podaje, żeby (bez oczerniania)
    podać przyczyny odejścia/zwolnienia z poprzedniej pracy.
    Jak z takiego pytania najlepiej wybrnąć?
    Bo gdybym miał być szczery, to był musiał powiedzieć, że: - inaczej
    umawialiśmy się przed podjęciem pracy, co do miejsca zatrudnienia;
    - pracodawca od pół roku obcinał wynagrodzenie i twierdził, że
    jest wszystko w porządku; - nie traktował mnie jak członka zespołu,
    ale intruza, który może wykraść tajemnice firmy;
    - nie traktował mnie jak specjalistę w swojej dziedzinie, ale wyrobnika,
    który ma milczeć i wykonywać polecenia.
    Nie wiem, czy jest sens mówić prawdę, czy trzeba ściemniać w stylu:
    - projekt, nad którym pracowałem w tamtej firmie się zakończył,
    a ja potrzebowałem nowych wyzwań, etc.

    Robbo

  • 2. Data: 2010-02-10 13:54:29
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 10 Feb 2010 13:50:57 +0100, Robbo napisał(a):

> [...]
    > podać przyczyny odejścia/zwolnienia z poprzedniej pracy.
    > Jak z takiego pytania najlepiej wybrnąć?

    Ja bym generalnie mówił prawdę... byle z kulturą.

> [...]
    > ale intruza, który może wykraść tajemnice firmy;
    > - nie traktował mnie jak specjalistę w swojej dziedzinie, ale wyrobnika,

    Powyższe zapewne da się ubrać w jakąś bardziej gładką formułę, np.: "Na
    pewnym etapie współpracy pojawiły się problemy z wynagrodzeniem za pracę"
    itd. Jak ktoś będzie drążyć - to już najpewniej wyczujesz, że chce
    konkretnie wiedzieć, co się stało i wtedy myślę można wyłożyć fakty, ale
    nie każdego pracodawcę będą te szczegóły interesować.

    > Nie wiem, czy jest sens mówić prawdę, czy trzeba ściemniać w stylu:
    > - projekt, nad którym pracowałem w tamtej firmie się zakończył,
    > a ja potrzebowałem nowych wyzwań, etc.

    Ściemniać nie ma co, bo to widać. Rynek pracy jaki jest, wszyscy wiemy,
    problemy z wynagrodzeniem to nic nowego. Zamiast więc kłamać, IMO lepiej
    mówić prawdę, ale bez pikantnych szczegółów, co pozwoli Ci zachować i
    skupić się na istocie Wasze rozmowy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-02-10 14:05:43
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Dziękuję za rady.

  • 4. Data: 2010-02-10 16:03:35
    Od: "Minotaur" <b...@s...pl>

    nie ma sie co stresowac - obsmarowac gada !!! ;-)

  • 5. Data: 2010-02-10 18:43:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 13:50:57 +0100, Robbo napisał(a):

> [...]
    > podać przyczyny odejścia/zwolnienia z poprzedniej pracy.
    > Jak z takiego pytania najlepiej wybrnąć?

    Normalnie - powiedzieć dlaczego się przestało podobać.

> [...]
    > Nie wiem, czy jest sens mówić prawdę, czy trzeba ściemniać w stylu:
    > - projekt, nad którym pracowałem w tamtej firmie się zakończył,

    A dlaczego nie ma sensu, jesli masz to jeszcze udokumentowane?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2010-02-10 18:57:03
    Od: "thaz" <n...@o...pl>

    > nie ma sie co stresowac - obsmarowac gada !!! ;-)

    to znaczy rozumiem, że każdy ex-pracodawca
    z którym nie umiałeś się dogadać to zwykły chuj ?

  • 7. Data: 2010-02-10 19:26:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hkua89$25l$1@atlantis.news.neostrada.pl Robbo
    <n...@y...com> pisze:

> [...]
    > podać przyczyny odejścia/zwolnienia z poprzedniej pracy.
    > Jak z takiego pytania najlepiej wybrnąć?
    Zwyczajnie. Odpowiadając: "proszę o to nie pytać, to moja sprawa".

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-02-10 19:58:52
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 10/02/2010 16:03, Minotaur wrote:
    > nie ma sie co stresowac - obsmarowac gada !!! ;-)

    absolutnie nie wolno. Wiem, śmieszek itd. ale nie każdy zrozumie o co
    chodzi. Co wolno : podawać konkrety jeżeli przyszły pracodawca o nie
    pyta. Jeżeli przypuszczasz że, w oczach innych, móglbyś zostać posądzony
    o "obsmarowywanie" to spróbuj przyjąć na siebie chociaż odrobinę winy,
    bo drobne grzechy połączone ze skromnością wybacza się łatwiej od
    zarozumiałości.

    B.

  • 9. Data: 2010-02-11 00:20:17
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 10-02-2010 o 13:50:57 Robbo <n...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > Bo gdybym mia? byae szczery, to by? musia? powiedzieae, ?e: - inaczej
    > umawiali?my sie przed podjeciem pracy, co do miejsca zatrudnienia;
    > - pracodawca od pó? roku obcina? wynagrodzenie i twierdzi?, ?e
    > jest wszystko w porz?dku; - nie traktowa? mnie jak cz?onka zespo?u,
    > ale intruza, który mo?e wykra?ae tajemnice firmy;
    > - nie traktowa? mnie jak specjaliste w swojej dziedzinie, ale wyrobnika,
    > który ma milczeae i wykonywaae polecenia.
    > Nie wiem, czy jest sens mówiae prawde, czy trzeba ?ciemniaae w stylu:
    > - projekt, nad którym pracowa?em w tamtej firmie sie zakonczy?,

    heh, jakbym czytal siebie :D Czyzby kolejny "techniczny" od zieleniaka? ;)

    Odnosnie pytania, to ja mam zwyczaj odpowiadac szczerze, aczkolwiek bez
    obrzucania miesem pracodawcy, tylko kulturalnie, tak jak juz zostalo tutaj
    napisane. Nie mowic zbyt wiele. Zawsze mozna to obrocic w zart np.
    "niezgodnosc charakterow, kiepskie pozycie malzenskie". Troche skruchy tez
    nie zaszkodzi.Dodac tez kilka plusow poprzedniego pracodawcy.

    Jesli jednak chcesz wymyslac, to zawsze mozna powiedziec, ze zona pochodzi
    z innego regionu kraju i w tym czasie rodzila ;) Musiales sie zajac
    urzadzaniem mieszkania, dbaniem o rodzine etc ;)
    --
    SprzedamTO.pl

  • 10. Data: 2010-02-11 20:57:38
    Od: "Minotaur" <b...@s...pl>

    > to znaczy rozumiem, że każdy ex-pracodawca
    > z którym nie umiałeś się dogadać to zwykły chuj ?

    ja mówiłem tylko o gadzie :) widocznie Ty miewałes doswiadczenia z chujami
    ale mozemy dojsc do konsensusu ze zwykle to kriowpijcy ;-)