PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana pracy a wykorzystany urlop (caly)

  • 1. Data: 2010-02-08 19:30:05
    Temat: zmiana pracy a wykorzystany urlop (caly)
    Od: Łukasz Rudnicki <c...@g...com>

    Witam,
    Powiedzmy, ze chce zmienic prace w czerwcu. Do tego czasu wykorzystam
    juz caly urlop (tj. 26 dni). Czy u nowego pracodawcy beda mi
    przyslugiwaly jeszcze jakies dni wolne, tj. proporcjonalnie do ilosci
    miesiecy pozostalych do konca roku (w tym przypadku 6*26/12 = 13)?
    Teoretycznie, kierujac sie zasada proporcjonalnosci, w poprzedniej
    firmie moglbym wykorzystac tylko 13 dni, a wykorzystalem dwa razy
    tyle. Czy w takim wypadku musze jakos sie rozliczyc z poprzedniem
    pracodwaca?

    Z gory dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2010-02-09 10:32:02
    Temat: Re: zmiana pracy a wykorzystany urlop (caly)
    Od: "Minotaur" <b...@s...pl>

    > Powiedzmy, ze chce zmienic prace w czerwcu. Do tego czasu wykorzystam

    a czemu "powiedzmy"? nie badz taki tajemniczy ;-) :D

    > juz caly urlop (tj. 26 dni). Czy u nowego pracodawcy beda mi
    > przyslugiwaly jeszcze jakies dni wolne, tj. proporcjonalnie do ilosci
    > miesiecy pozostalych do konca roku (w tym przypadku 6*26/12 = 13)?

    Nie, nie beda Ci przyslugiwaly zadne dni wolne - wykorzystales juz caly
    urlop

  • 3. Data: 2010-02-09 11:27:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010 11:30:05 -0800 (PST), Łukasz Rudnicki
    <c...@g...com> wrote:

    >Powiedzmy, ze chce zmienic prace w czerwcu. Do tego czasu wykorzystam
    >juz caly urlop (tj. 26 dni). Czy u nowego pracodawcy beda mi
    >przyslugiwaly jeszcze jakies dni wolne,
    nie, bo juz wykorzystales roczny limit. Bedzie to wykazane na
    swiadectwie pracy. No chyba ze nie dasz nowemu pracodawcy swiadectwa
    pracy...

> [...]
    >firmie moglbym wykorzystac tylko 13 dni, a wykorzystalem dwa razy
    >tyle. Czy w takim wypadku musze jakos sie rozliczyc z poprzedniem
    Nie musisz. "Strata" pierwszego pracodawcy, zysk drugiego.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc-nad-morzem
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2010-02-09 19:43:59
    Od: "Minotaur" <b...@s...pl>

    > swiadectwie pracy. No chyba ze nie dasz nowemu pracodawcy swiadectwa
    > pracy...

    no i to jest jakies wyjscie ;-)

  • 5. Data: 2010-03-18 10:40:37
    Od: nanotrapped <n...@g...com>

    > nie, bo juz wykorzystales roczny limit. Bedzie to wykazane na
    > swiadectwie pracy. No chyba ze nie dasz nowemu pracodawcy swiadectwa
    > pracy...

    a jak sprawa bedzie wygladala jesli w danym roku (np 2010) nie
    rozpoczne nowej pracy tylko 2-3 lata pozniej (np 2013) - czy nabywajac
    wtedy z nowym rokiem prawo do 26 (w 2013 r.) dniowego urlopu nie
    zostanie mi sciagniety zalegly ktory widnieje na swiadectwie pracy

  • 6. Data: 2010-03-19 02:09:15
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > wtedy z nowym rokiem prawo do 26 (w 2013 r.) dniowego urlopu nie
    > zostanie mi sciagniety zalegly ktory widnieje na swiadectwie pracy

    Urlop rozlicza się w jednym roku podatkowym (jeżeli niewykorzystany to
    powinien być wykorzystany w pierwszym kwartale roku następnego)
    urlop nalicza się proporcjonalnie do czasu przepracowanego u danego
    pracodawcy
    wymiar urlopu nalicza sie za lata przepracowane.
    wymiar jest stały dla całego roku, jeżeli jakiś pracodawca chce to może
    zapłacić na czas wolny pracownika
    urlop też nie będzie nigdy "ściągnięty" przez kolejnego pracodawcę w
    danym roku, co najwyżej w świetle prawa może być udzielony w ilosci
    <wymiar przysługujący> minus <urlop wykorzystany>

    tak więc dalsze wnioski możesz wysunąć sam