PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy można w tym kraju uczciwie dostać dobrą pracę?

  • 1. Data: 2006-03-16 19:53:32
    Temat: Czy można w tym kraju uczciwie dostać dobrą pracę?
    Od: Als <1...@1...pl>

    Od razu odpowiadam na to pytanie - można. Sam jestem żywym przykładem. Od
    czterech lat pracuję w warszawskiej firmie na stanowisku inżyniera serwisu.
    Od początku marca leci mi okres wypowiedzenia, bo kończy się projekt,
    którym się zajmowałem. Z końcem lutego (jak tylko się dowiedziałem o
    wygaszaniu projektu) wysłałem odpowiedź na ogłoszenie o pracy w GW - firma
    w Katowicach, stanowisko kierownika serwisu. We wtorek rozmawiałem z
    prezesem, dzisiaj drugi raz, w niedzielę lecę do Seulu na szkolenie :-)

    Sorki za lekką euforię, ale przyznam, że mnie nosi z radości.

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

    Nogi piłkarzy są ciężkie jak z waty -- Andrzej Zydorowicz, TVP

  • 2. Data: 2006-03-16 21:09:39
    Od: "gsk" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Als" <1...@1...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prezesem, dzisiaj drugi raz, w niedzielę lecę do Seulu na szkolenie :-)
    >
    > Sorki za lekką euforię, ale przyznam, że mnie nosi z radości.

    Gratulacje. Mnie zawsze denerwuje jak ktoś mówi, że trzeba mieć znajomości.
    Ja pracowałam w 5 firmach (w tym trzech bardzo dużych) i nigdy nikt mi nic
    nie załatwiał. To samo dotyczy awansu.
    Pozdrawiam
    Gosia - na urlopie wychowawczym

  • 3. Data: 2006-03-17 07:40:26
    Od: "forest" <g...@w...pl>

    ja dotej pory pracowałem w dwóch firmach, teraz pracuję w trzeciej, branża
    księgowość; więc nie jest aż tak źle

    szkołę wyższą ukończyłem rok temu, baardzo długo uczyłem się jak
    funkcjonować na rodzimym rynku pracy, bo tego mnie na studiach nie nauczyli -
    taka dygresja poza tematem;

  • 4. Data: 2006-03-17 08:08:52
    Od: aumzupici <a...@o...pl>

    Ciesz sie, ze dostales prace z ktorej jestes zadowolony :)
    Natomiast twoje powodzenie absolutnie nie zmienia
    sytuacji na polskim rynku pracy bo ty 1 dystales a 1000 nie dostalo.

    Ja tak sobie mysle, ze kazdy powinien poznac smak bezrobocia
    nawet z wysokich i dobrze platnych stanowisk. Ja sie pozna smak
    porazki i po prostu biedy to czlowiek staje sie lepszy i potrafi
    sie przynajmniej wczuc i zrozumiec sytuacje innychludzi :)

    i bez zastanowieniea nie udziala rad w stylu, ze trzeb apracowac za 860 zł :)

  • 5. Data: 2006-03-17 08:25:22
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl>

    Als <1...@1...pl> zechciał[a] wyrazić opinię:
    > Od razu odpowiadam na to pytanie - można. Sam jestem żywym przykładem. Od

    Gratulacje

    I tak jest .. w firmach ;)

    Ale jż np dostac prace w US albo ZUS.. nie wspominając o pracy w np Urzędzie
    miasta czy gminy .. to zupełnie inna bajka...
    Albo w malej firmie daleko od wielkich miast ;)

    Co nie zmeinai faktu ze czasem ktos dosaje [patrz watek z Kolega który
    wosjsko odrabia]

  • 6. Data: 2006-03-17 08:44:48
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    gratuluję szybkiego załatwienia dobrej pracy.
    Ale zapytam: masz już odpowiednią umowę o pracę (współpracę), na
    jakich warunkach jedziesz na to szkolenie, czy wysoki koszt tego
    szkolenia, być może bezpłatnego, nie zostanie przypadkiem doliczony do
    Twojego przychodu do opodatkowania, a podatek wyniesie skromnych kilka
    tysięcy złotych. Jeszcze umowa o zakazie konkurencji też może być.
    Mam nadzieję, że masz wszystko załatwione od a do z i możesz
    pozostawać w euforii.

    wa

  • 7. Data: 2006-03-17 09:04:26
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 17 Mar 2006 08:25:22 -0000, Piotr Żebrowski napisał(a):

> [...]
    > Albo w malej firmie daleko od wielkich miast ;)
    >
    > Co nie zmeinai faktu ze czasem ktos dosaje [patrz watek z Kolega który

    Hehe :D
    No jestem ciekaw tej "pracy" tam. Ciezko sie bedzie przestawic, bo dotad
    pracowalem 90% w cieplym domku, ale nie omieszkam podzielic sie wrazeniami
    jesli ktos bedzie chcial poczytac ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2006-03-17 15:33:49
    Temat: Re: Czy mo?na w tym kraju uczciwie dosta? dobr? prac??
    Od: "MinSu" <s...@d...cc>

    U?ytkownik "Als" <1...@1...pl> napisaŠŠ w wiadomo?ci
    > We wtorek rozmawiaŠŠem z
    > prezesem, dzisiaj drugi raz, w niedziel? lec? do Seulu na szkolenie :-)
    >
    > Sorki za lekk? eufori?, ale przyznam, ?e mnie nosi z rado?ci.

    Hehe, firma koreanska... tam tak jest - szybko szybko.
    Ja mialem rozmowe rok temu ponad, w piatek, a w poniedzialek zaczalem prace.
    Tez u Koreanczykow :)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-03-17 20:55:42
    Od: Als <1...@1...pl>

    Dnia Fri, 17 Mar 2006 16:33:49 +0100, MinSu napisał(a):

    > Hehe, firma koreanska... tam tak jest - szybko szybko.
    > Ja mialem rozmowe rok temu ponad, w piatek, a w poniedzialek zaczalem prace.
    > Tez u Koreanczykow :)

    Firma jest jak najbardziej polska, tyle że sprzedaje m.in. koreańskie
    wyroby. Jadę na szkolenie techniczne do producenta.

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

    [Humor zeszytów] Nauka przychodziła mu z trudnością, więc ją skończył i
    umarł na suchoty.

  • 10. Data: 2006-03-17 21:04:27
    Od: Als <1...@1...pl>

    Dnia Fri, 17 Mar 2006 09:44:48 +0100, wektor napisał(a):

> [...]
    > tysięcy złotych. Jeszcze umowa o zakazie konkurencji też może być.
    > Mam nadzieję, że masz wszystko załatwione od a do z i możesz
    Sprawy papierkowe mam pozałatwiane - ponieważ u poprzedniego pracodawcy
    leci mi okres wypowiedzenia, u nowego mam umowę-zlecenie (będącą okresem
    próbnym) i umowę przedwstępną (na zapas, żebyśmy się nie rozmyślili ;-) ).
    Szkolenie nie jest bezpłatne (jest dosyć drogie, w końcu to tydzień w Seulu
    w dobrym hotelu) - finansuje je pracodawca (jest to uwzględnione w umowie)
    do spółki z producentem (hotel). Umowy o zakazie konkurencji nie
    podpisywałem i nie było o niej mowy, natomiast podpisałem lojalkę (w końcu
    na dzień dobry inwestycje pracodawcy wyniosły dobre 10tys. zł, nie licząc
    gadżetów typu samochód, laptop itd.). Ogólnie rzecz biorąc pracodawca robił
    bardzo dobre wrażenie, potraktował mnie bardzo poważnie i rzeczowo.
    Tak z innej beczki - wspomniałeś o doliczaniu szkoleń do przychodu -
    spotkałeś się z czymś takim? Ja byłem już na wielu szkoleniach w Polsce i
    nie tylko, drogich jak najbardziej i nigdy nie było mowy o czymkolwiek
    takim. Owszem, jak z tytułu pracy w Wizja TV miałem za darmo telewizję
    cyfrową, to owszem, ale szkolenia? Tym bardziej, jeśli kieruje na nie
    pracodawca? Były wątpliwości co do darmowych szkoleń finansowanych z EFS,
    ale (na szczęście) upadł pomysł doliczania ich do przychodów. Piszę "na
    szczęście", bo jestem lub będę uczestnikiem conajmniej trzech takich kursów
    - dwuletniego kursu niemieckiego, szkolenia z finansowania inwestycji z
    funduszy unijnych i podyplomowych studiów "Audyt systemów informatycznych"
    - nie wypłaciłbym się ;-)

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

    [Humor zeszytów] Oko umieszczone jest w moczodole.