PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy można w tym kraju uczciwie dostać dobrą pracę? › Re: Czy można w tym kraju uczciwie dostać dobrą pracę?
    From: Als <1...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy można w tym kraju uczciwie dostać dobrą pracę?
    Date: Fri, 17 Mar 2006 22:04:27 +0100

    Dnia Fri, 17 Mar 2006 09:44:48 +0100, wektor napisał(a):

    > Witam,
    > gratuluję szybkiego załatwienia dobrej pracy.
    > Ale zapytam: masz już odpowiednią umowę o pracę (współpracę), na
    > jakich warunkach jedziesz na to szkolenie, czy wysoki koszt tego
    > szkolenia, być może bezpłatnego, nie zostanie przypadkiem doliczony do
    > Twojego przychodu do opodatkowania, a podatek wyniesie skromnych kilka
    > tysięcy złotych. Jeszcze umowa o zakazie konkurencji też może być.
    > Mam nadzieję, że masz wszystko załatwione od a do z i możesz
    > pozostawać w euforii.
    Sprawy papierkowe mam pozałatwiane - ponieważ u poprzedniego pracodawcy
    leci mi okres wypowiedzenia, u nowego mam umowę-zlecenie (będącą okresem
    próbnym) i umowę przedwstępną (na zapas, żebyśmy się nie rozmyślili ;-) ).
    Szkolenie nie jest bezpłatne (jest dosyć drogie, w końcu to tydzień w Seulu
    w dobrym hotelu) - finansuje je pracodawca (jest to uwzględnione w umowie)
    do spółki z producentem (hotel). Umowy o zakazie konkurencji nie
    podpisywałem i nie było o niej mowy, natomiast podpisałem lojalkę (w końcu
    na dzień dobry inwestycje pracodawcy wyniosły dobre 10tys. zł, nie licząc
    gadżetów typu samochód, laptop itd.). Ogólnie rzecz biorąc pracodawca robił
    bardzo dobre wrażenie, potraktował mnie bardzo poważnie i rzeczowo.
    Tak z innej beczki - wspomniałeś o doliczaniu szkoleń do przychodu -
    spotkałeś się z czymś takim? Ja byłem już na wielu szkoleniach w Polsce i
    nie tylko, drogich jak najbardziej i nigdy nie było mowy o czymkolwiek
    takim. Owszem, jak z tytułu pracy w Wizja TV miałem za darmo telewizję
    cyfrową, to owszem, ale szkolenia? Tym bardziej, jeśli kieruje na nie
    pracodawca? Były wątpliwości co do darmowych szkoleń finansowanych z EFS,
    ale (na szczęście) upadł pomysł doliczania ich do przychodów. Piszę "na
    szczęście", bo jestem lub będę uczestnikiem conajmniej trzech takich kursów
    - dwuletniego kursu niemieckiego, szkolenia z finansowania inwestycji z
    funduszy unijnych i podyplomowych studiów "Audyt systemów informatycznych"
    - nie wypłaciłbym się ;-)

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

    [Humor zeszytów] Oko umieszczone jest w moczodole.