PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy istnieje możliwość konaktu z PIP na maila bo...

  • 1. Data: 2004-08-07 06:33:15
    Temat: Czy istnieje możliwość konaktu z PIP na maila bo...
    Od: "Tyrael" <t...@t...net>

    mam taki mały problem. Mój nowy kierownik wprowadził właśnie w życie włąsne
    zasady pracy i tak one się prezentują:
    Procedury pracy kasjerek/ów na stanowisku roboczym.

    Obowiązki

    1.Noszenie kompletnego stroju służbowego tzn. białej firmowej koszuli,
    spódnicy, marynarki,spodni
    2.Umyte i uczesane włosy, panie lekki makijaż żadnych kolczyków w nosie i
    duzych w uszach
    3.Zakaz noszenia kluczy na smyczy
    4.Noszenie w widocznym miejscu identyfikatora
    5.Rozmieniamy pieniądze przed rozpoczeciem zmiany
    6.Mówimy każdemu klientowi "dzień dobry" i "dowidzenia" itp.
    7.Osoby ,które mają grafik do 22 lub 21.30 mają obowiązek pomagania
    wrotkarkom w porządkowaniu lini kas .Po rozliczeniu się pracyjący do 22
    roznosza zwroty i porządkuja linie kas.
    8.Po zakończeniu swojej zmiany kasjer/ka ma obowiązek zabrac reklamówki,
    rolki kasowe, wieszaki i zabezpieczenia. Reklamówki i rolki kasowe
    pozostawiamy na kasie głównej. Wieszaki i klipsy zanosimy do sali rozliczeń
    i porządkujemy.
    9.W chwilach wolnych kidy nie obsługujemy żadnego klienta obowiązuje zasada
    porządkowania swojego miejsca pracy tz. mycia taśmy , układania towarów na
    regałach przyległych
    10.Wychodzimy na przerwę w porze wyznaczonej przez kasę główną ,powrót z
    przerwy nalezy zgłosić.
    11.Listy obecności uzupełniamy codziennie ewentualnie co 2 dni. Brak wpisów
    przez 3 dni traktowany bedzie jako nieobezność w pracy. trzy dni
    nieobecności nieusprawiedliwione to zwolnienie z pracy.
    12.niescisłości dotyczace rozliczeń a w szczególności braki powyżej 30zl
    to ustne upomnienie 4 nagana z wpisem do akt. Wszelakie braki powyżej 100
    będa ściągane jednorazowo przy wypłacie.Regularnie/tzn.2razy/ potarzające
    się niedobory 40 zł w górę, zwolnienie.
    13.Nieobecność z tytułu nagłej niedyspozycji lub poważnej choroby zgłaszamy
    na 15 min. przed rozpoczęciem swojej zmiany . (np.telefonicznie)
    14. Urlop na żądanie może być udzielony cztery razy w roku (zasada ta nie
    obowiązuje w soboty i niedziele). Nieobecność w tych dniach będzie
    traktowana jako wolne.
    15.Przychodzimy dokładnie na wyznaczone w grafiku zmiany, jesli dokonamy
    zmiany z inną osoba należy to zgłosić dzień wcześniej kasie głównej.
    16.Wszelkie dodatkowe dni wolne prosze zgłaszać na 2 tygodnie prze.
    17.Wnioski o urlop składamy na 3 miesiące przed planowanym terminem
    18.Pamiętamy również o wydzielaniu darmowych reklamówek.

    ZAKAZ DOPISYWANIA DO LISTY OBECNOŚCI DODATKOWYCH MINUT

    No i tak sie przedstawia ten regulamin. Specjalnie przytoczyłem cały ,
    żeby troszke rozwabić niektórymi punktami. Niestety moim zdaniem kilka
    punktów jest wbrew prawu pracy ale prosze mnie odwieść lub udowodnic taki
    stan. Pracyje codziennie w soboty i niedziele tak samo np. przysługują mi 2
    dni wolne w tygodniu i czesto są to dni w tygodniu - wynika z tego e w
    weekendy praacuje jak w normalne dni (chyba).

    Z poważaniem Tyrael

  • 2. Data: 2004-08-07 07:39:58
    Od: "Agnieszka" <aaagniecha[bezspamu]@o2.pl>

    > 1.Noszenie kompletnego stroju służbowego tzn. białej firmowej koszuli,
    > spódnicy, marynarki,spodni
    Znaczy profesjonalny wyglad - obowiazek noszenia takiego stroju panuje w
    kazdej szanujacej sie firmie.

    > 2.Umyte i uczesane włosy, panie lekki makijaż żadnych kolczyków w nosie i
    > duzych w uszach
    Nie ma nic gorszego niz smierdzaca pani za kasa, ktora na dodatek ma tone
    tapety na sobie i kolczyki w kazdej dziurze...

    > 3.Zakaz noszenia kluczy na smyczy
    Tego nie rozumiem

    > 4.Noszenie w widocznym miejscu identyfikatora
    Podstawa... ja lubie wiedziec kto mnie obsluguje

    > 5.Rozmieniamy pieniądze przed rozpoczeciem zmiany
    W kasie musza byc drobne!!!

    > 6.Mówimy każdemu klientowi "dzień dobry" i "dowidzenia" itp.
    Podstawy kultury.

    > 7.Osoby ,które mają grafik do 22 lub 21.30 mają obowiązek pomagania
    > wrotkarkom w porządkowaniu lini kas .Po rozliczeniu się pracyjący do 22
    > roznosza zwroty i porządkuja linie kas.
    Ktos musi przeciez posprzatac

> [...]
    > rolki kasowe, wieszaki i zabezpieczenia. Reklamówki i rolki kasowe
    > pozostawiamy na kasie głównej. Wieszaki i klipsy zanosimy do sali
    J.w. a co ma zostac balagan na rano?

    > 9.W chwilach wolnych kidy nie obsługujemy żadnego klienta obowiązuje
    zasada
    > porządkowania swojego miejsca pracy tz. mycia taśmy , układania towarów na
    > regałach przyległych
    Sluszny punkt.

    > 10.Wychodzimy na przerwę w porze wyznaczonej przez kasę główną ,powrót z
    > przerwy nalezy zgłosić.
    A wyobrazasz sobie gdy nagle wszystkie kasjerki wychodza na przerwe??

> [...]
    > przez 3 dni traktowany bedzie jako nieobezność w pracy. trzy dni
    > nieobecności nieusprawiedliwione to zwolnienie z pracy.
    Lista obecnosci musi byc wypelniana codziennie!!

> [...]
    > będa ściągane jednorazowo przy wypłacie.Regularnie/tzn.2razy/ potarzające
    Rowniez pracuje przy pieniazkach... u mnie musi byc zgodnosc co do 0,01
    zl...

    > 13.Nieobecność z tytułu nagłej niedyspozycji lub poważnej choroby
    zgłaszamy
    > na 15 min. przed rozpoczęciem swojej zmiany . (np.telefonicznie)
    Dobry punkt

    > 14. Urlop na żądanie może być udzielony cztery razy w roku (zasada ta nie
    > obowiązuje w soboty i niedziele). Nieobecność w tych dniach będzie
    > traktowana jako wolne.
    Zgodne z KP

> [...]
    Zgodne z KP

    > 16.Wszelkie dodatkowe dni wolne prosze zgłaszać na 2 tygodnie prze.
    Nie widze niz razacego

    > 17.Wnioski o urlop składamy na 3 miesiące przed planowanym terminem
    Tez jest ok

    > 18.Pamiętamy również o wydzielaniu darmowych reklamówek.
    Sluszna uwaga... sa klienci ktorzy biora na zapas reklamowki, a przeciez to
    firma za nie placi [dodatkowe koszty], a co srodowisko na nadmiar
    reklamowek??

> [...]
    > dni wolne w tygodniu i czesto są to dni w tygodniu - wynika z tego e w
    > weekendy praacuje jak w normalne dni (chyba).

    Ktore punkty wg Ciebie sa niezgodne z KP? Ja tutaj nie widze nic razacego.
    Raczej jestem w stanie ocenic ze regulamin jest bardzo dobrze napisany,
    jasno w nim i czytelnie wszystko jest ujete. Moze czasem warto sie
    zastanowic zanim sie uderzy do PIP....

    Pozdrawiam

    Aga

  • 3. Data: 2004-08-07 07:54:29
    Od: "Tyrael" <t...@t...net>

    > Zgodne z KP

    pracuje w weekend jak w normalne dni mam na weekend grafik jak w normalne
    dni więc czemu urlopu na żądanie nie moge wziąśc ???

  • 4. Data: 2004-08-07 08:01:39
    Od: "Agnieszka" <aaagniecha[bezspamu]@o2.pl>

    > pracuje w weekend jak w normalne dni mam na weekend grafik jak w normalne
    > dni więc czemu urlopu na żądanie nie moge wziąśc ???

    W Polsce dniami wolnymi od pracy są soboty, niedziele i określone święta. W
    takich dniach świadczenie pracy dozwolone jest tylko w ściśle określonych
    sytuacjach. Między innymi praca w niedziele i święta jest dozwolona w razie
    konieczności prowadzenia akcji ratowniczej, ochrony mienia, usuwania awarii,
    a także w ruchu ciągłym, przy niezbędnych remontach, w transporcie,
    rolnictwie i przy wykonywaniu prac koniecznych ze względu na ich publiczną
    użyteczność i codzienne potrzeby ludności (np. w handlu, usługach,
    gastronomii, hotelach, szpitalach, domach opieki i in.).

    Pracownikowi, który jest zatrudniony w niedziele pracodawca musi udzielić
    innego dnia wolnego od pracy w tygodniu.

    Urlop na żadanie udzielany jest na podstawie wniosku pracownika. Pracodawca
    nie może on odmówić udzielenia takiego urlopu. W art.1672 zapisane jest
    bowiem: Pracodawca jest zobowiązany udzielić na żądanie pracownika i w
    terminie przez niego wskazanym..... Wiec tutaj akurat masz rację.

    Pozdrawiam

    Aga

  • 5. Data: 2004-08-07 15:44:55
    Od: "grzegorz ps" <g...@x...wp.pl>

> [...]
    > bowiem: Pracodawca jest zobowiązany udzielić na żądanie pracownika i w
    > terminie przez niego wskazanym..... Wiec tutaj akurat masz rację.

    Nie do końca tak jest. Było wyjaśnienie w Rzeczpospolitej, że w przypadku
    gdy obecność pracownika jest niezbędna dla normalnej pracy firmy (np.
    bez tej osoby nie można uruchomić sieci komputerowej, otworzyć magazynu,
    zrobić wypłaty i takie tam) pracodawca może odmówić udzielenia tego urlopu.
    Jest to też zabezpieczenie przed przypadkami, gdy firma pracuje np. w piątek
    po Bożym Ciele, i cała załoga składa wniosek o urlop na żądanie.
    A poza tym, pamiętaj, że są też firmy takie jak moja, w których szef nie
    uznaje
    wielu przepisów, między innymi urlopu na żądanie.

    Pozdrawiam
    grzegorz

  • 6. Data: 2004-08-08 17:36:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    Agnieszka wrote:

> [...]
    > bowiem: Pracodawca jest zobowiązany udzielić na żądanie pracownika i w
    > terminie przez niego wskazanym..... Wiec tutaj akurat masz rację.

    Tak, ale...

    Urlopu udziela się w dni robocze, za które uważa się wszystkie dni, z
    wyjątkiem niedziel i świąt określonych w odrębnych przepisach. Dni
    wolnych od pracy wynikających z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym
    tygodniu pracy nie wlicza się do urlopu.

    Zgodnie z cytowanym regulaminem, w takich przypadkach pracownik ma dzień
    wolny. Odnoszę jednak wrażenie, że w tym miejscu regulamin jest
    nieprecyzyjny (na niekorzyść pracodawcy) i skoro nie udzielono urlopu na
    żądanie, nadal sie nalezy..
    ;-)

    M.

  • 7. Data: 2004-08-09 17:37:04
    Od: "fot" <n...@w...pl>

    moim zdaniem jedyny watpliwy punkt, to kwestia urlopu na zadanie - ale tu
    nie jestem pewien, wydaje mi sie, ze problemem sa tu raczej rozne mozliwosci
    interpretowania tego zapisu, niz jawna niezgodnosc