PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy w Krakowie da sie normalnie zarobic ?

  • 1. Data: 2004-08-06 22:53:04
    Temat: Czy w Krakowie da sie normalnie zarobic ?
    Od: gumis <g...@g...pl>

    Czesc,

    czy znacie jakies firmy informatyczne w Krakowie ktore w miare
    rozsadnie placa za prace ? Chcialbym zaoferowac swoja wiedzie
    i doswiadczenie, ale gdzie nie pojde to mowia, ze za duzo
    wymagam, a moim zdaniem wcale nei chce tak duzo, 5 tys + VAT
    czyli jesli firma mialaby placic za pracownika 5 tys. na etat
    to wyszloby okolo 2800 na reke, przeciez to sa marne pieniadze
    dla projektanta/programisty z tytulem mgr. inz. z prawie
    dziesiecioletnim stazem. Zna ktos firme, ktora bedzie mi w stanie
    zaoferowac takie pieniadze nie wymagajac przy tym oduczenia sie
    spania ?:)

    Gumis

  • 2. Data: 2004-08-07 04:55:18
    Temat: Re: Czy w Krakowie da sie normalnie zarobic ?
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > wymagam, a moim zdaniem wcale nei chce tak duzo, 5 tys + VAT
    > czyli jesli firma mialaby placic za pracownika 5 tys. na etat
    > to wyszloby okolo 2800 na reke,

    a co to obchodzi pracodawce :) on wydaje z kasy 6100 zl co miesiac, gdyby przyjal
    twoja oferte, i nawet odliczenie VAT-u, zakladajac, ze ma z czego, nic tu nie
    pomoze. Jest to za duzo, przekraczasz bariery psychologiczne zdecydowanie ( zupelnie
    nie biore pod uwage, co mozna od Ciebie dostac za ta kase, bo to nie ma znaczenia
    chyba nawet w takim przypadku).
    Nie wiem, czy jako zapracowany, nie zauwazyles przypadkem, ze od pewnej chwili pewna
    ilosc ludzi z podobnymi oczekiwaniami i podobnej branzy sie przeniosla do Londynu :)
    Moze to jest adekwatne rozwiazanie. Podobno programisci emigruja w ciagu tygodnia ...

    Wojtek

  • 3. Data: 2004-08-07 06:52:56
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > wymagam, a moim zdaniem wcale nei chce tak duzo, 5 tys + VAT
    > czyli jesli firma mialaby placic za pracownika 5 tys. na etat
    > to wyszloby okolo 2800 na reke, przeciez to sa marne pieniadze

    Zapooomnij.
    Pomijam juz wysokoisc wynagrodzenia (5 tys pln )która w pierwszej chwili
    slyszy pracodawca i przeraza go to, nie zastanawiajac sie wiele - odmawia.
    Moze jakis chwyt marketingowy nalezalo by tu zastosowac ??
    Glówna przyczyna jest tu duze stezenie absolwentów i poszukujacych satazu na
    1 m2.
    Mnie tez cos takiego spotkalo - po rozmowach juz tylko czekalem na
    telefon, zeby 1 stycznia stawic sie w pracy - a tu ZONK ! Byl telefon, ale
    przyjeli trzech stazystów - GRATIS ! A mnie musieliby zaplacic !

    Pozdrrr... Reksio

  • 4. Data: 2004-08-07 06:54:47
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj gumis,

    W Twoim liście datowanym 7 sierpnia 2004 (00:53:04) można przeczytać:

    > czyli jesli firma mialaby placic za pracownika 5 tys. na etat
    > to wyszloby okolo 2800 na reke, przeciez to sa marne pieniadze

    5 kzł brutto to ok. 3500 netto, przynajmniej na początku bo potem
    chyba wpadasz w drugi prób i masz mniej. A zresztą jak chcesz piątkę
    do ręki to możesz powiedzieć 10 kzł, to ich zbije z tropu bo pomyślą
    że musisz być de beściakiem skoro chcesz taką kasę i może
    wynegocjujecie 8 kzł a nie 5 :)) Oczywiście pod warunkiem że będziesz
    pytał w firmach które na to stać, myślę że są takie w Krakowie.

    pzdr
    konlin

    --
    K.O.N.L.I.N.
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "Good morning Worm your honour"

  • 5. Data: 2004-08-07 11:16:36
    Od: "BkackAngel" <b...@g...pl>

> [...]
    > dziesiecioletnim stazem. Zna ktos firme, ktora bedzie mi w stanie
    > zaoferowac takie pieniadze nie wymagajac przy tym oduczenia sie

    maja takie umiejetnosci, na Twoim miejscy juz dawno bym siedziala w UK i
    zbijala kase;)
    w polsce neistety pracodwacy nie doecniaja pracownika, skoro na jego miejsce
    jest mase innych, ktorzy pojda robci za grosze.
    wiec drogi Gumisiu, emigruj naprawde, niech Ci wszyscy doswiadczeni wyjazda
    z pl to potem sie co poniektorym oczy otworza jak juz nie bedzie kogo
    zatrudniac;)

  • 6. Data: 2004-08-07 17:36:50
    Od: "Totik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witaj gumis,
    >
    > W Twoim liście datowanym 7 sierpnia 2004 (00:53:04) można przeczytać:

    > 5 kzł brutto to ok. 3500 netto, przynajmniej na początku bo potem
    > chyba wpadasz w drugi prób i masz mniej.

    ale przedmowca nie pisal o kwocie brutto tylko o calkowitym koszcie
    zatrudnienia, ktory jest wyższy od brutto o kwotę ZUS cz. pracodawcy. Gdy
    pracodawca placi 5K to pracownik dostaje na rękę niecałe 2,8K.
    Taka kwota jest realna w Krakowie. Trzeba tylko znaleźć odpowiedniego
    pracodawcę
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 7. Data: 2004-08-07 18:48:37
    Od: gumis <g...@g...pl>

    Fotech wrote:

    > a co to obchodzi pracodawce :) on wydaje z kasy 6100 zl co miesiac,
    > gdyby przyjal twoja oferte, i nawet odliczenie VAT-u,

    Jak to nawet ? Odliczenie VATu to podstawa, ja chce 5000+VAT, to moim
    zdanie nie sa wcale takie duze pieniadze, na reke wychodzi okolo
    3600, a takie pieniadze to ja zarabialem juz 4 lata temu, fakt, ze
    sie troche zmienilo od tej pory, ale dlatego wlasnie nie zarabiam wiecej
    bo jakby sie nie zmienilo to pewny byloby juz ze 4500 na reke jak znam
    zycie.

    > zakladajac, ze ma z czego, nic tu nie pomoze.

    Jakto zakladajac ze masz z czego ? Przeciez zawsze jest z czego.
    Gdybym ja tylko sobie potrafil wygererowac kosztu vatowskie
    to bylbym szczesliwym czlowiekiem :)

    > Jest to za duzo, przekraczasz bariery psychologiczne zdecydowanie

    Jakie za duzo, to po ch... ja tyle lat studuiwalem ? Czy Tobie sie
    czasem epoki nie pomylily, ustroj w ktorym robol zarabial wiecej
    niz magister juz minal i raczej nie wroci :)

> [...]
    > branzy sie przeniosla do Londynu :) Moze to jest adekwatne
    > rozwiazanie. Podobno programisci emigruja w ciagu tygodnia ...

    Owszem zauwazylem, nawet znam takich ludzi, tyle, ze ja nie chce
    z tego kraju wyjezdzac, dopoki bee mogl tego nie robic to tego nie
    zrobie. To jest ostateczna ostatecznosc !

    Gumis

  • 8. Data: 2004-08-07 21:03:56
    Od: "Pawel P." <pisiu@[nospam]yahoo.com>

    Uzytkownik "gumis" <g...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > i doswiadczenie, ale gdzie nie pojde to mowia, ze za duzo
    > wymagam, a moim zdaniem wcale nei chce tak duzo, 5 tys + VAT

    Jaki znow vat ?

    Pozdr.

    Pawel P.

  • 9. Data: 2004-08-07 21:13:15
    Od: gumis <g...@g...pl>

    Pawel P. wrote:

    > Jaki znow vat ?

    A co to jest faktura to wie ? :P

    Gumis

  • 10. Data: 2004-08-08 01:27:25
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cf388u$t0v$1@news.onet.pl>, gumis wrote:
    > Jakie za duzo, to po ch... ja tyle lat studuiwalem ? Czy Tobie sie
    > czasem epoki nie pomylily, ustroj w ktorym robol zarabial wiecej
    > niz magister juz minal i raczej nie wroci :)

    Zgadza się - teraz mamy ustrój taki, w którym praca jest warta tyle,
    ile ktoś za nią chce zapłacić. W szczególności może to oznaczać właśnie
    "robola", jak to poetycko ująłeś, zarabiającego więcej niż magister.
    W takiej Danii śmieciarz zarabia tyle co programista.

    A w temacie: skoro nikt nie chce Tobie zapłacić tyle, ile byś chciał,
    to możesz: a) zmniejszyć oczekiwania, b) szukać dalej, c) zostać
    pracodawcą i płacić sobie ile tylko dusza zapragnie.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH