PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy doktorant moze isc na bezrobotne ?

  • 11. Data: 2006-03-20 08:01:11
    Temat: Re: Czy doktorant moze isc na bezrobotne ?
    Od: "Inf" <p...@i...pl>

    > Czy osoba bedaca doktorantem (niezatrudniona przez uczelnie) i pobierajaca
    > stypendium naukowe moze "zapisac sie" na bezrobotnego ?

    a mógł byś podac kierunek i uczelnię ?
    jeśli to nie jest przypadek wirtualny oczywiście

  • 12. Data: 2006-03-20 16:04:17
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Nie chodzi o status studenta, tylko o spelnienie warunku
    > "Nie uczy się w szkole z wyjątkiem szkół dla dorosłych lub szkół wyższych
    > systemie wieczorowym albo zaocznym. "

    Nie uczy sie. JEst sluchaczem (tu akurat jestem pewine, bo na swoim
    pierwszym roku bylem na bezrobotnym i bylem tylko sluchaczem a nie
    studentem)

    > (http://www.pup.debica.pl/bezrobot/ prawabez.html)
    >
    > Dodatkowo jest warunek, ze czlowiek musi byc zdolny podjac prace w pelnym
    > wymiarze czasu.

    Jest. Teoretycznie taki problem nie wystepuje.

    ale stypendium to nie PRZYCHOD !!

    Fantom

  • 13. Data: 2006-03-20 16:08:33
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > nie bylbym tego pewnym

    Jezeli moze byc tym bezrobotnym to zasilek bedzie (inne warunki sa
    spelnione)

    > Nieskladkowe... z doktoratu tez sie raczej licza

    Oczywsicie - ale sie licza (widzialem juz niejedna osobe co zabraklo jej np
    2 miesiace takich nieskladkowych)

    > Jakie skladki?
    > Jako student to ma jak najbardziej. Jako doktorant do 26. roku zycia
    > tez. Pozniej uczelnia raczej ubezpiecza doktoranta. Gwoli scislosci -
    > mowimy tutaj o ubezpieczeniu zdrowotnym pozwalajacym korzystac z
    > publicznej sluzby zdrowia, szpitali itp... kwestie typu odszkodowanie za
    > zlamana noge czy zasilek macierzynski to zupelnie rozne sprawy i nie
    > przysluguja one ani z racji bycia studentem, ani doktorantem ani
    bezrobotnym

    Niestety mam tu inne doswiadczenie. Pracowalem sporo czasu na rozliczeniach
    w szpitalu klinicznym. (3 lata temu). I tak naprawde okazalo sie, ze
    studenci NIE SA UBEZPIECZENI, jezeli nie zrobia tego dobrowolnie, lub jezeli
    nie sa pod rodzicami !! Chyba nikt o tym wtedy nie wiedzial ale tak bylo.
    Oczywsicie odpuszczalismy kazdemu, bo z gory zakladalismy, ze jest pod
    rodzicami. Ale sam papier (legitymacja studencka) do tego nie uprawniala wg
    prawa !!

    A wracajac do tematu, to ta osoba nie jest STUDENTEM (sluchacz studiow ma
    inne uprawnienia - czyli zadnych) ! I ma takze powyzej 26 lat.

    Fantom

  • 14. Data: 2006-03-20 16:09:19
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > a mógł byś podac kierunek i uczelnię ?
    > jeśli to nie jest przypadek wirtualny oczywiście

    Jest to mieszanka wirtualna z prawdziwa :) Czyli danych brak.

    Fantom

  • 15. Data: 2006-03-20 18:21:53
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Fantom napisał(a):
> [...]
    > rodzicami. Ale sam papier (legitymacja studencka) do tego nie uprawniala wg
    IHMO kazdy student do 26. roku zycia jest z defaultu podpiety pod rodzicow.
    > A wracajac do tematu, to ta osoba nie jest STUDENTEM (sluchacz studiow ma
    > inne uprawnienia - czyli zadnych) ! I ma takze powyzej 26 lat.
    Zona robi doktorat. Przez pierwsze dwa lata byla podpieta defaultowo pod
    rodzicow (jak i studenci), pozniej uczelnia zaczela oplacac za nia
    skladke zdrowotna (cos ok 200zl chyba)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 16. Data: 2006-03-20 18:29:48
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Zona robi doktorat. Przez pierwsze dwa lata byla podpieta defaultowo pod
    > rodzicow (jak i studenci), pozniej uczelnia zaczela oplacac za nia
    > skladke zdrowotna (cos ok 200zl chyba)

    No to pozytywnie. Nie wiem czy moja hipotetyczna uczelnia bedzie placila
    takie 200 zl.

    Fantom