PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzarność nad Czarnościami › Re: Czarność nad Czarnościami
    From: "yamma" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czarność nad Czarnościami
    Date: Fri, 22 Aug 2003 12:35:52 +0200

    Użytkownik "onsok" <onsok1@wp_.pl> napisał w wiadomości
    news:bi4qa4$ml2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jaja sobie robisz ? :) To chyba oczywiste , ze strona przegrywajaca
    > w procesie cywilnym zwraca koszty procesu stronie przeciwnej
    > art 98 §1k.p.c. z malymi wyjatkami , ale nie liczylbym na nie
    > w typowej sprawie :D. Pracownik i tak jest uprzywilejowany bo ma

    Ależ ja tego nie neguję! Pytam tylko, czy znasz przypadki kiedy sąd pracy
    zasądził od pracownika zwrot kosztów procesu, zwłaszcza że przepis jest
    mniej więcej taki: "Sąd w orzeczeniu kończącym postępowanie w instancji
    rozstrzyga o tych wydatkach, stosując odpowiednio przepisy o kosztach
    sądowych w sprawach cywilnych, z tym że obciążenie pracownika tymi wydatkami
    może nastąpić w wypadkach _szczególnie uzasadnionych_.". Sędzia w przypadku
    przegrania procesu przez pracownika może oczywiście bazując na artykule 98
    k.p.c. zasądzić zwrot kosztów dla pracodawcy ale pokaż mi takiego sędziego,
    który by się na to odważył...
    yamma