PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzarność nad Czarnościami › Re: Czarność nad Czarnościami
    From: "onsok" <onsok1@wp_.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czarność nad Czarnościami
    Date: Fri, 22 Aug 2003 13:39:40 +0200

    yamma wrote:
    > Użytkownik "onsok" <onsok1@wp_.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ależ ja tego nie neguję!

    Nie jestes prawnikiem , prawda ?

    > Pytam tylko, czy znasz przypadki kiedy sąd
    > pracy zasądził od pracownika zwrot kosztów procesu, zwłaszcza że
    > przepis jest mniej więcej taki: "Sąd w orzeczeniu kończącym
    > postępowanie w instancji rozstrzyga o tych wydatkach, stosując
    > odpowiednio przepisy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych, z tym
    > że obciążenie pracownika tymi wydatkami może nastąpić w wypadkach
    > _szczególnie uzasadnionych_.".

    Rozrozniasz okreslenie wydatki do ponoszenia ktorych zobowiazana
    jest strona dokonujaca czynnosci powodujacej wydatki od zwrotu kosztu
    procesow stronie wygrywajacej proces ? Smiem watpic.

    > Sędzia w przypadku przegrania procesu
    > przez pracownika może oczywiście bazując na artykule 98 k.p.c.
    > zasądzić zwrot kosztów dla pracodawcy ale pokaż mi takiego sędziego,
    > który by się na to odważył...

    To nie odwaga lecz obowiazek. Koszty procesu stronie wygrywajacej
    zobowiazana jest zwrocic nawet osoba ktora jest zwolniona , czy
    to z mocy ustawy czy orzeczenia sadowego do ponoszenia kosztow sadowych
    ( art 121 k.p.c.). Nie rozrozniasz podstawowych pojec z zakresu kosztow,
    i stad sa problemy.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok