PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co za paranoja w tym kraju szukac pracy???

  • 1. Data: 2005-07-03 23:35:10
    Temat: Re: Co za paranoja w tym kraju szukac pracy???
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    Użytkownik "MW" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dac8r9$4us$1@inews.gazeta.pl...

    > Przechodzisz do ktoregos tam etapu rozmow... i dopiero na tym etapie
    > rozmawiasz o pieniadzach, jakze wielkie jest zdziwienie dzialu HR, ze
    > chcesz 2
    > razy wiecej niz przewidzieli na to stanowisko...

    Najpierw z praktyki, wszędzie gdzie bywałem temat wynagrodzenia był
    poruszany na samym początku, gość pytał się ile oczekuje a jak nie pytał to
    ja pytałem o jakim przedziale wynagrodzenia mówimy... I nie ma w tym nic
    nietaktownego, umowa pracodawca - pracownik to typowa mowa handlowa gdzie
    najważniejsze jest wynagrodzenie a dopiero potem pozostałe warunki. Na
    jednej rozmowie jak usłyszałem ile mogą zaproponować to spytałem czy gość
    przypadkiem nie żartuje, kiedy upewnił mnie, że nie, wstałem przeprosiłem że
    zajmowałem jego cenny czas, bo mój przyjazd na tą spotkanie był
    nieporozumieniem i wychodziłem. Później, aby oszczędzić sobie rozczarowań
    już przez telefon pytałem grzecznie o jakich kwotach mówimy...

    > Koniec rozmowy... "Szkoda, ze nie jest Pan bezrobotny, bo by Pan przyjal
    > ta
    > prace"...
    I co żałujesz że tam nie pracujesz? To identycznie jak z firmami, które nie
    powiadamiają choćby z automatu, że rekrutacja się zakończyła i Ciebie nie
    wybrano, bo znalazł się (ich zdaniem) ktoś lepszy na to stanowisko. Nic
    tylko się cieszyć, że tam nie pracujesz...

    Wracając do tematu wynagrodzenia, zgodziłem się raz na pracę poniżej swoich
    oczekiwań finansowych i co? I dość szybko przekonałem się, że gadki w stylu
    "firma się teraz rozwija, ale jak już będzie stabilna to pensje zostana
    podniesione" już nie robią na mnie żadnego wrażenia. Zresztą, o szukaniu
    pracy, pracodawcach i ofertach to mógłbym dziś książkę napisać. Swojego
    czasu w poszukiwaniu pracy zrobiłem po Polsce przeszło 200 000 km - słownie
    dwieście tysięcy kilometrów - a przynajmniej tyle przybyło na liczniku
    mojego autka, które przez przeszło rok służyło tylko temu. Nie miałem kasy
    żeby sobie jeździć "prywatnie", a to autko na LPG kosztowało mnie taniej niż
    dojazdy pociągami, zresztą często w nim spałem jak jechałem do innego miasta
    żeby zaoszczędzić na noclegach i takie tam...).

    Tak wiem, że większość pracodawców chciała by dać najniższą krajową, tak
    wiem, że większość "lepszych" ofert jest tylko dla "swoich" (sam powyższego
    niejednokrotnie doświadczylem). Uwierz jednak, są normalni pracodawcy i
    można w tym kraju znaleźć dobrą (uczciwie płatną) pracę nie mając
    znajomości, pieniędzy, ani nawet "wyższego". Problem polega na tym, że jest
    to cholernie trudne i wymaga bardzo dużego samozaparcia w dążeniu do celu.
    Co mogę Ci poradzić? Zacznij szanować siebie, swój czas i pieniądze i
    pamiętaj asertywności nigdy za wiele!

    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623
    Polecam lekturę: http://www.wsp.krakow.pl/papers/f_lamer.html

  • 2. Data: 2005-07-04 09:53:00
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za podniesienie na duchu - bezrobotny ( mam nadzieje, że
    > przejściowo)

    "(...)Każdy stan równowagi jest względny i ma znaczenie tylko w odniesieniu
    do innych form ruchu. (...) wszystko ma charakter przejściowy (...)"

  • 3. Data: 2005-07-04 21:14:17
    Temat: Co za paranoja w tym kraju szukac pracy???
    Od: "MW" <a...@g...pl>

    Przechodzisz do ktoregos tam etapu rozmow... i dopiero na tym etapie
    rozmawiasz o pieniadzach, jakze wielkie jest zdziwienie dzialu HR, ze chcesz 2
    razy wiecej niz przewidzieli na to stanowisko...

    na pytanie dlaczego o tym wczesniej nie rozmawialismy uslyszalem, "ze nie
    pieniadze sa najwazniejsze" i pozwala to blizej poznac czlowieka... (sam nie
    zrozumialem o co biega).

  • 4. Data: 2005-07-04 21:17:05
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: MW [Mon, 4 Jul 2005 21:14:17 +0000 (UTC)]:

    > na pytanie dlaczego o tym wczesniej nie rozmawialismy [...]

    A nie rozmawialiscie zapewne dlatego, ze nie spytales?

    Kira

  • 5. Data: 2005-07-04 21:20:19
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia 04-07-2005 o 23:17:05 Kira <c...@-...pl> napisał:

    > Re to: MW [Mon, 4 Jul 2005 21:14:17 +0000 (UTC)]:

    > A nie rozmawialiscie zapewne dlatego, ze nie spytales?

    Niektórzy twierdzą, że poruszanie samemu tematu pieniędzy jest
    niewskazane... Taki trynd - praca jako środek do samorealizacji, rozwoju
    osobistego itd. Motywacja do pracy: młody, prężny zgrany zespół, ciekawe
    wyzwania itd. Forsa? A po co to komu?

  • 6. Data: 2005-07-04 21:20:31
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    A zrobiles najpierw rozeznanie ile na takim stanowisku mozna dostac na
    poczatek w innych firmach w danym miescie/regionie oraz jaki jest
    przecietny poziom plac w tej firmie?
    aczkolwiek wydaje mi sie ze pytanie o orientacyjne oczekiwania finansowe
    powinno pasc w miare szybko (w tych rozmowach w ktorych uczestniczylem,
    pytano sie o to albo juz podczas wstepnej rozmowy telefonicznej albo na
    pierwszym spotkaniu)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-07-04 21:27:15
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Tomasz Płókarz [Mon, 04 Jul 2005 23:20:19 +0200]:

    > Motywacja do pracy: młody, prężny zgrany zespół, ciekawe
    > wyzwania itd. Forsa? A po co to komu?

    To ja ich zapraszam, z checia dam im do realizacji pare
    faktycznie interesujacych projektow. A potem, rzecz jasna
    jeszcze chetniej, nie zaplace.

    Kira

  • 8. Data: 2005-07-04 21:38:12
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia 04-07-2005 o 23:38:51 Maciej Ślużyński <m...@i...pl> napisał:

    > Jakby tutaj pojawi? si? post w stylu "najpierw zapyta?em o pieni?dze, a
    > dopiero potem o to, co mam robiae", to pewnie zachowaliby?cie si? zupe?nie
    > inaczej...

    A akceptowałbyś odpowiedź: "nie, nie targuję się, na start biorę tyle, ile
    dajecie, a po kilku miesiącach wrócimy do tematu, gdy już będzie jasne dla
    obu stron, co jest warty partner umowy"?

  • 9. Data: 2005-07-04 21:38:51
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Przepraszam za szczerość, ale... pieprzycie wszyscy, jak potłuczeni...

    Nie każdy jest asertywny aż do bólu, a nawet - większość asertywna nie jest.
    Rozmowa o pieniądzach jest ZAWSZE trudna i zazwyczaj dochodzi do niej za
    późno...

    Jakby tutaj pojawił się post w stylu "najpierw zapytałem o pieniądze, a
    dopiero potem o to, co mam robić", to pewnie zachowalibyście się zupełnie
    inaczej...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 10. Data: 2005-07-04 21:52:25
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    wiadomości news:op.sterpywubdn4es@donkichot...

    > A akceptowałbyś odpowiedź: "nie, nie targuję się, na start biorę tyle, ile
    > dajecie, a po kilku miesiącach wrócimy do tematu, gdy już będzie jasne dla
    > obu stron, co jest warty partner umowy"?

    Tak. Ja tak postępuję i nie mam zbyt wielu rozczarowań.

    Zazwyczaj zgadzałem się na propozycje pracodawcy, ale jeśli okazywało się,
    że moja praca jest więcej warta niż jest on w stanie na nią przeznaczyć -
    rozstawaliśmy się.

    I dlatego z mojego CV można odnieść wrażenie, że jestem "job-jumperem" :-)))

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński