PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenia przez pol roku?

  • 1. Data: 2005-07-03 23:09:50
    Temat: Umowa zlecenia przez pol roku?
    Od: "Cadry" <k...@a...inomail.pl>

    Witam wszystkich.
    Od pol roku pracuje w duzej firmie (s.a.) na podstawie umow zlecenie
    podpisywanych co miesiac-dwa. Jestem w pracy codzienie, w okreslonych
    godzinach, wykonuje okreslone czynnosci - w siedzibie i na sprzecie
    pracodawcy. Sa tez pracownicy ktorzy w ten sposob pracuja juz rok.
    Czy takie zatrudnienie jest legalne? Bo na pewno nie jest w porzadku - nie
    mam np. urlopu, zadnego okresu wypowiedzenia itp.
    Z gory dzienki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-07-04 07:10:00
    Temat: Re: Umowa zlecenia przez pol roku?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Cadry napisał(a):
> [...]
    > godzinach, wykonuje okreslone czynnosci - w siedzibie i na sprzecie
    > pracodawcy. Sa tez pracownicy ktorzy w ten sposob pracuja juz rok.
    Na pewno jest czesto praktykowane przez pracodawcow - zanim sie upewnia
    czy pracownik na pewno sie sprawdzi, proponuja umowe-zlecenie. Latwiej
    sie pozniej pozbyc delikwenta. Z tym ze 6m-cy czy rok czasu... to troche
    zbyt dlugo.
    Jesli wykonujesz prace u pracodawcy, na jego sprzecie, w okreslonych
    (wczesniej ustalonych) godzinach i pod jego nadzorem to mozesz wystapic
    (bodajze do sadu pracy) z wnioskiem o uznanie tego okresu jako praca na
    etat. Tyle ze tym samym mozesz pracodawcy podpasc. Inne wyjscie to pismo
    do PIPu - przyjda, skontroluja i sami zasugeruja pracodawcy zmiane umowy
    (nie tylko Twojej ale wszystkich) rownoczesnie nie mowiac mu kto im
    wyslal skarge

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-07-04 10:25:05
    Od: "nsp" <a...@o...pl>

> [...]
    > Czy takie zatrudnienie jest legalne? Bo na pewno nie jest w porzadku - nie
    > mam np. urlopu, zadnego okresu wypowiedzenia itp.

    Poszukaj na googlach w grupach dyskusyjnych "Umowa zlecenie", jest tam jedna
    duza odpowiedz wyjasniająca co to jest :) Jak rowniez umwoa o dzieło i inne
    takie

    A co do Twojego pytania, to raczej nie jest to zwykła umowa zlecenie,Twoim
    zadaniem powinno być wykonanie określonego w Umowie Zlecenia, jesli jestes
    codziennie w pracy w określonych godzinach tak samo jak ci z umową o prace,
    więc pracujesz tak jak na umowe o prace ... i na pewno tak Cie traktują
    jakbyś pracowała na umowe o prace :) Echh

    Odp na Twoje pytanie: To nie jest legalne zatrudnienie

    Pozdrawiam
    A.N.

  • 4. Data: 2005-07-05 17:54:43
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:da9rlr$1o5$1@nemesis.news.tpi.pl Cadry
    <k...@a...inomail.pl> pisze:

> [...]
    > godzinach, wykonuje okreslone czynnosci - w siedzibie i na sprzecie
    > pracodawcy. Sa tez pracownicy ktorzy w ten sposob pracuja juz rok.
    Opisane warunki wykonywania zleceń wyczerpują znamiona wymienione w art. 22
    § 1 KP, zatem zgodnie z art. 22 § 1^1 KP faktycznie pozostajesz w stosunku
    pracy ze wszystkimi wynikającymi z tego konsekwencjami.
    Co do legalności - naruszono art. 22 § 1^2 KP.

    Jotte