PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo sądzicie o wykształceniu? :) › Re: Co sądzicie o wykształceniu? :)
    From: "PROZAiC" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co sądzicie o wykształceniu? :)
    Date: Fri, 9 May 2003 08:03:54 +0200

    leszek wrote:

    > Na głowę żeś upadł ? Chcesz przejśc przez życie bez matury ? Nigdy nie
    > znajdziesz żadnej pracy - nawet na ochroniarza trzeba mieć
    > przynajmniej maturę. Nie rób takich głupstw - będziesz później gorzko
    > załował.

    Ależ bzdury! Słowo "nigdy" ma tu wymowę przeokrutną wręcz.
    Chciałbym Cię jednak Leszku zapewnić, że jest użyte bezpodstawnie.
    Z powodu różnorakich i niezbyt przyjemnych kłopotów w przystani zwanej domem
    rodzinnym,
    nie udało mi się zakończyć nauki w technikum (czego bardzo żałowałem).
    Tak więc wylądowałem narynku pracy z świadectwem ukończenia szkoły
    podstawowej.
    I, cóż za niespodzianka!
    Znalazłem pracę!
    To fakt, jako magazynier, ale 6 miesięcy później byłem już z-cą kierownika i
    miałem pod sobą kilkunastu ludzi.
    Po kolejnych kilku miesiącach odszedłem z firmy, bo zaproponowano mi lepszą
    posadę.
    Zostałem (być może pierwszym w Kosmosie) Key Account Managerem z
    wykształceniem podstawowym
    i zarobkami oscylującymi w granicach 4 - 7 tysięcy zł.

    Co nie znaczy, że radzę rzucić szkołę. Przeciwnie, niemniej należy pamiętać,
    że wykształcenie nie równa się mądrości.
    Prawdę mówiąc, nie rozumiem jakim cudem niektórzy z tu obecnych zdali
    maturę, skoro nie potrafią zbudować poprawnie kilku prostych zdań
    w ojczystym przecież języku.

    PS. Maturę zrobiłem eksternistycznie, ale nie z głodu wiedzy, bo ten
    zaspokajałem bez pomocy szkoły, lecz dla papierka.
    Podobnie jak płatny kurs zarządzania sprzedażą.
    Ktoś chcący się czegoś nauczyć, może to zrobić bez pomocy szkoły (vide
    Edison). ]
    A leń i nieuk i po nastu latach studiów pozostanie głąbem.
    I już.

    pozdrawiam
    PROZAiC