PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co sadzicie o pracy przedstawiciela ubezpieczeniowego - agenta?

  • 11. Data: 2005-10-01 20:06:59
    Temat: Re: Co sadzicie o pracy przedstawiciela ubezpieczeniowego - agenta?
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    W pełni zgadzam się z przedmówcą,sam sprzedaję ubezpieczenia od pięciu
    lat.Musisz przedewszystkim nauczyc się kłamac z uśmiechem na ustach.Ups miałem
    napisac "nie mówic całej prawdy".
    Pozdrawiam serdecznie - Andrzej

  • 12. Data: 2005-10-01 21:01:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2005 22:03:45 +0200, " Shreek" <p...@M...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Sorry, ale jak słyszę takie teksty to tak jakbym słyszał szkolenie dla
    >początkujących agentów.

    A jaką alternatywę widzisz? Nie mieć żadnego zabezpieczenia?

    >Jeśli chcesz porozmawiać o ubezpieczeniach to z miłą chęcią (bo coś o tym
    >wiem), a widzę (może się mylę), że piszesz jak początkujący agent
    >ubezpieczeniowy.

    Nie jestem agentem. :)

  • 13. Data: 2005-10-01 21:26:49
    Od: "Teodor Teodoriusz" <n...@w...pl>

    Dzieki wszystkim za informacje i rady bardo dla mnie cenne.
    Juz wiem ze firmy sprzedajace polisy na zycie nie dla mnie....
    A co sadzicie o takich firmach co ubezpieczaja mienie, (OC, AC, mieszkania
    itd)?
    Np. Hestia, Warta, PZU? Tam tez nie warto teraz zaczynac?

  • 14. Data: 2005-10-01 22:50:05
    Od: Jonasz <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Teodor Teodoriusz napisał:

    > Mam propozycje zostac agentem - przedstawicielem ubezpieczeniowym

    > Co sadzicie o takiej pracy - mozna zarobic?

    Pytałem kiedyś o taką robotę. Sprawa jest dość prosta:
    masz pensję, która nie pokryje nawet benzyny i komórki,
    i premię za wydajność i określone kwoty od _płacących_
    klientów. Gdy klient przestaje płacić ty nie dostajesz
    swojego ułamka.
    Jest jeszcze haczyk: masz narzucone limity naciągniętych
    klientów. Gdy nie wyrobisz limitu, to umowa będzie
    rozwiązana, a twoich klientów przejmie twój szef. I o to
    chodzi! To menadżer ma zarobić, a nie mięso armatnie,
    które spocone i zziajane objeżdża całą rodzinę i kolegów
    jeszcze z podstawówki. To szef ma najtrudniejszą robotę:
    okłamac tak, żebyś tego nie widział, mimo że jest czarno
    na białym w umowie. Twoje kłamstwo jest dużo łatwiejsze,
    bo masz do oszukania staruszki, analfabetów i ludzi
    którzy MUSZĄ wybrać jedną z firm ubezpieczeniowych,
    chociaż wszystkie są tak samo niepotrzebne.

    J.

  • 15. Data: 2005-10-02 09:17:21
    Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jaką alternatywę widzisz? Nie mieć żadnego zabezpieczenia?

    Widzisz, niestety w naszym kochanym kraju wielu obywateli nie ma
    jakiejkolwiek alternatywy do wybrania.
    Zakup ubezpieczenia na jakąś rozsądną SU to nie są małe pieniądze bo jeśli
    ktoś jest w takiej sytuacji jak napisałeś to może sobie w d... wsadzić tanie
    ubezpieczenie tylko na życie. Takim osobom potrzebne jest ubezpieczenie w
    pełnym zakresie, które zabezpieczy ich przed czasową utratą pracy na skutek
    nawet małego uszczerbku na zdrowiu.

    Hmm, dużo by tutaj pisać, ale uważam że zakup ubezpieczenia tylko po to aby
    było mija się zupełnie z celem. Do tych spraw trzeba podejść z pewnym planem
    (a na realizację planów trzeba mieć kasę)...

    > Nie jestem agentem. :)

    No to pudło :-)
    Więc zostaje to, że jesteś albo szkoleniowcem z TU, albo menagerem, albo
    dobrze przekonanym klientem:-)

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 16. Data: 2005-10-02 09:20:48
    Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W pełni zgadzam się z przedmówcą,sam sprzedaję ubezpieczenia od pięciu
    > lat.Musisz przedewszystkim nauczyc się kłamac z uśmiechem na ustach.Ups
    > miałem
    > napisac "nie mówic całej prawdy".

    Ja te tematy odpuściłem już trochę czasu temu ale wciąż się tym trochę
    interesuję i wiem co i jak.
    Pracując w tej branży, robiłem dla pojedynczego TU, robiłem w agencji
    brokerskiej, byłem szkoleniowcem, wiem co się mówi agentom i wiem co się
    mówi menagerom i "dyrektorom".
    Znając strategię działania wielu firm moge powiedzieć tyle, że w tej zabawie
    najmniej chodzi o klienta i agenta.

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 17. Data: 2005-10-02 09:39:01
    Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Teodor Teodoriusz" <n...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:dhmuio$2919$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > mieszkania
    > itd)?
    > Np. Hestia, Warta, PZU? Tam tez nie warto teraz zaczynac?

    To nie jest tak do końca, że nie warto - przemyśl sam jakie masz możliwości.
    Jeśli chodzi o tzw "majątek" to tam są dużo niższe prowizje dla agenta w
    stosunku do tzw "życia". Składki w tych ubezpieczeniach też są realtywnie
    małe - więc efekt sam możesz przewidzieć.
    Pracując w tej dziedzinie ubezpieczeń musisz iść na ilość, czyli ubezpiezać
    jak najwięcej ... a dodatkowo jakoś przywiązywać krąg klientów.
    Sam się zastanów ja płacisz za ubezpieczenie samochodu, bo ja płacę "z
    biegu" czyli jak już wiem, że kończy mi się poprzednie ubezpieczenie i
    przejeżdzam blisko biura (nieważne którego) firmy w której ubezpieczam
    samochód to poprostu się zatrzymuję, wchodzę do biura i płacę (agent mi nie
    jest do tego potrzebny).

    Może na koniec powiem tak:
    Znam ludzi, którzy potrafili rozkręcić się w ubezpieczeniach i robią to do
    dzisiaj ale ich praca teraz wygląda trochę inaczej - musieli zainwestować w
    biuro tak aby zdobyć okolicznych klientów (do ubezpieczeń majątkowych),
    rozwijają swoją działalność o różne usługi finansowe (choćby punkt gdzie
    można płacić rachunki) itd.
    Niestety, większość osób które w trakcie pracy w ubezpieczeniach spotkałem
    były tam tylko przez chwilę - przynieśli do firmy kilku klientów dostali za
    to kieszonkowe i "do widzenia".

    Jeśli podoba Ci się tego rodzaju praca (w końcu to zwykła praca), jeśli masz
    jakiś pomysł na zdobywanie klientów lub masz dostęp do tych potencjalnych
    klientów to sprubój - może Ci się uda. W końcu to jest jakiś biznes i tak
    jak wiele innych może nie wypalić ale i może się rozwinąć (nie jest to łatwy
    rynek bo i wiedzy będziesz musiał zdobyć dużo).
    Mi nie wypalił, ponieważ nie potrafiłem "wciskać kitu" klientowi. Byłem
    dobry w kwestii merytorycznej i dla tego nawet uczyłem innych. Ja mogłem
    rozmawiać o finansach z człowiekiem, który ma kasę i on mógł wybrać jedno z
    wielu moich rozwiązań (i przed takim gościem nie musiałem ukrywać wad tych
    rozwiązań, bo tacy ludzie dobrze wiedzą, że nie ma nic za darmo i bez
    ryzyka) ale niestety nie wszedłem na dobre w ich kręgi ponieważ do nich nie
    należałem (a prawda jest taka, że jeśli przyjedziesz do "dobrego" klienta to
    on najpierw popatrzy na to jakim samochodem przyjechałeś, na to jakiej firmy
    masz garnitur i pióro, a dopiero później Cię wysłucha).

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 18. Data: 2005-10-02 11:51:30
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Oct 2005 11:17:21 +0200, " Shreek" <p...@M...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >pełnym zakresie, które zabezpieczy ich przed czasową utratą pracy na skutek

    Nie chcę tu się rozwodzić nad aspektami socjologicznymi czy finansowymi
    ubezpieczeń; chciałem tylko obalić parę mitów na ich temat, jak to że TU powinny
    "rozdawać" ubezpieczenia na życie bez oceny ryzyka, bo przecież to
    niedopuszczalne, żeby wysyłać człowieka na badania. :)
    Niestety wiedza ludzi na temat ubezpieczeń jest niewielka, a znając choćby kilka
    podstawowych zasad można się łatwiej odnaleźć w tej dość skomplikowanej materii.

    Dlatego polecam stronę Gazety Ubezpieczeniowej: http://www.gu.com.pl/
    A szczególnie dział "OWU" i "Interwencje" oraz działy dot. poszczególnych
    rodzajów ubezpieczeń - to dla potencjalnych klientów. ;)

    >No to pudło :-)
    >Więc zostaje to, że jesteś albo szkoleniowcem z TU, albo menagerem, albo
    >dobrze przekonanym klientem:-)

    Ani to, ani to, a klientem to chyba prawie każdy jest. :)

  • 19. Data: 2005-10-02 12:01:38
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 02-10-2005 o 13:51:30 Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > "rozdawać" ubezpieczenia na życie bez oceny ryzyka, bo przecież to
    > niedopuszczalne, żeby wysyłać człowieka na badania. :)

    Dlatego warto podejść od innej strony do oceny opłacalności tego biznesu
    dla firmy i dla klientów - czyli sprawdzić najprostszy parametr: stosunek
    wypłaconych w danym roku świadczeń przez TU do zebranej składki. Rzadko
    spotyka się takie dane, ja specjalnie nie szukałem, ale gdy przypadkiem
    gdzieś coś takiego się pojawia, to jest to ok. 1:10 :)

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.

  • 20. Data: 2005-10-02 12:04:07
    Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl>

> [...]
    > kilka
    > podstawowych zasad można się łatwiej odnaleźć w tej dość skomplikowanej

    Aaa, no to jeśli chodzi o obalanie mitów to proszę bardzo bo fakt faktem,
    wiedza przeciętnego człowieka jest na ten temat znikoma.

    Ja tam zawsze lubię porównać ubezpieczenie na życie i NNW z samochodowym
    AC - tutaj już ludzie się przyzwyczaili, że nawet jeśli będą płacić 10lat
    składki AC a samochodu nie rozbiją a pozbędą się go ze starości to nikt im
    za te składki nie kupi nowego.
    I to jest proste.
    Niestety TU w swojej pazerności gromadzenia jak największej ilości kasy
    zaczęły kombinować z dokładaniem do polis jakiś niejasnych funduszy itp. co
    niestety wpłynęło negatywnie na wizerunek ubezpieczeń osobowych.

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311