PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo robic na studiach? ( IT ) › Co robic na studiach? ( IT )
    From: "Nothingman" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Co robic na studiach? ( IT )
    Date: Fri, 24 Aug 2007 23:01:14 +0200

    Witam!

    Chodzi mi mianowicie o taki fakt, ze gdy wpisze w wyszukiwarke fraze podobna
    do np. "IT praca" wyskakuje mi pelno artykulow mowiacych o tym, ze dla
    informatykow nie bedzie brakowalo pracy w najblizszych latach... ALE osoby
    bez doswiadczenia tylko po studiach nawet na dobrej uczelni beda mialy
    ogromne trudnosci ze znalezieniem pracy... Czy tez opinie skarzacych sie
    pracodawcow, ze brakuje wykwalifikowanych absolwentow uczelni... Pisza o
    tym, ze uczelnie ogolnie sa do d..., bo nie ucza wiedzy praktycznej tylko
    teoretycznej... Ogolnie kazdy artykul konczy sie tym, ze na studiach trzeba
    miec pokonczone praktyki, bo bez tego to w IT bedzie strasznie ciezko
    zarobic na chleb...

    Zastanawiam sie co ma robic tak naprawde student, by potem nie byc w
    oplakanej sytuacji??? Na co Waszym zdaniem zwracaja uwage pracodawcy?

    No to niby wszystko wydaje sie oczywiste... Na studiach szukac praktyki...
    No to szukamy... Na www.infopraca.pl w moim wojewodztwie (Dolny Slask)
    ostatnie 2 miesiace, praktyki w IT:

    IT- bazy danych -> 0 ofert
    IT- Hardware -> 0 ofert
    IT- Konsulting -> 0 ofert
    IT Programowanie -> 2 oferty
    IT Project Managment -> 0 ofert

    Jak widac, ciezko z praktykami... A Dolny Slask to po za Mazowieckim ogolnie
    chyba najwiecej miejsc pracy ma..... A studentow informatyki i pasjonatow to
    z roku na rok przybywa....

    Moje pytanie ogolnie jest takie - co zrobic, zeby moje CV wybilo sie chociaz
    troche nad tym stosem innych u jakiegos pracodawcy, gdy bede po studiach???

    Czy certyfikaty jakos sie mocno licza (oczywiscie mowie tutaj o jakis
    profesjonalnych microsoftu, cisco ibm itd.) ???

    Czy postawic mimo wszystko na wiedze i samemu sie uczyc? I po prostu
    'popisac' sie wiedza w przyszlosci na rozmowie kwalifikacyjnej czy moze na
    jakis testach o ile takowe sa robione...

    Czy moze sa jakies typowo praktyczne szkolenia informatykow (tzn. w
    poszczegolnych dziedzinach)??? Ja moge sam placic za praktyki, nie wymagam
    tego, zeby jeszcze ktos mi placil, za malo umiem...

    Co wlasciwie powienienem robic? Nie jestem jeszcze na IV lub V roku, by
    startowac do pracy (zreszta tam tez wola, zeby juz ktos wczesniej pracowal
    lub mial praktyki) - bo juz od tych lat sie pokazuje ogloszenia - ale jak
    sie domyslam to tez dla bardziej doswiadczonych....

    Moze jestem za glupi, ale prosze o jakies wskazowki...

    Pozdrawiam i przepraszam za taki chaotyczny post..
    Nothingman