PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co jest zlego w checi pracy "dla pieniedzy" ?

  • 21. Data: 2005-04-25 16:58:36
    Temat: Re: Co jest zlego w checi pracy "dla pieniedzy" ?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jackare napisał(a):

    > Wiem ze u potencjalnych pracodawcow jest to nie najlepiej odbierane podczas
    > rekrutacji.

    Podświadomie jakoś uważam, taką osobę za mniej godną zaufania
    (przynajmniej dopóki nie poznam zasad moralnych, którymi się
    ona kieruje). Szybko moze się okazać, że ta osoba wystawi mnie
    do wiatru, albo będzie działać na moją szkodę, jeżeli tylko zwietrzy
    w tym kasę.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...p

  • 22. Data: 2005-04-25 17:05:08
    Temat: Re: [OT] Re: Co jest zlego w checi pracy "dla pieniedzy" ?
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: T.Omasz [Mon, 25 Apr 2005 18:57:38 +0200]:

    > (gdybym mówił a nie pisał, mógłbym mówić na tyle niewyraźnie,
    > że pewien błąd w słowie, które przychodzi mi do głowy, a nie
    > jestem pewien jego pisowni i nie chce mi się sprawdzać, byłby
    > niezauważony - więc odpowiem po polsku)

    Luz, do tej pory pamietam jak ze swoim "komputerowo-filmowym"
    angielskim zostalam z dnia na dzien wrzucona w srodowisko, w
    ktorym tenze angielski byl jedynym jezykiem, ktory pi razy oko
    znali wszyscy ;) Znaczy konkretnie Polacy, Holendrzy plus
    Amerykanie (im najlatwiej bylo mowic, najtrudnej rozumiec :>).

    I wtedy wlasnie mniej wiecej sie tak rozmawialo, tyle, ze
    trzeba to bylo skrzetnie ukrywac bo jednak sluzbowe to bylo
    -- ubaw w sumie po pachy czasami byl :)

    > Jeśli chodzi o mnie, to nie uwazam za coś niezwykłego lubienia
    > ludzi myslących inaczej. Zdarzało mi się prywatnie wymieniać się
    > mp3jkami z ludźmi, których poglądy okrutnie wysmiewałem na grupie
    > dyskusyjnej (w czasie transferu plików) :)

    Nom, a ja jednego z najlepszych od paru lat juz kumpli
    poznalam zrac sie z nim jak diabli na jakis temat gdzies
    na IRCu ;)

    > I agree, subject modified, we can continue :)

    Ok, let's go ;) Polish or English? ;)

    Kira

  • 23. Data: 2005-04-25 17:23:10
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2005 18:56:25 +0200, Kira <c...@e...pl> napisał:

    > Ma jak cholera. Kolezenskosc z zasady jest niekomercyjna.

    Zgoda (że jest). Można jednak być koleżeńskim tak po prostu, bez związku z
    pracą i jej celem. Można nawet nielubianą prace osładzać sobie przy pomocy
    zacieśniania więzów kolezeńskich z wspólpracownikami.)

    > A to juz tlumaczylam: jak robi cokolwiek zeby tylko miec
    > ten szmal w garsci, to czesto gesto zlapie sie za cos, co
    > mu mniej odpowiada ale jest lepiej platne.

    No i dla Ciebie oczywiste jest, że bedzie to robił źle? Nie zatrudniłabyś
    laureata konkursu szopenowskiego w swej knajpie w charakterze
    akompaniatora do kotleta, jeśli z jakichś sobie znanych powodów chiał u
    Ciebie pracować?

    > I to sie bardzo ladnie na efektywnosc przeklada. Glownie
    > dlatego, ze jak czlowiek lubi to co robi, to ma do danej
    > sprawy podejscie ciut z boku, bardziej kreatywne, chwile
    > dluzej sie zastanowi "bo gdziestam czytalem ze to mozna
    > tez tak i moze bedzie lepiej?".

    Znakomita większość prac (tych tzw. umysłowych również) nie wymaga
    absolutnie żadnej kreatywności. Komputer to jest takie samo narzedzie jak
    młotek.

    > Nie da sie zbudowac faktycznie dobrych relacji, jesli
    > ich podstawa jest wylacznie chec dostania forsy. Do tego
    > trzeba takich pierdul jak wspolne tematy, dobra atmosfera
    > we wzajemnych kontaktach.
    >
    > Mozna symulowac, czemu nie. Ale to nie to samo jest.

    Poprawiam się: wystarczą poprawne relacje, w większości przypadków. A
    większość ludzi nie musi wkładać żanego wysiłku w zbudowanie i
    utrzymywanie poprawnych relacji.

    --
    Niech żyją ci, co powinni, a resztę niech trafi szlag!
    <prywatnie pisz do mnie na serwer pocztowy gazeta.pl>

  • 24. Data: 2005-04-25 17:28:00
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2005 18:58:36 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    napisał:

> [...]
    > ona kieruje). Szybko moze się okazać, że ta osoba wystawi mnie
    > do wiatru, albo będzie działać na moją szkodę, jeżeli tylko zwietrzy

    Jezeli z pytań zadanych na rozmowie przez takiego kandydata nie
    wynikałoby, że interesują go perspektywy awansu, system motywacyjny i tym
    podobne, to zadanie mu paru pytań związanych z tym, jak widzi możliwość
    wyciągnięcia duzej kasy właśnie z tej firmy, mogłoby chyba potwierdzić lub
    rozwiać te wątpliwości.

  • 25. Data: 2005-04-25 17:36:22
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: T.Omasz [Mon, 25 Apr 2005 19:23:10 +0200]:

    > Można nawet nielubianą prace osładzać sobie przy pomocy
    > zacieśniania więzów kolezeńskich z wspólpracownikami.)

    Co nie zmienia tego, ze sama praca nie bedzie satysfakcji
    dawala, a to sie nadal odbije na jej jakosci.

    > No i dla Ciebie oczywiste jest, że bedzie to robił źle?

    Jest dla mnie oczywiste ze bedzie to robil gorzej niz ten,
    kto lubi to robic. Dla Ciebie nie?

    > Nie zatrudniłabyś laureata konkursu szopenowskiego w swej
    > knajpie w charakterze akompaniatora do kotleta, jeśli
    > z jakichś sobie znanych powodów chiał u Ciebie pracować?

    Zdecydowanie nie :))) On sie bedzie stresowal ze zamiast
    byc podziwiany -- maja go wszyscy w nosie, ja sie bede
    stresowac, ze on lata zestresowany i strzela fochy, a
    klienci beda sie stresowac ze cos ten przygrywajacy im
    facet gromy spod brwi rzuca na nich... ;) Odpada :>

    > Znakomita większość prac (tych tzw. umysłowych również)
    > nie wymaga absolutnie żadnej kreatywności.

    A tu sie nie zgodze nigdy w zyciu. Kreatywnosc to nie sa
    jakies udziwnienia, tylko najzwyczajniej w swiecie taka
    umiejetnosc spojrzenia na costam z roznych punktow widzenia
    -- a do tego to niestety trzeba nie tylko wiedziec, co sie
    robi, ale tez miec ochote sobie spojrzec.

    Nawet ksiegowosc bywa kreatywna... ;) Serio. Bo mozna ja
    odwalic poprawnie i tyle, a mozna costam podpowiedziec,
    gdziestam cos zasugerowac i od razu inna kwota leci do
    urzedow -- jak najzgodniejsza z prawem, ale przemyslana
    i na korzysc pracodawcy.

    Lapiesz?

    > Komputer to jest takie samo narzedzie jak młotek.

    Moj komputer nie ma drewnianej raczki... ;)

    > Poprawiam się: wystarczą poprawne relacje, w większości
    > przypadków.

    A to juz moje prywatne zboczenie ze ja nie lubie jak cos
    jest "poprawne". Ja lubie jak to dziala i spelnia rozne
    oczekiwania roznych ludzi. Stad jak dla mnie dobor zespolu
    pod katem charakteru i podejscia do pracy stoi mniej wiecej
    na rowni z kwalifikacjami.

    Kira

  • 26. Data: 2005-04-25 17:37:41
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    T.Omasz napisał(a):

> [...]
    > wyciągnięcia duzej kasy właśnie z tej firmy, mogłoby chyba potwierdzić lub

    Możliwe. Nie jestem rekrutującym, ot taki zwykły ze mnie szaraczek. :)
    Mimo wszystko jednak osoba która powie 'chcę pracy bo chcę zapewnić
    swojej rodzinie jak lepsze warunki bytowe' brzmi o wiele ładniej.
    Być może to przez to, że sam pomału w takich kategoriach
    (założenie rodziny) zaczynam rozpatrywać swoją przyszłość. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...p

  • 27. Data: 2005-04-25 17:38:13
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: T.Omasz [Mon, 25 Apr 2005 19:28:00 +0200]:

    > to zadanie mu paru pytań związanych z tym, jak widzi możliwość
    > wyciągnięcia duzej kasy właśnie z tej firmy, mogłoby chyba
    > potwierdzić lub rozwiać te wątpliwości.

    I myslisz, ze jak zamierza Cie kantowac, to po takim pytaniu
    od reki Ci to powie zebys wiedzial na czym stoisz? ;)

    Kira

  • 28. Data: 2005-04-25 17:55:44
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2005 19:38:13 +0200, Kira <c...@e...pl> napisał:

    > Re to: T.Omasz [Mon, 25 Apr 2005 19:28:00 +0200]:

    > I myslisz, ze jak zamierza Cie kantowac, to po takim pytaniu
    > od reki Ci to powie zebys wiedzial na czym stoisz? ;)

    Gdyby zamierzał, napisałby mi już w LM, że po prostu jego marzeniem jest
    otrzymanie bukietu kwiatów od prezesa własnie mojej firmy w
    dwudziestopięciolecie pracy w niej.

  • 29. Data: 2005-04-25 18:57:47
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    Jackare napisał(a):

    > IMHO wlasnieplaca jest chyba najlepszym motywatorem do pracy

    IMHO to zainteresowania, hobby. Od takiego pracownika mozna oczekiwac,
    ze bedzie na biezaco w branzy, chetnie pojedzie na szkolenie,
    zapamieta co tam bylo mowione itd.

    Robert

  • 30. Data: 2005-04-25 21:25:47
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...bez.spamu..pl>
    napisał w wiadomości news:d4ivo1$gt9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Alez nic zlego nie ma. I dlatego ludzie, ktorzy chca pracowac dla pieniedzy
    zakladaja wlasne firmy.

    sz.