PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawa sytuacja...

  • 1. Data: 2003-03-11 12:45:36
    Temat: Ciekawa sytuacja...
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Witam,

    Mam taka sytuacje, ze bylem zatrudniony przez pewna firme dwa i pol
    miesiaca(styczen - kwiecien), potem pracowalem trzy i pol (maj -
    sierpien)gdzie indziej (umowy o prace, okresy probne) nastepnie bylem
    zarejestrowany w Urzedzie Pracy jakis czas, potem pracowalem jakies pare
    tygodni na umowe zlecenie, potem znowu Urzad Pracy i wyrejestrowanie(nie ma
    znaczenia) ale w pewnym momencie odzywa sie ta pierwsza firma z informacja
    ze przez ich pomylke (w ksiegowosci) w ogole nie zostalem zwolniony... ze u
    nich w papierach bylem zatrudniony do konca roku, wszystkie ubezpieczenia,
    zus itp. za mnie placili... Dali mi nowe swiadectwo pracy, stare im oddalem
    bo mi sie to generalnie oplacalo... Tylko teraz nie wiem czy nie bede mial
    problemow z ponownym zarejestrowaniem sie w Urzedzie Pracy, przeciez wedlug
    moich papierow bylem jednoczesnie zatrudniony i rejestrowalem sie w Urzedzie
    Pracy, czy moga z tego wyniknac jakies prawne konsekwencje dla mnie? Czy
    ktos mial podobna sytuacje?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-03-11 13:36:41
    Temat: Re: Ciekawa sytuacja...
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

    Użytkownik "Michal Sz." <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Mam taka sytuacje, ze bylem zatrudniony przez pewna firme dwa i pol
    > miesiaca(styczen - kwiecien),
    [ciach]
> [...]
    > nich w papierach bylem zatrudniony do konca roku, wszystkie ubezpieczenia,

    Zaraz, zaraz... Placili ubezpieczenia, ale czy wszystkie? Te, ktore placi
    pracownik tez? Ale potwierdzen, ze dostales pensje nie maja? Tak sie
    domyslam, no bo skad?
    Czy to chodzi o zeszly rok? A czy PIT-11 do rozliczenia rocznego tez juz Ci
    dali? Podatek tez odprowadzali do urz. skarb. od kwietnia do konca roku?

> [...]
    Urzedzie
    > Pracy, czy moga z tego wyniknac jakies prawne konsekwencje dla mnie? Czy
    Nie mialam. Nie rozumiem, jak to mozliwe, ze firma nie zauwazyla, ze placi
    za duzo tzw. ogolnie zus-u i to przez tak dlugi okres czasu. No chyba, ze ma
    baaaaardzo duzo pracownikow.
    A przedkladales w urzedzie pracy stare (to pierwsze) swiadectwo pracy?
    Zostawiales gdzies jego ksero, np. u kolejnego pracodawcy...?
    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2003-03-11 15:27:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Michal Sz." <v...@p...fm> wrote in message
    > Dali mi nowe swiadectwo pracy, stare im oddalem
    > bo mi sie to generalnie oplacalo...

    Ale żeś się wkopał.

  • 4. Data: 2003-03-11 15:31:37
    Temat: Odp: Ciekawa sytuacja...
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk <k...@b...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4kolc$dop$...@d...ceti.com.pl...

> [...]
    Ci
    > dali? Podatek tez odprowadzali do urz. skarb. od kwietnia do konca roku?

    Tak. Placili od stycznia co bylem zatrudniony do konca roku (a faktycznie
    pracowalem do kwietnia).
    Wszystkie, te co pracownik tez.
    Dostalem PIT-11 nawet szybciej niz inni pracownicy tej firmy, firma jest
    dosc renomowana i znana... ;)

> [...]
    > A przedkladales w urzedzie pracy stare (to pierwsze) swiadectwo pracy?
    > Zostawiales gdzies jego ksero, np. u kolejnego pracodawcy...?

    Tak, w urzedzie pracy przedlkladalem swoje poprzednie swiadectwo pracy od
    nich i innych pracodawcow, dlatego byli tacy w szoku, nie zarejestrowali
    mnie i kazali przyniesc formularze Rmua od tego pracodawcy...! A i
    zostawialem xero swiadectwa u innego pracodawcy...
    Dziwna sytuacja, dodam jeszcze ze z urzedem skarbowym sie dopiero
    rozliczam...zanioslem pit i zobacze co z tego wyniknie...

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-03-11 15:46:14
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Ale żeś się wkopał.

    nic takiego sie nie stalo
    wynika z tego ze caly ZUS, podatek byl placony, pensja pewnie tez lub
    zostala wyrownana?? zglos sie du PUP, przedloz korekte swiadectwa pracy,
    skoro dostales wynagrodzenie za maj-grudzien to pewnie bez problemu zwrocisz
    zasilek (o ile go dostales) a urzad wznowi postepowanie (wiem strasznie
    brzmi, ale to tylko formulka).
    nastepnie jest decyzja o zwrot kasy i po uprawomocnieniu sie decyzji mozesz
    sie od nowa zarejestrowac.
    napisz w ktorym urzedzie sie rejestrowales: skierki, rawa, brzeziny,
    zyrardow, sochaczew czy lowicz? (IP masz z dawnego skierniewickiego)

    Jean

  • 6. Data: 2003-03-11 16:04:05
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

> [...]
    > pracowalem do kwietnia).
    > Wszystkie, te co pracownik tez.
    > Dostalem PIT-11 nawet szybciej niz inni pracownicy tej firmy, firma jest

    Czyli na pit-11 ujeli cale Twoje wynagrodzenie, ktore niby otrzymales przez
    caly tamten rok, od stycznia do grudnia. Ale w renomowanej i znanej ;)
    firmie taki balagan? No niby kazdemu moze sie zdarzyc...

> [...]
    > mnie i kazali przyniesc formularze Rmua od tego pracodawcy...! A i
    > zostawialem xero swiadectwa u innego pracodawcy...

    Czyli w urzedzie pracy maja Twoje poprzednie swiadectwo? A jak byles po
    kwietniu zarejestrowany to otrzymywales zasilek? Jak juz tej wersje chcesz
    propagowac, ze tak to niefortunnie ujme, to powinienes wszedzie te
    swiadectwa wymienic, ale moim zdaniem wyjdzie, ze "klamales", no chyba, ze
    uwierza, ze faktycznie nie pracowales tam...

    > Dziwna sytuacja, dodam jeszcze ze z urzedem skarbowym sie dopiero
    > rozliczam...zanioslem pit i zobacze co z tego wyniknie...
    Ten roczny juz zaniosles? Wychodzi na to, ze w ciagu roku byles zatrudniony
    jednoczesnie w dwoch miejscach pracy (maj-sierpien), w kazdym z tych miejsc
    potracali Ci tzw. kwote wolna od podatku w wys. cos ok. 43 pln z groszami
    chyba, a mogli tylko w jednym zakladzie pracy, wiec tu juz moze byc do
    zwrotu ta kwota... chyba, ze masz jakies odliczenia, to ta kwota "zginie"...
    To moze jeszcze nie byc duzym problemem.
    Ale z tym urzedem pracy to bym sie obawiala. Oddadza Ci tamto "stare"
    swiadectwo?
    Generalnie powinienes dazyc do tego, zeby wszystkie te "stare" swiadectwa
    pracy zostaly powymieniane, bo nigdy nic nie wiadomo...
    Kasia

  • 7. Data: 2003-03-11 17:07:19
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Jean" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > napisz w ktorym urzedzie sie rejestrowales: skierki, rawa, brzeziny,
    > zyrardow, sochaczew czy lowicz? (IP masz z dawnego skierniewickiego)

    Słusznie odkręcaj to jak najszybciej.
    A wypłatę za te miesiące "pracy" dostałeś, czy poszła gdzieś "w kieszeń".

  • 8. Data: 2003-03-11 20:11:34
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik KK <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4l54j$jdd$...@a...dialog.net.pl...

    > Słusznie odkręcaj to jak najszybciej.
    > A wypłatę za te miesiące "pracy" dostałeś, czy poszła gdzieś "w kieszeń".
    Nie dostalem wlasnie zadnej wyplaty! Jak sie spytalem co sie dzialo z tymi
    pieniedzmi co powinienem dostawac to po prostu "pomylka komputera" i nikt
    tych pieniedzy nie pobieral... tyle wiem :(

  • 9. Data: 2003-03-11 20:16:48
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk <k...@b...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4l19m$l5f$...@d...ceti.com.pl...

> [...]
    > caly tamten rok, od stycznia do grudnia. Ale w renomowanej i znanej ;)
    > firmie taki balagan? No niby kazdemu moze sie zdarzyc...

    Ano.

> [...]
    > swiadectwa wymienic, ale moim zdaniem wyjdzie, ze "klamales", no chyba, ze
    > uwierza, ze faktycznie nie pracowales tam...

    Nigdy wczesniej nie dostawalem zasilku, generalnie jestem studentem zaocznym
    i dlatego takie motanie bylo z praca i urzedem pracy...
    Ale nie wiem czy mi wymienia... watpie zeby tak po prostu oddali mi "stare"
    swiadectwo pracy...

> [...]
    > Generalnie powinienes dazyc do tego, zeby wszystkie te "stare" swiadectwa
    > pracy zostaly powymieniane, bo nigdy nic nie wiadomo...

    Tak, roczny pit zanioslem i odliczalem pare rzeczy to mi utna za ten okres
    co bylem zatrudniony u drugiego pracodawcy i nie bede musial doplacac...
    Probowac zrobic cos w kwestji zeby mi oddali moje "stare" swiadectwo pracy?
    Co masz na mysli mowiac "bo nigdy nic nie wiadomo..." jezeli te swiadectwa
    nie zostana powymieniane? Chyba zrezygnuje z proby zarejestrowania sie w
    urzedzie pracy... ale pewnie kiedys do tego dojdzie... Hmm... sam juz nie
    wiem...

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-03-11 20:19:19
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik Jean <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4l0ch$hh5$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > napisz w ktorym urzedzie sie rejestrowales: skierki, rawa, brzeziny,
    > zyrardow, sochaczew czy lowicz? (IP masz z dawnego skierniewickiego)

    Wynagrodzenia nie dostalem, zasilku nigdy nie dostawalem...
    A o co chodzi z ta korekta? Mam tylko drugie swiadectwo pracy a oni tam maja
    moje dwa swiadectwa pracy od tego pracodawcy i jeszcze innego...
    Jesli chodzi o urzad to dokladnie jeden z tych co wymieniles... ;)