PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rejestracja w urzedzie pracy.

  • 1. Data: 2003-03-11 09:56:30
    Temat: Rejestracja w urzedzie pracy.
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Witam.
    Mam kilka pytań dotyczących rejestracji w urzędzie pracy.
    We wrześniu ubiegłego roku skończyłem 3-letnie studia inżynierskie i
    rozpocząłem uzupełniające magisterskie. Jednak postanowiłem je zakończyć po
    1 semestrze. I teraz mam pierwsze pytanie: kiedy mogę zarejestrować się w
    urzędzie pracy? Jeżeli zostane skreślony z listy studentów, czy może już
    teraz i po prostu nie przyznawać się że jeszcze przez kilka tygodni będę
    posiadał status studenta?
    Kolejne pytanie: czy wogóle jest sens się rejestrować? Jakie są
    korzyści(oprócz ubezpieczenia) a jakie wady? Czy uzyskam status bezrobotnego
    absolwenta jeżeli dyplom otrzymałem pół roku temu i dopiero teraz się
    rejestuje? I ostatnie pytanie: jak już pójde sie zarejestrować to jakie
    dokumenty musze wziąść ze sobą.
    Pytam o to wszystko tutaj bo niestety nie moge sie dodzwonić do urzędu
    pracy.
    Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawaim
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-03-11 10:51:17
    Temat: Odp: Rejestracja w urzedzie pracy.
    Od: "tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik Grzegorz <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4kbsb$rok$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    po
    > 1 semestrze. I teraz mam pierwsze pytanie: kiedy mogę zarejestrować się w
    jezeli faktycznie juz zakonczyles ta edukacje to mozesz sie zarejestrwac

    Jeżeli zostane skreślony z listy studentów, czy może już
    > teraz i po prostu nie przyznawać się że jeszcze przez kilka tygodni będę
    > posiadał status studenta?

    napewno podpiszesz oswiadczenie ze to co wpisales do kart rejestracyjnej
    jest zgodne ze stanem faktycznym. wybor nalezy do ciebie

    > Kolejne pytanie: czy wogóle jest sens się rejestrować? Jakie są
    > korzyści(oprócz ubezpieczenia) a jakie wady?

    korzysci sa takiej ze moze sie trafic ze znajda ci prace, ubezpiecza, dadza
    mozliwosc skorzystania ze szkolenia lub stazu

    > Czy uzyskam status bezrobotnego
    > absolwenta jeżeli dyplom otrzymałem pół roku temu i dopiero teraz się
    > rejestuje?

    status absolwenta nalezy ci sie przez rok od daty widniejacej na dyplomie i
    niema znaczenia kiedy sie zarejestrujesz

    > I ostatnie pytanie: jak już pójde sie zarejestrować to jakie
    > dokumenty musze wziąść ze sobą.

    dowod osobisty, dyplom, i wszystkie druki ktore dostaniesz w urzedzie czyli
    karta rejestracyjna, dokumenty zgloszeniowe do ubezpieczenia i pare innych
    jeszcze swistkow

    > Pytam o to wszystko tutaj bo niestety nie moge sie dodzwonić do urzędu
    > pracy.
    > Z góry dzięki za pomoc

    n/p

    tomek

  • 3. Data: 2003-03-11 10:54:40
    Od: " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl>

    Jestem ubiegłoroczna absolwentką i od miesiaca zarejestrowana bezrobotna.
    Wydaje mi sie, ze warto sie zarejestrowac przynajmniej dla ubezpieczenia. Nic
    nie tracisz, jedynie kilka godzin co miesiac kiedy musisz sie
    zglaszacna "potwierdzenie gotowości do podjecia prtacy", jak to sie pieknie
    nazywa.
    Dokumenty: dostaniesz tam karte rejestracyjna do wypełnienia, weż dowód
    osobisty, dyplom ukonczenia szkoły, nr NIP i ostatnią umowę jeśli pracowałes.
    Status absolwenta bedziesz miał przez rok od otrzymania dyplomu, takze wydaje
    mi się, ze jeszcze przez poł roku. Jako absolwenr mozesz w ramach 1 Praca
    skorzystac z stazy, w marcu maja byc pieniadze, moze akurat bedziesz mógł z
    czegoś skorzystac. A sa jeszcze kursy, ale w sumie nie liczylabym na wiele ze
    stroy Urzedu :)
    pozdrawiam
    bezrobotna absolwentka

  • 4. Data: 2003-03-11 11:46:38
    Temat: Re: Rejestracja w urzedzie pracy.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 10:54:40 +0000 (UTC), " nawrotka"
    <n...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >osobisty, dyplom ukonczenia szkoły, nr NIP i ostatnią umowę jeśli pracowałes.

    Umowa nie ma znaczenia - ważne świadectwa pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-03-11 11:49:24
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    " nawrotka" w news:b4kf9f$8gq$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > i ostatnią umowę jeśli pracowałes.

    Tak sie teraz zastanawiam... ogolnie idzie o ostatnia prace bez wzgledu na
    ilosc rejestracji? Dla przykladu ktos pracowal, przestal, zarejestrowal
    sie (z ostatnia umowa), wyrejestrowal sie, nie pracowal, zarejestrowal sie
    ponownie. Bez zmian czy juz sie "nie liczy" ostatnia praca?

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

  • 6. Data: 2003-03-11 12:28:30
    Od: "tomek" <t...@w...pl>

    jezeli chodzi ci o prawo do zasilku to mozesz sie rejestrowac ile razy tylko
    chcesz ale zawsze w dniu rejestracji trzeba sie cofnac 18 miesiecy wstecz i
    policzyc ile dni przepracowales. musibyc pelne 12 miechow czyli 365 dni. no
    i oczywiscie wazne jest tez podstawa od jakiej odprowadzane byly skladki na
    ub. spoleczne. minum najnizsza krajowa.

    tomek

  • 7. Data: 2003-03-11 15:49:39
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > urzędzie pracy? Jeżeli zostane skreślony z listy studentów, czy może już
    > teraz i po prostu nie przyznawać się że jeszcze przez kilka tygodni będę

    mozesz sie rejestrowac juz teraz jako absolwent, jezeli NIE studiujesz
    dziennie

> [...]
    > dokumenty musze wziąść ze sobą.
    > Pytam o to wszystko tutaj bo niestety nie moge sie dodzwonić do urzędu

    korzysci: szkolenia, staze jesli oczywisie bedzie kasa
    dokumnety, jesli nie pracowales: dowod, NIP, dyplom - status abs dostaniesz
    na rok od daty wykazanej w dyplomie
    jesli pracowles: swiadectwa pracy

    Jean

  • 8. Data: 2003-03-11 16:30:01
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "tomek" w news:b4kkqj$dd2$1@news.onet.pl napisał(a):

    > jezeli chodzi ci o prawo do zasilku to

    Wiem :-) Ale nie o to chodzi. Umowe tez musialem brac choc zasilek mi sie
    nie nalezal. I teraz nie wiem czy to chodzi o wykazanie doswiadczenia
    zawodowego (co moze sie przydac gdy jakis pracodawca sie zglosi po
    kandydatow), czy tez ma to zwiazek z czym innym... na przyklad z
    ubezpieczeniem.

    pozdrawiam