PracaGrupypl.praca.dyskusje › za prace w niedziele i swieta

  • 1. Data: 2009-02-24 11:14:40
    Temat: za prace w niedziele i swieta
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    Hej!
    Tesciu (kierowca) zostal wezwany do pracy na trzy godziny w niedziele.
    Pracodawca udziela mu dnia wolnego zgodnie z kodeksem pracy, za ktory pracownik
    nie zachowuje prawa do wynagrodzenia. I teraz moje pytanie co z tym
    wynagrodzeniem? Dostaje wynagrodzenie za 3 godziny pracy w niedziele, ale nie
    dostaje za 8 godzin pracy w udzielony dzien wolny, czyli jest w plecy te 5
    godzin?

    Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
    p.g.

  • 2. Data: 2009-02-24 15:57:39
    Temat: Re: za prace w niedziele i swieta
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:go0kuv$qt9$1@atlantis.news.neostrada.pl gardziej
    <b...@b...pl> pisze:

> [...]
    > z tym wynagrodzeniem? Dostaje wynagrodzenie za 3 godziny pracy w
    > niedziele, ale nie dostaje za 8 godzin pracy w udzielony dzien wolny,
    Niecałkiem:
    http://42.pl/u/1xcb
    http://www.abc.com.pl/?cmd=pytanie_jedno,131&serwis=
    2

    A w razie czego potraktować straty jako płatną lekcję i nie dopuścić więcej
    do zakłócania przez pracodawcę czasu wolnego.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-02-24 20:12:14
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > A w razie czego potraktować straty jako płatną lekcję i nie dopuścić więcej do
    > zakłócania przez pracodawcę czasu wolnego.

    Tesciu sie lapie w:

    Praca w niedzielę i święta jest dozwolona ... przy wykonywaniu prac koniecznych
    ze względu na ich użyteczność społeczną i codzienne potrzeby ludności, w
    szczególności w ... placówkach opiekuńczo-wychowawczych, zapewniających
    całodobową opiekę ...

    i tutaj wszystko jest ok.

    Zastanawialo mnie tylko, co z wynagrodzeniem, ale z tych artykulow wynika, ze
    "Mamy wówczas do czynienia z sytuacją, w której pracownik faktycznie nie
    przepracuje zaplanowanego mu czasu pracy. Za te nieprzepracowane godziny
    pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia."
    Nigdzie nie moglem znalezc sprecyzowanych informacji na ten temat, dzieki Ci
    bardzo.

    pozdrawiam
    p.g.

  • 4. Data: 2009-02-24 21:49:31
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "gardziej" napisał:
    > Tesciu (kierowca) zostal wezwany do pracy na trzy godziny w niedziele.

    na trzy godziny do pracy to mnie nawet we wtorek by się nie chciało z wyra
    wstawać!