PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiecia plac - co moze pracownik ? › Re: Ciecia plac - co moze pracownik ?
    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciecia plac - co moze pracownik ?
    Date: Mon, 2 Mar 2009 11:35:57 +0100

    Dnia Mon, 02 Mar 2009 08:17:21 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Jeśli w umowie nie ma klauzuli o możliwości wypowiedzenia, to nie można
    > jej wypowiedzieć.

    Wszystko pięknie i czytelnie do momentu kiedy jest klauzula OGÓLNA typu
    "strony dopuszczają wypowiedzenie niniejszej umowy zgodnie z obowiązującymi
    przepisami". Umowa na czas określony - na 25 lat :)
    I jak teraz określisz czas wypowiedzenia?
    Na podstawie art. 33?
    Nooo to mamy ładne pole do .... świetnego obchodzenia praw pracowniczych.
    Po prostu pracodawca nie musi podawać powodu wypowiedzenia, i MÓGŁBY
    zastosować 2-tygodniowy okres wypowiedzenia, skoro zawarta umowa go nie
    określa?
    Załóżmy ze po 15 latach otrzymuje wypowiedzenie od szefa - "za dwa tygodnie
    ma cię tu nie być" ;)
    Przypominam o tej ogólnej formie zapisu w umowie!!!

    Co innego gdyby zapis był np. "strony dopuszczają możliwość wypowiedzenia
    niniejszej umowy za 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia" (albo np. za
    3-tygodniowym".
    W tym przypadku jest jasne określone podczas podpisywania umowy - wiemy ze
    mamy możliwość wypowiedzenia za 2-tygodniowym okresem (albo 3-tygodniowym"

    jakie macie zdanie w tej jakże drobnej różnicy w treści umowy o pracę na
    czas określony dłuższej niż 6 miesięcy?