PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chwila refleksji nt pracownikow..

  • 11. Data: 2004-10-01 16:09:43
    Temat: Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

> [...]
    > Moj obecny szef np. wiedzial od poczatku o stanie cywilnym nie muszac
    pytac,
    > bo na rozmowe kwalifikacyjna przynioslam listy referencyjne wystawione na
    > panienskie i na obecne nazwisko. Nie padlo pytanie o dzieci ani plany.
    >
    > Zrozum pracodawcow, ze sie boja - pracownica w ciazy przynosi im duze
    > straty. To ich pieniadze. Kazdy sie boi o swoje pieniadze. Ale jesli juz
    > stawiaja jasno zarzut, czego im teoretycznie nie wolno, to lepiej ze
    swojej
    > strony z rowna bezposrednioscia postawic sprawe jasno, jw. Nie ma wtedy z

    Dodam jeszcze, ze zostawilam "swiezutkie" bardzo dobre refernecje od
    ostatniego pracodawcy (praca byla wprawdzie na umowe o dzielo, ale przeciez
    tez sie liczy).

    Joanna

  • 12. Data: 2004-10-01 16:48:42
    Od: "mangha" <R...@t...pl>

    Użytkownik "Immona" <c.oleszkiewicz@NO_SPAM.premotion.pl> napisał w
    wiadomości news:cjju61$ato$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > skutkiem tzw. wpadki).
    > I lojalna na tyle, ze nie zrobisz mu przykrej niespodzianki.
    Co ma ciąża wspólnego z lojalnością? Dziewczyno, źle z Tobą. Ciąża to
    prywatna sprawa kobiety, pracodawca nie ma prawa pytać o takie rzeczy.
    Czytałam ostatnio w PROFICIE, że w USA jeśli pracodawca zapyta kobietę o
    plany macierzyńskie, a ta nie zostanie zatrudniona, ma on na głowie proces o
    dyskryminację.

> [...]
    > dlatego, ze na najblizsze lata wybierasz kariere, a nie rodzine.
    > Sprobuj w ten sposob - w firmie, w ktorej cie spytaja, a bedzie Ci mimo
    Aha, czyli kariera i rodzina to wartości sprzeczne? Co za system wartości,
    współczuję Ci...

    > Zrozum pracodawcow, ze sie boja - pracownica w ciazy przynosi im duze
    > straty. To ich pieniadze. Kazdy sie boi o swoje pieniadze. Ale jesli juz
    Ja się nie boję o swoje pieniądze i pracodawców chyba też nie rozumiesz -
    strach jest najgorszym doradcą, w interesach też.
    Chyba, że ty dałaś się zastaszyć antyrodzinnej propagandzie jakiegoś swojego
    szefa.
    A możesz powiedzieć, jakie to duże straty przynosi firmie kobieta w ciąży? W
    każdej firmie, w jakiej do tej pory pracowałam, były kobiety w ciąży i/lub
    świeże matki i powiem Ci, że ani one, ani szefowie nie narzekali z tego
    powodu.

    --
    mangha
    Kiedy spoglądasz w otchłań, ona patrzy w ciebie.

  • 13. Data: 2004-10-01 16:51:55
    Od: "mangha" <R...@t...pl>

    Użytkownik "Immona" <c.oleszkiewicz@NO_SPAM.premotion.pl> napisał >
    najlepszy handlowiec.

    > Po dwoch latach dorobil sie takiego zespolu, ze koszty tamtego czasu
    > poczatkowego mu sie zwrocily wielokrotnie, a firma urosla w sile. A
    > najlepsza w tym zespole jest kobieta, ktora przez pierwsze pol roku nie
    > zawarla ani jednego kontraktu - pracujac uczciwie po 12 godzin dziennie i
    > starajac sie to zrobic. I sie nie zniechecila. Nauczyla sie w koncu, jak
    sie
    > to robi. Malo ktora firma dalaby jej taki czas i warunki na rozwiniecie
    sie.

    Mocna baba! Ja bym nie wytrzymała tak długiego okresu beż żadnego sukcesu na
    koncie.

    --
    mangha

    Taste the love
    the Lucifer's magic
    that makes you numb
    you feel what it does
    and you're drunk on love
    you're sleeping in the fire

  • 14. Data: 2004-10-01 16:55:02
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "mangha" <R...@t...pl> wypłynęło z pasją:

    > A jak ty sobie wyobrażasz szukanie pracy u jednego tylko pracodawcy? To
    > chyba jakiś żart...

    To nie jest kwestia mojego wyobrażenia, ale przyczyn, które skłoniły tych
    ludzi do takiego zachowania, bo na to pytanie odpowiadałem ;). I wyobraź
    sobie, jakby Ci było głupio, gdyby tamta pierwsza praca nie wypaliła i z
    podkulonym ogonem zwracasz się do pracodawcy, którego ofertę wcześniej
    zlekceważyłeś...

  • 15. Data: 2004-10-01 16:55:55
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    mangha wrote:
    > Aha, czyli kariera i rodzina to wartości sprzeczne? Co za system
    > wartości, współczuję Ci...

    to nie jest sprzeczne ale chwilowo jedno drugie wyklucza :-)
    no chyba, że chodzi ci o karierę w kręgu sąsiadek lub w kółku parafialnym
    *** blad ***

  • 16. Data: 2004-10-01 17:23:14
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>
    wypłynęło z pasją:

    > zlekceważyłeś...

    My mistake: zlekceważyłaś...

  • 17. Data: 2004-10-01 17:43:50
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

> [...]

    > Czytałam ostatnio w PROFICIE, że w USA jeśli pracodawca zapyta kobietę o
    > plany macierzyńskie, a ta nie zostanie zatrudniona, ma on na głowie

    Ciekawi mnie, dlaczego kobiety nie odmawiają odpowiedzi na podstawie
    Kodeksu Pracy, który w najnowszej wersji wyraźnie ustala, o co pracodawca
    może pytać kandydatkę/kandydata (art. 22 (1) &1) i co jest dyskryminacją
    (art. 18). W świetle polskiego prawa też można już urządzić takowy proces.
    Można też okłamać bez żadnych konsekwencji (np. zwolnienia) pracodawcę,
    jeśli pyta, czy zamierzasz zajść w ciążę.

    Coinneach

  • 18. Data: 2004-10-01 18:29:06
    Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mangha" <R...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > świeże matki i powiem Ci, że ani one, ani szefowie nie narzekali z tego

    Ja nie pytam o to czy kandydatka ma w planach ciążę czy nie.
    NIGDY nie przyjmę osoby wysokiego ryzyka do mojej firmy.
    Ktoś kto nie wie jak egzystuje przedsiębirstwo może dziwić że firma
    ma kłopoty z kobietami w ciąży.
    Raczej zapytajmy - kto ma większe lub chociaż takie same kłopoty jak firma.
    Kto inny tym problemem się interesuje.
    Może społeczeństwo?
    Za wypłatę 500 zł przez wójta gminy jako nagrody dla kobiet
    po urodzeniu dziecka trąbiła o tej gminie cała telewizja.
    Zrobiło społeczeństwo wysiłek i dało.
    Pracodawca zaś:
    - musi zapewnić w okresie ciąży odpowiednie stanowisko pracy
    - często musi zmienić jej organizację
    - większość kobiet automatycznie idzie na chorobowe - po pierwszym
    badaniu i dostaje od pracodawcy pensję za 30 dni + podatek + ZUS
    - jak wróci na kilka dni, to praca musi na nią czekać. I to nie pierwsza
    lepsza
    - po porodzie ma urlop wychowawczy - stanowisko pracy musi czekać
    - jak wróci to wpierw dostaje pieniądze za urlop chociaż była na
    wychowawczym.
    - w trakcie wychowawczego może w każdym momencie bez pytania pracodawcy
    czy aby ma robote -wrócić na miejsce pracy, może znowu iść na wychowawczy.
    To ona rządzi.
    Reszta społeczeństwa jedynie przygląda się temu.
    Jak żona pracodawcy - to może być np. sklepikarz - będzie w ciąży, to nikt
    jej
    nie zapłaci.
    Myślę że to problem społeczeństwa a nie pracodawców. Nie każdy z nich
    przecież
    jest właścicielem korporacji. Można np. zmniejszyć firmę i zredukować ilość
    pracowników,
    \ale dalej mieć na głowie 2 panie które są na wychowawczym 4-ty rok i w
    każdej chwili musi
    on przyjąć je do pracy. Choćby był na progu bankructwa.

    J.K.

  • 19. Data: 2004-10-01 18:29:44
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Immona w news:cjjtep$7nc$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > wymaganie zbyt duzego doswiadczenia w sprzedazy
    > w ogloszeniu bywa bledem, jesli sie nie daje warunkow
    > zdolnych przyciagnac tych, ktorzy juz zarabiaja duzo bedac
    > handlowcem gdzie indziej.

    Ale przecież AKS (przepraszam, za pomyłkę w poprzedniej wiadomości) nie
    pisała, że osoby, które się zgłosiły nie spełniły jej oczekiwań. Napisała,
    że dały ciała. Zwróć uwagę także na zdanie:
    - Dodam takze, iz zaden z kandydatow wczesniej nawet nie spytal o warunki
    pracy i pensji...
    Czyli nie wiesz, czy firma nie spełniła warunków mogących przyciągnąć
    najlepszych. Kandydaci również tego nie wiedzieli, a zrezygnowali nie
    czując się nawet w obowiązku poinformować o zmianie decyzji, czego wymaga
    chyba minimum kultury.

    > Sadze, ze kazdy, kto chce zatrudnic handlowca, chce, zeby
    > byl to jak najlepszy handlowiec.

    Najlepszy z najlepszych - to prawda. Ale jak się nie ma co się lubi to się
    lubi co się ma.

    pozdrawiam
    Greg

  • 20. Data: 2004-10-01 19:56:06
    Od: "mangha" <R...@t...pl>

    Użytkownik "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl> napisał
    w wiadomości news:cjk23o$unq$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
    > sobie, jakby Ci było głupio, gdyby tamta pierwsza praca nie wypaliła i z
    > podkulonym ogonem zwracasz się do pracodawcy, którego ofertę wcześniej
    Zupełnie nie wiem, co masz na myśli. Z jakim podkulonym ogonem, o czym Ty w
    ogóle mówisz? Nie lekceważę ofert pracy, na które odpowiadam. Dlaczego miało
    by mi być głupio z powodu poszukiwania pracy i wysyłania np. 10 ofert
    tygodniowo?

    --
    mangha

    May your aura grace my presence when the earth breathes
    clean again.