PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chcecie to poczytajcie (długie)

  • 1. Data: 2002-12-16 08:48:13
    Temat: Chcecie to poczytajcie (długie)
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam!

    Poniższy tekst został napisany przez moją dziewczynę na podstawie własnych
    doświadczeń. Napisany został w formie artykułu prasowego.

    Rob

    PRACA- BEZROBOCIE...- nagłówek niemal w każdej gazecie jakże charakterystyczny
    dla dzisiejszych czasów. Właściwie to niezła kompilacja słów. Ktoś powie, że
    zna lepsze...owszem ale przyznacie, że ta jest naprawdę niezła. Gadające głowy
    w naszych telewizorach dokonują co dnia makabrycznego bodaj odkrycia i z
    fachowym skupieniem informują, że recesja gospodarcza, że rynek pracy mizerny,
    a jedyne co wzrasta to bezrobocie. Politycy czy odkrywcy to nie ważne, może
    nagrodę otrzymają za spostrzegawczość.
    O tym, że rynek pracy przechodzi kryzys wiemy wszyscy. Jednak czy to oznacza,
    że pracodawcy mogą robić z ludźmi wszystko? Czy sytuacja gospodarcza daje im
    przyzwolenie na to żeby wykorzystywać swoich pracowników?
    Sytuacja na rynku zmusza ludzi, często bardzo dobrze wykształconych, do
    podjęcia każdej pracy, nawet dużo gorszej niż pozwalałyby na to ich
    kwalifikacje. Smutna to konkluzja ale prawdziwa: politycy to odkrywcy, my
    jeszcze kilka lat temu ludzie pracy -dziś bezrobotni. Szczęśliwi którzy
    dostąpili tego zaszczytu i mają pracę! Błąd! Ponieważ słabo rozwinięty rynek
    pracy stał się rajem dla pracodawców. Mogą nie tylko przebierać w ofertach i
    wybierać lepsze, co byłoby czynnikiem zdrowej konkurencji ale również dostali
    tym samym przyzwolenie na traktowanie swych pracowników niczym siłę
    niewolniczą. Kiedyś , o ludziach którzy ponieśli katastrofalne niepowodzenie w
    pracy mówiło się, że podano im ich własne głowy na tacy. Teraz nasi pracodawcy
    podają nam nasze głowy pincetą...robią z nami co chcą, nie płacą należnych
    dodatków za nadgodziny, nocne zmiany, stosują mobbing, o premii nie wspominam.
    Dzisiejszy pracownik bardziej niż na pracy musi skupić się na instynkcie
    samozachowawczym a swoje umiejętności zredukować na rzecz ćwiczenia świadomości
    bardziej wyczulonej na to, aby nie dać się nabrać. Kodeks pracy jest fikcją, bo
    kto odważy powoływać się na swoje prawa jeśli na jego miejsce znajdzie się
    kilkunastu innych chętnych, którzy przynajmniej przez pierwszych kilka miesięcy
    pracy nie powołają się na żaden kodeks...
    Tak to moi Państwo pracodawcy uśmiechacie się, mrużycie oczy, pieścicie
    jaskółki, a dręczycie żaby i bezustannie kogoś wykorzystujecie, czasem nawet
    kimś się brzydzicie , kimś gardzicie– a wszystko dzięki recesji gospodarczej.
    Ktoś powie że się czepiam...że mam pretensje nie wiadomo do kogo. Nie, nie
    czepiam się tylko irytuję. Czy może rejestr Pana Boga zawiera jakieś cechy
    wynagradzane już na ziemi? Jeśli tak to ja bardzo chętnie. A może złota
    rybka....tylko jedno życzenie...ludzkiego traktowania pracowników. A może sfera
    handlu ...jeśli tak to „kupię dobrą pracę” ? I tak wszystko ciągnie się
    jak
    krówka – niby słodka a psuje zęby. Pozdrowienia dla znawców rynku, odkrywców i
    wszystkich wykorzystywanych przez pracodawców!”.

    Urszula s.

  • 2. Data: 2002-12-16 10:37:54
    Temat: Re: Chcecie to poczytajcie (długie)
    Od: "mer" <b...@n...pl>

> [...]
    > wybierać lepsze, co byłoby czynnikiem zdrowej konkurencji ale również dostali
    > tym samym przyzwolenie na traktowanie swych pracowników niczym siłę

    Tak. Dostają często pozwolenie i to niestety od samych pracowników.

    > Dzisiejszy pracownik bardziej niż na pracy musi skupić się na instynkcie
    > samozachowawczym a swoje umiejętności zredukować na rzecz ćwiczenia świadomości
    > bardziej wyczulonej na to, aby nie dać się nabrać.

    Nie zredukować ale uzupełnić.

> [...]
    > kilkunastu innych chętnych, którzy przynajmniej przez pierwszych kilka miesięcy
    > pracy nie powołają się na żaden kodeks...

    Tak jest zawsze jak paragraf próbuje regulowac wolny rynek.

> [...]
    > Ktoś powie że się czepiam...że mam pretensje nie wiadomo do kogo. Nie, nie

    Jest to irytujące, ale tak samo irytuje sie piekarz, gdy nikt nie chce kupić jego
    drogich i
    zakalcowatych bułek.
    Piekarzowi jednak nawet przez myśl nie przejdzie, aby domagac się "kodeksu zakupów" w
    którym
    zmuszano by Ciebie jako klienta do płacenia mu również wtedy, gdy jest chory i nie
    piecze.
    Chcielibyście być związani z osiedlowym sklepem umową na czas niegraniczony i płacić
    co miesiąc za
    zakupy nawet wtedy gdy ich nie potrzebujecie?
    Chcielibyście, przy wypowiedzeniu tej umowy, zanieść do tego sklepu odprawe w
    wysokości
    trzymiesiecznych zakupów?

    mer

  • 3. Data: 2002-12-16 11:43:50
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Nic dodać nic ująć, znam to z autopsji. Zdarzją się ludzie o normalnej
    twarzy wśród pracodawców, ale to rzadkość. Natomiast większość z nich to
    ......szkoda słów, nie można ich klasyfikować katogoriami ludzkimi !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 4. Data: 2002-12-16 12:23:23
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Wrangler" <a...@i...pl> wrote in message
    > Nic dodać nic ująć, znam to z autopsji. Zdarzją się ludzie o normalnej
    > twarzy wśród pracodawców, ale to rzadkość. Natomiast większość z nich to
    > ......szkoda słów, nie można ich klasyfikować katogoriami ludzkimi !!!

    Jak zwykle przesadzasz:)

  • 5. Data: 2002-12-16 12:24:13
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "mer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zakupy nawet wtedy gdy ich nie potrzebujecie?
    > Chcielibyście, przy wypowiedzeniu tej umowy, zanieść do tego sklepu

    Baju, baju ;)
    Pracownik generuje tzw. wartość dodatkową czyli zysk ( a jezeli tego nie
    robi to go Pracodawca natychmiast zwalnia). Z tego zysku płaci się wtedy gdy
    " jest chory i nie piecze", z niego płaci się za urlop i odprawe przy
    zwalnianiu.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-12-16 12:37:57
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Wiesław Wronowicz <w...@p...com> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:atkgjo$lq8$...@n...tpi.pl...

> [...]
    gdy
    > " jest chory i nie piecze", z niego płaci się za urlop i odprawe przy

    A piekarz takiej "wartości dodatkowej" dla klientów, to uważasz, ze nie
    wytwarza?
    To znaczy klienci kupują u niego chleb, mimo, że nie przynosi im to żadnego
    zysku? (dla ułatwienia podpowiem, że zyskiem dla klienta jest nie tylko
    rabat, czy fizycznie zaoszczędzone pieniądze, ale zadowolenie z wydanych
    pieniędzy. Jezeli kupimy np. chleb za 1,5 zł i zadowolenie z tego chelba
    jest większe niż wartość tych 1,5 zł, to znaczy że osiągnęliśmy dzięki
    piekarzowi zysk)
    W takim razie - skoro klienci kupują ten chleb - to znaczy że jakiś zysk
    osiągają, bo im się to kupowanie opłaca.

    Oczywiście nikt nie broni, ani nie zmusza do zawarcia ugody pomiędzy
    piekarzem a klientem, że w wypadku kiedy piekarz nie będzie w stanie piec
    chleba to klient i tak będzie mu płacił na utrzymanie.
    Natomiast w przypadku pracownika/pracodawcy - taka ugoda jest wymuszona
    przez prawo. I to jest w tym wszystkim złe.

    Rafał

  • 7. Data: 2002-12-16 12:52:00
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Pracowałeś w małych kilku osobowych firmach, gdzie przyjmowano i zwalniano w
    kółko ?
    Widziałeś jak ludzi się upierdala z byle powodu i szuka dziury w całym aby
    wypieprzyć pod byle pozorem i podatków za niego nie zapłacić ?
    Widziałeś jak szef molestuje kolężanki a jak nie chcą mu ... to je kolejngo
    dnia z dycyplinarką wypieprza ?

    Ja to widzialem i przeszedłem w 3 firmach aleteż pracowałem w dużych gdzie z
    takich praktyk ise wyśmiewano, bo im to było dalekie. Tak ssamo Ty piszesz,
    pracujesz w Banku wiec mało co wiesz i mało co widziałeś !!!!

    Nie możesz więc nic powiedzieć, najpierw musisz trafic do 2-3 takich firm to
    dopiero wówczas zrozumiesz o czym piszę !!!

    Wrangler

  • 8. Data: 2002-12-16 14:09:06
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    > Pracowałeś w małych kilku osobowych firmach, gdzie przyjmowano i zwalniano
    > kółko ?

    Hmmm.... tak.

    > Widziałeś jak ludzi się upierdala z byle powodu i szuka dziury w całym aby
    > wypieprzyć pod byle pozorem i podatków za niego nie zapłacić ?

    Widzialem jak sie ludzi upierdala. Z jakiego powodu (czy podatki czy cos
    innego) - nie wiem. Moze geba sie nie podobala?

    > Widziałeś jak szef molestuje kolężanki a jak nie chcą mu ... to je
    kolejngo
    > dnia z dycyplinarką wypieprza ?

    Nie mialem nieprzyjemnosci widziec podobnych zdarzen.

> [...]
    piszesz,
    > pracujesz w Banku wiec mało co wiesz i mało co widziałeś !!!!

    Skad wiesz co ja wiem i co widzialem? Myslisz ze jestes jakims guru, specem
    od cudzego nieszczescia?

    > Nie możesz więc nic powiedzieć, najpierw musisz trafic do 2-3 takich firm
    > dopiero wówczas zrozumiesz o czym piszę !!!

    Ja juz pracowalem w roznych firmach - od fizycznego po informatyka i
    widzialem rozne rzeczy, i wiem jedno - nie pracodawca jest chujem, bo
    pracodawca to nie jest jakies mityczne zwierze ktorym sie straszy malych
    Wranglerow, tylko czlowiek ktory jest nad toba. Jak masz pecha to trafiasz
    na fiuta, a jak masz fart to na wartosciowego goscia. Zawsze bedzie tak, ze
    ktos, czy to w pracy czy w szkole czy gdziekolwiek gdzie bedziesz zmuszony
    do przebywania z innymi ludzmi bedzie cie wpienial i bedzie ci bruzdzil -
    witamy w realnym zyciu. Lej na to bo osiwiejesz za mlodu.
    pozdr
    /p

  • 9. Data: 2002-12-16 15:12:50
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

> [...]
    > W takim razie - skoro klienci kupują ten chleb - to znaczy że jakiś zysk
    > osiągają, bo im się to kupowanie opłaca.

    No to stawiam wniosek o przyznanie Ci ekonomicznej nagrody Nobla za
    nową i całkowicie nowatorską definicje ZYSKU.

    Wiesiek

  • 10. Data: 2002-12-16 15:41:21
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Wiesław Wronowicz <w...@p...com> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:atkqla$7gf$...@n...tpi.pl...

    > No to stawiam wniosek o przyznanie Ci ekonomicznej nagrody Nobla za
    > nową i całkowicie nowatorską definicje ZYSKU.

    To nie jest żadna nowa teoria. To jest po prostu teoria użyteczności znana
    już w ekonomii.
    Zamiast ironizować lepiej byś poszukał analogii.
    Pracodawca podejmując decyzje kieruje się zyskiem a klient kieruje się
    użytecznością produktu.

    Rafał