PracaGrupypl.praca.dyskusjeChcecie to poczytajcie (długie) › Re: Chcecie to poczytajcie (długie)
    From: "mer" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Chcecie to poczytajcie (długie)
    Date: Mon, 16 Dec 2002 11:37:54 +0100
    Sender: v...@k...onet.pl@pf34.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    > dostąpili tego zaszczytu i mają pracę! Błąd! Ponieważ słabo rozwinięty rynek
    > pracy stał się rajem dla pracodawców. Mogą nie tylko przebierać w ofertach i
    > wybierać lepsze, co byłoby czynnikiem zdrowej konkurencji ale również dostali
    > tym samym przyzwolenie na traktowanie swych pracowników niczym siłę
    > niewolniczą.

    Tak. Dostają często pozwolenie i to niestety od samych pracowników.

    > Dzisiejszy pracownik bardziej niż na pracy musi skupić się na instynkcie
    > samozachowawczym a swoje umiejętności zredukować na rzecz ćwiczenia świadomości
    > bardziej wyczulonej na to, aby nie dać się nabrać.

    Nie zredukować ale uzupełnić.

    Kodeks pracy jest fikcją, bo kto odważy powoływać się na swoje prawa jeśli na jego
    miejsce znajdzie
    się
    > kilkunastu innych chętnych, którzy przynajmniej przez pierwszych kilka miesięcy
    > pracy nie powołają się na żaden kodeks...

    Tak jest zawsze jak paragraf próbuje regulowac wolny rynek.

    > Tak to moi Państwo pracodawcy uśmiechacie się, mrużycie oczy, pieścicie
    > jaskółki, a dręczycie żaby i bezustannie kogoś wykorzystujecie, czasem nawet
    > kimś się brzydzicie , kimś gardzicie&#8211; a wszystko dzięki recesji gospodarczej.
    > Ktoś powie że się czepiam...że mam pretensje nie wiadomo do kogo. Nie, nie
    > czepiam się tylko irytuję.

    Jest to irytujące, ale tak samo irytuje sie piekarz, gdy nikt nie chce kupić jego
    drogich i
    zakalcowatych bułek.
    Piekarzowi jednak nawet przez myśl nie przejdzie, aby domagac się "kodeksu zakupów" w
    którym
    zmuszano by Ciebie jako klienta do płacenia mu również wtedy, gdy jest chory i nie
    piecze.
    Chcielibyście być związani z osiedlowym sklepem umową na czas niegraniczony i płacić
    co miesiąc za
    zakupy nawet wtedy gdy ich nie potrzebujecie?
    Chcielibyście, przy wypowiedzeniu tej umowy, zanieść do tego sklepu odprawe w
    wysokości
    trzymiesiecznych zakupów?

    mer