PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chcecie to poczytajcie (długie)

  • 11. Data: 2002-12-16 15:47:51
    Temat: Re: Chcecie to poczytajcie (długie)
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    >Zawsze bedzie tak, ze
    > ktos, czy to w pracy czy w szkole czy gdziekolwiek gdzie bedziesz zmuszony
    > do przebywania z innymi ludzmi bedzie cie wpienial i bedzie ci bruzdzil -
    > witamy w realnym zyciu. Lej na to bo osiwiejesz za mlodu.

    Clockworkoi, masz rację im więcej o tym myśle tym wiecej siwych włosów mi
    wyrasta. Chyba oleję to gęstym moczem !
    Bo inaczej się nie da, skoro są oni tacy jacy są to ja ich nie jestem w
    stanie zmienić !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 12. Data: 2002-12-16 22:05:02
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Bo inaczej się nie da, skoro są oni tacy jacy są to ja ich nie
    jestem w
    > stanie zmienić !

    Widzisz - normalnie to bym ci powiedzial, zeby samemu siobie w takim
    razie stworzyc miejsce pracy. Ty odpowiesz, ze ZUS, ze podatki, ze
    fiormalnosci - to ja wtedy znowu powinienem powiedaiec -taki ZUS, bo
    takie mamy prawo pracy i wszelkie ustawy z tym zwiazane.
    Nie mozna troche byc w ciazy - albo, albo.

  • 13. Data: 2002-12-17 07:57:30
    Od: "Puław" <p...@N...gazeta.pl>

    > Napisany został w formie artykułu prasowego.

    > niezła kompilacja słów
    > Gadające głowy

    Nie wiem, co ten artykuł ma nosić.
    Poprę jednak to, że Twoja dziewczyna
    rzeczywiście nieźle kompiluje słowa.
    Ot - taka gadająca głowa.

  • 14. Data: 2002-12-17 13:05:20
    Od: r...@p...onet.pl

    > Nie wiem, co ten artykuł ma nosić.
    Ot, takie publiczne wyżalenie się
    > Poprę jednak to, że Twoja dziewczyna
    > rzeczywiście nieźle kompiluje słowa.
    Dzięki
    > Ot - taka gadająca głowa.
    :-)

    Rob

  • 15. Data: 2002-12-21 08:53:01
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <ciach>

    Wiekszosc opisanych patologii jest spowodowana przez to ze pracodawca jest
    przez "system" niejako karany za to ze smie zatrudniac pracownikow. Chore
    przepisy kodeksu pracy, BHP, itd. wszechpotezni urzednicy traktujacy
    pracodawcow jako potencjalnych przestepcow i intruzow. To wszystko nie
    tworzy dobrego klimatu do przedsiebiorczosci. Co do zlego traktowania
    pracownika to zgadza sie, ze to wystepuje ale warto zauwazyc ze przede
    wszystkim w tych podmiotach gdzie po prostu z trudnem laczy sie koniec z
    koncem. Czyli niejako zla sytuacja ekonomiczna firmy jest podstawowym
    czynnikiem lamania praw pracowniczych. Za zla sytuacje jest odpowiedzialnych
    tylko i wylacznie wlasciciel. Tak wiec tu by sie moglo wydawac ze to
    pracodawcy sa tymi "zlymi" a pracownik tym "ciemiezonym". Jednak wtedy warto
    by sprawdzic jak ci pracownicy pracuja - bo z tym bywa roznie. Bywa ze
    pracownik ciezko lamie kodeks pracy np. przychodzi pijany do pracy i jesli
    ktos by go probowal wyrzucic dyscyplinarnie to ... szkoda czasu - bo w
    sadach to pracodawca to jest ten "zly" a ze kierowca sobie strzelil
    baniaczka no to nie szkodzi. Po kilku latach czlowiek zamyka zaklad zwalnia
    kilkadziesiat ludzi i ... ma swiety spokoj. Mozna zajac sie handlem zamiast
    produkcja, zartudnic 3 osoby i zarabiac duzo wiecej. Zadziwilo mnie tylko to
    ze panstwo zamiast wspierac tych pierwszych rzuca im klody pod nogi. Prosze
    tylko sprawdzic jak gwaltownie zwiekszaja sie obciazenia zakladu wraz z
    iloscia zatrudnionych osob - pomijam juz to sprawe organizacji pracy,
    zwiazkow zawodowych itd. Tak wiec prosze sie nie dziwic ze pracodawca piec
    razy sie zastanowi zanim kogokolwiek przyjmie do pracy bo zazwyczaj to
    ....... sie po prostu nie oplaca.

    --
    l...@s...pl

  • 16. Data: 2002-12-21 10:34:22
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Sebol wrote:

> [...]
    > pracodawcow jako potencjalnych przestepcow i intruzow. To wszystko nie
    > tworzy dobrego klimatu do przedsiebiorczosci.

    Kodeks pracy zawiera takze przepisy teoretycznie chroniace pracodawce i
    regulujace odpowiedzialnosc pracownika. Zreszta w niedawnej noweli do Kp
    wprowadzono kilka ulepszen majacych ulzyc pracodawcy. Nie generalizujac
    - mam wrazenie, ze tam gdzie obchodzi sie przepisy Kp, bardzo czesto
    pracodawca nie ma pomyslu na biznes, bierze sie za dzialanosc
    obiektywnie niedochodowa itd. Jestem w stanie wskazac duze
    przedsiebiorstwa zatrudniajace gro osob na umowe o prace i przynoszace
    zyski. Wiec chyba nie tedy droga.

    Mozliwe jednak, ze Panstwo powinno zdecydowanie inaczej regulowac prace
    w malych zakladach i duzych. Choroba pracownika w malym 2 osobowym
    zakladzie to juz znaczny wzrost kosztow i duze klopoty w dzialanosci.
    Choc i tu troche ostatnio zmieniono poprzez przedefiniowanie tzw.
    zwolnien grupowych.
    Nie wspominajac juz o podstawowych kosztach dzialalnosci DG
    jednoosobowych, czesciowo niezaleznych od wypracowanego dochodu.

    Flyer

  • 17. Data: 2002-12-21 21:41:43
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > obiektywnie niedochodowa itd. Jestem w stanie wskazac duze
    > przedsiebiorstwa zatrudniajace gro osob na umowe o prace i przynoszace

    duze przedsiebiorstwa to stac na zatrudnienie sobie prawnika i
    wyszkolonej ksiegowosci, ktora troche "pokombinuje" zeby wyjsc lepiej
    na podatkach;
    duza firme stac jest na lapowki zeby dostac lukratywne kontrakty.

    duzej firmie znacnzie altwiej przetrwac, niz malej.

    a te firmy w ktore godzi obecne prawo i kodeks to sa wlasnie te male,
    co zatrudniaja kila/kilkanascie osob.
    to na tym poziomie roznica kosztow przy zatrudnianiu kolejnych
    pracownikow jest bardzo duza.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 18. Data: 2002-12-21 22:37:10
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > co zatrudniaja kila/kilkanascie osob.
    > to na tym poziomie roznica kosztow przy zatrudnianiu kolejnych

    Dokladnie.

    Znajomy prowadzacy mala firme, skarzyl mi sie kiedys, ze zeby zatrudnic
    efektywnie 10 pracownikow, musialby zatrudnic 12 ( w skali roku jeden
    pracownik codziennie bylby na urlopie a drugi chory...a pieniadze placic
    trzeba)

    O ile z choroba, to moze przesadzil, to urlopy faktycznie tak sie sumuja

  • 19. Data: 2002-12-22 11:19:50
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Krzysztofsf wrote:

> [...]
    > trzeba)
    >
    > O ile z choroba, to moze przesadzil, to urlopy faktycznie tak sie sumuja

    Choc w rzeczywistosci tego nie spotkalem, to na zajeciach z podstaw
    rachukowosci ksiegowalismy koszty urlopow we wczesniejszych okresach
    jako rezerwe. I wedlug mnie tak to powinno wygladac tzn. zdejmowanie z
    zyskow kosztow przyszlych urlopow.

    Co do chorowania to sie przychylam.

    Flyer

  • 20. Data: 2002-12-22 15:14:11
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rachukowosci ksiegowalismy koszty urlopow we wczesniejszych okresach
    > jako rezerwe. I wedlug mnie tak to powinno wygladac tzn. zdejmowanie z

    masz mala firme.
    Potrzebujesz 3 osoby w biurze, 2 magazynierow, 2 kierowcow, 3 handlowcow
    jezdzacych..dajmy na to, taka struktura polaczona z efektywnym
    wykorzystaniem zatrudnionych..

    Musisz zatrudnic dodatkowa osobe ze wzgledu na urlopy i choroby, jesli nie
    chcesz tyrac w ludzi zmuszac ich do przesiadywania po godzinach itp.

    W wiekszej firmie to ginie-rozmywa sie, ale w malych, gdy jeszcze sa
    problemy z platnosciami to jest problem. konkretnych pieniedzy, a nie
    przeksiegowywania kosztow.

    > Co do chorowania to sie przychylam.
    >
    > Flyer
    Pozdrawiam